بخش سوپرمارکتی اسنپ از هویت بصری جدید خود رونمایی و اعلام کرد از این پس سه سرویس اسنپ اکسپرس، اسنپ مارکت و مارکت پرو با عنوان «اسنپ مارکت» فعالیت خود را ادامه میدهند. مدیران این شرکت اعلام کردند به صورت میانگین روزانه ۱۲۵ هزار سفارش در اسنپ مارکت ثبت میشود و آنها قصد دارند این عدد را به ۵۰۰ هزار سفارش در روز برسانند.
با تغییرات انجام شده، مجموعه سوپرمارکت اسنپ (شامل اسنپ اکسپرس، اسنپ مارکت و مارکت پرو) از این به بعد زیر چتر نام تجاری اسنپ مارکت با رنگ نارنجی به فعالیت خود ادامه میدهد. این ریبرندینگ با هدف «ایجاد تحول در صنعت خردهفروشی سوپرمارکتی» انجام شده است.
در جریان رویداد رونمایی از هویت جدید اسنپ مارکت، پنل گفتگوی رامین لایقی و پویا رستگار، مدیران عامل اسنپ مارکت برگزار شد. لایقی گفت: «شش سال پیش این مسیر را با ثبت ۲۰ سفارش در یکی از سوپرمارکتهای خیابان جردن تهران آغاز کردیم و در حال حاضر به رکورد ۱۷۰ هزار سفارش در روز رسیدهایم.»
رستگار نیز گفت: «رویای واقعی ما تاثیرگذاری بر بازار است. این حجم سفارش روزانه باعث افتخار ماست و برای آنکه آن را به ۵۰۰ هزار سفارش در روز برسانیم، نیاز به همکاری پارتنرهایمان داریم.» اولین اتفاق این است که برند اسنپ گروسری را نخواهیم داشت و به جای آن اسنپ مارکت نارنجی را خواهیم داشت و حالا برند اصلی و مادر اسنپمارکت است.
حسین شیشهگر مدیر هنری اسنپ دلیل انتخاب رنگ نارنجی برای این برند را پویایی و خلاقیت آن دانست و گفت: یکی از دلایل اصلی ریبرندینگ ما این بود که رنگی انتخاب کنیم که ما را در گروه اسنپ متمایز کند. علاوه بر این مهم بود که در یک بازار جنگنده جدید از رقبایمان بالاتر بیاییم.
سامان ابطحی معاون بازاریابی اسنپ هم در ادامه از اهمیت دادهها در اسنپ مارکت گفت و توضیح داد: در هر ثانیه بیش از ۴ سفارش در اسنپ مارکت ثبت میشود و در طول یک روز بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مجموعه پلتفرمهای ما بازدید میکنند و این تعداد بازدید، منجر به ثبت بیش از ۱۳۰ هزار سفارش میشود و به این شکل هر روزه در اسنپمارکت بیش از ۵۰۰ میلیون رکورد داده برای فعالیتهای مختلف تعریف میشود. در واقع دادهها همان زیربنایی است که این اکوسیستم روی آن بنا شده است.
او اضافه کرد: اسنپ مارکت موفق شد در کمپین بلک فرایدی امسال یعنی هشتم و نهم آذر ماه بیش از ۳۲۰ هزار سفارش را به کاربران برساند و تمام این توسعه و رشد نتیجه تحلیل میلیونها رکورد داده و تصمیماتی است که بر اساس تحلیل دادهها گرفته شده است.