بنیانگذار اثاث کشی از استفاده 6 هزار راننده و 90 هزار کاربر از این اپلیکیشن خبر می‌دهد؛

در چند سال‌ آینده ۷۰ درصد از بازار حمل بار آنلاین می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹
اپلیکیشن اثاث کشی

اثاث ‌کشی استارتاپی است که سعی کرده با ارائه یک ساختار مناسب خدمات مربوط به حمل کالا در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری را آسان کند‌ و این خدمات را با قیمت مناسب‌ در اختیار افراد قراردهد. اپلیکیشن اثاث کشی برای قیمت‌گذاری کلیه مسیرهای حمل کالا به‌صورت هوشمند عمل کرده و در این فرآیند برای انتخاب قیمت دست مشتری را باز گذاشته است. مجتبی زنگویی بنیانگذار ۳۲ ساله این استارتاپ متولد بیرجند است ولی در حال حاضر تهران زندگی می‌کند. او معتقد است جامعه ایران به لحاظ روانی آماده پذیرش ایده‌های استارتاپی است. با او گفتگویی ترتیب دادیم تا از انگیزه‌اش برای راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین بگوید.

استارتاپ اثاث‌کشی را برای رفع چه نیازی راه‌اندازی کردید؟ فرآیند ارائه خدمت در اثاث کشی به چه شکل است؟

همه ما زیاد شنیده‌ایم که افراد در فرآیند اثاث ‌کشی از عملکرد راننده و کارگر و یا هزینه‌های بالای آن بسیار ناراضی هستند. ما سعی کرده‌ایم در این فرآیند علاوه بر اینکه نقش نظارتی بر روی عملکرد راننده و کارگر داشته باشیم، مناسب‌ترین راننده‌ها و کارگرها را به مشتری پیشنهاد دهیم و به کمک پشتیبانی ۲۴ساعته هر زمان مشتری از روند کار ناراضی باشد پاسخگو باشیم. پلتفرم اثاث ‌کشی اجازه نمی‌دهد مبلغ اضافه‌ یا غیرمتعارف توسط مشتری پرداخت شود، در واقع فرد با خیال راحت وسیله‌هایش را جابجا می‌کند و می تواند از کیفیت خدمات اطمینان داشته باشد. هدف ما این است که کار اثاث‌ کشی به صورت کاملا تخصصی انجام شود و در نهایت تیم بازرسی ما بعد از اتمام کار نظر مشتری را نسبت به عملکرد کارگران و راننده جویا می‌شود.


در حال حاضر چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟چه خدمات دیگری اضافه خواهد شد؟

استارتاپ ما خدمت حمل کالای درون‌شهری و برون‌شهری را انجام می‌دهد. در بارهای درون شهری با توجه به اطلاع‌رسانی هوشمندی که توسط اثاث‌ کشی به راننده‌های پیرامون مکانی که بار در آن اعلام شده انجام می‌شود، هم راننده سفارش‌های بیشتری خواهد داشت و هم مشتری راحت‌تر راننده پیدا می‌کند. همچنین درصد قابل توجهی از مشتریان ما خانم‌ها هستند که بدون دغدغه می‌توانند بار موردنظرشان را جابجا کنند. در واقع در زمینه حمل بارهای سبک شرایط را برای هر دو طرف راحت‌تر کرده‌ایم. در حوزه برون‌شهری اثاث کشی سالن باری ارائه می‌دهد که راننده می‌تواند بار را از همه شهرها سفارش بگیرد. از طرفی زمانی که راننده بار برون ‌شهری دریافت می‌کند می‌تواند برای برگشت هم سفارش بار قبول کند و مسیر رفت‌وبرگشت را بدون بار طی نکند. ما به دنبال آن هستیم که سفرهای بدون بار راننده‌ها را در کشور به حداقل برسانیم.

علاوه بر حمل بار قصد داریم خدمات جانبی دیگری هم در آینده اضافه کنیم. خدمتی که به تازگی به پلتفرممان اضافه شده ارائه خدمات قالیشویی در استان تهران، البرز و شهر تبریز با ۲۰ درصد تخفیف و ضمانت‌نامه کتبی است.

اپلیکیشن اثاث کشی

وضعیت رقابت در این حوزه چطور است؟ مزیت شما نسبت به پلتفرم‌های مشابه چیست؟

رقیب داخلی داریم ولی حجم بازار به قدری بزرگ است که امکان پیشرفت برای همه فراهم است. یکی از مزیت‌های اپلیکیشن اثاث ‌کشی تنوع لحاظ شده برای مشتری در پرداخت کرایه است. ما در اپلیکیشن سه نوع کرایه تعریف کردیم: کرایه مقطوع، توافقی و مناقصه‌ای. کرایه مقطوع توسط خود اپلیکشین تعیین می‌شود، به این صورت که اپلیکیشن قیمتی را برای حمل بار اعلام می‌کند اگر مشتری رضایت داشته باشد با همان قیمت خدمت ارائه می‌شود اما اگر مشتری از قیمت ناراضی باشد می‌تواند به‌صورت آنلاین خودش از روش مناقصه‌ای یا توافقی قیمت را مشخص ‌کند. در قیمت توافقی مشتری مستقیم قیمت را از راننده دریافت می‌کند. به‌طور کلی در روش‌های مناقصه‌ای و توافقی در واقع مشتری با قیمت‌های به روز حمل کالا آشنا می‌شود.

در حال حاضر اپلیکیشن اثاث کشی تنها سامانه‌ای است که حمل بار درون‌شهری و برون‌شهری تمام شهرهای کشور را پشتیبانی می‌کند. به علاوه ما کامل‌ترین سیستم قیمت‌گذاری حمل کالا در کشور هستیم که قیمت‌ها را‌ برای‌ کلیه مسیرهای درون‌شهری و برون‌شهری به‌صورت هوشمند ارائه می‌دهیم. تیم ما هزینه‌های جابجایی را با توجه به نوع مسیر، شهر موردنظر و وسیله نقلیه مورد استفاده به‌صورت دقیق و هوشمند مشخص می‌کند.

 

استارتاپ‌های ایرانی را در وبنا دنبال کنید:

هلیکس ۲۰ درصد از بازار ۴ هزار میلیارد تومانی سلامت الکترونیک را می‌خواهد

اسمایلی فارم مزارع کشاورزی را به خانه‌ها آورده است

توصیه‌های تیزنگر تولید محصولات کشاورزی را ۳۰تا۶۰ افزایش می‌دهد

اسباب‌بازی‌های تعاملی روبوکیدز ۱۵ هزار مشتری و ۳ میلیارد تومان فروش داشته است

 

تاامروز باچه تعداد راننده همکاری داشته‌اید؟در چه شهرهایی خدمت ارائه می‌کنید؟

تا امروز بیش از ۶هزار راننده در اپلیکیشن اثاث کشی عضو شده‌اند و علاوه بر پوشش سراسری حمل بارهای بین شهری در شهرهای استان البزر، استان تهران، مشهد، کاشمر و اصفهان، حمل دورن‌شهری را نیز کاملا پشتیبانی می‌کنیم.

حجم بازار این صنعت را چطور برآورد کردید؟برای تصاحب چه سهمی از بازار برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

طبق آماری که سازمان حمل‌ونقل برمبنای تعداد بارنامه‌های صادر شده در سال ۹۵ ارائه داده، ۲۷۰ میلیون سفر برون‌شهری در این سال انجام شده است. در حوزه درون‌شهری آمار دقیقی ارائه نشده اما طبق انتظار آمار باید چندین برابر حجم حمل‌ونقل برون‌شهری باشد و به همین دلیل بازار این حوزه فوق‌العاده بزرگ است.

با توجه به اینکه سلایق مردم تغییر پیدا کرده و مردم به سمت استفاده از خدمات کسب‌وکارهای آنلاین روی آورده‌اند پیش‌بینی می‌کنیم در چند سال آینده بیش از  ۷۰ درصد حمل بارها به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد. ما هم امید داریم بتوانیم سهم بزرگی از این بازار را در اختیار بگیریم.

تا امروز چه تعداد کاربر جذب کردید؟

اپلیکیشن اثاث کشی تا امروز نزدیک به ۹۰هزار نصب و بالای ۱۰هزار نصب فعال داشته است. در این زمینه سعی کردیم دایره خدماتمان را گسترده‌تر کنیم که کاربران بتوانند با نصب اثاث ‌کشی خدمات بیشتری در طول زمان دریافت کنند.

چه میزان افزایش یا کاهش فروش را در دوران کرونا تجربه کردید؟

در ۳ماه اول شیوع کرونا با کاهش ۶۵ درصدی سفارشات مواجه شدیم. بعد از حذف محدودیت‌ها بازار رونق بهتری به خود گرفت اما باز هم نسبت به زمان‌های مشابه در سال‌های گذشته کاهش ۳۰ درصدی را تجربه کردیم.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

تا امروز جذب سرمایه داشته‌اید؟

خیر با سرمایه شخصی کار را جلو بردیم. اما برای توسعه سامانه از همکاری با سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم.

تا امروز چه چالش‌هایی را پشت سر گذاشته‌اید؟چطور آن‌ها را پشت سر گذاشتید؟

چالش زیاد داشتیم.در حوزه فنی دربخش قیمت‌گذاری آنلاین و … دچار مشکلات زیادی شدیم. تحریم‌های داخلی و خارجی و فرآیند سخت تامین مالی از دیگر چالش‌های ما در این مسیر بود. در واقع اتفاقات کوچک و بزرگ اقتصادی و سیاسی نیز باعث ایجاد مشکلات فراوان برای کسب و کارها می شود،اما ما همچنان سعی کردیم با تلاش شبانه‌روزی، پشتکار وایمان این چالش‌ها را سپری کنیم. می‌دانیم این مشکلات تمام‌شدنی نیستنداما ما از آن‌ها عبور خواهیم کرد.

نقاط ضعف و قوت اکوسیستم ایران را در چه می‌بینید؟

به عنوان نقطه قوت می‌توان گفت بازار ایران بسیار جذاب است و جامعه ایران از لحاظ روانی کاملا پذیرای خدمات استارتاپی است. از نقاط ضعف هم می‌توان به تحریم‌های داخلی و خارجی، وجود زیرساخت‌های نامناسب، اجرای نادرست طرح‌های مصوب استارتاپی توسط دولت، نبود تخصص کافی برای نظارت بر حوزه‌های استارتاپی و در نهایت پافشاری بر روش‌های سنتی اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *