دسته: گوناگون

اختصاصی استارتاپ ویکند – امیر مهرانی در گفتگو با وبنا

وبنا – امیر مهرانی یک مربی توسعه سازمانی و تغییر ، نوآوری و بهره وری با سابقه بیش از ده سال است. او به افراد و کسب و کارها جهت بهبود نقاط قوت و افزایش بهره وری با استفاده از بهترین راه حل ها و ابزارها کمک می کند. برگزاری اولین دوره استارتاپ ویکند ایران در تهران و مربیگری امیر مهرانی در این دوره ، فرصتی را جهت مصاحبه ای کوتاه با ایشان فراهم آورد.

 

از آقای امیر مهرانی پرسیدیم : آقای مهرانی ، به عقیده شما مشکل عمده تیم های شرکت کننده در استارتاپ ویکند در زمینه تحقیق و توسعه چیست؟ و چگونه شرکت های نوپا می بایست مشکلات و موانع شان در این زمینه را رفع کنند؟

 

امیر مهرانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار استارتاپ ویکند تهران گفت :

 

به‌نظرم تحقیق و توسعه می‌تواند یکی از عوامل مهم زنده ماندن یک کسب و کار نوپا باشد و اصولا یک کسب و کار نوپا می‌تواند نتیجه یک تحقیق باشد که به نوآوری در خدمات یا محصول رسیده. می‌توان این‌طور به موضوع نگاه کرد که ادامه روند نوآوری که حاصل از تحقیق و توسعه است می‌تواند در حرکت رو به‌رشد کسب و کارها کمک کند.

اما مهم‌ترین چالشی که کسب و کارهای نوپا در فرآیند تحقیق و توسعه گرفتار آن می‌شوند، حجم زیاد عملیات اجرایی است که در شروع نیاز دارند به آنها بپردازند. به همین دلیل اعضای آن کسب و کار بیشتر و بیشتر درگیر به‌سرانجام رساندن فعالیت‌های روزانه می‌شوند و ناخودآگاه اولویت کارهای تحقیقاتی پایین می‌آید.

به‌نظر من حل این مشکل می‌تواند به استراتژی حرکت، مدل ارائه خدمات یا محصول و ویژگی‌ افرادی که در تیم حاضر هستند ارتباط داشته باشد. در اولین قدم بهتر است در تیم شخصی که بیشتر به فعالیت‌های تحقیقاتی علاقه دارد در کنار شخصی که بیشتر به فعالیت‌های اجرایی علاقه دارد قرار بگیرد. تفکیک این فضا براساس توانایی‌های افراد بدون شک می‌تواند تاثیر زیادی در زنده نگه داشتن فرآیند تحقیق و توسعه داشته باشد.


اختصاصی استارتاپ ویکند – عطا سیگارودی در گفتگو با وبنا

وبنا – عطا سیگارودی یکی از موسسین سرویس موفق وبلاگدهی پرشین بلاگ (Persianblog.ir) ، است و از این نظر یکی از اولین کارآفرینان ایرانیست که بر برستر وب تمرکز داشته است. وی هم اکنون مدیر شرکت پویا سافت است و اغلب وقت خود را جهت مدیریت تیم های توسعه نرم افزاری وابسته به خود می نماید.

 

وی همچنین یکی از مربیان این دوره از استارتاپ ویکند تهران است ، و این ، فرصتی را فراهم کرد تا با ایشان مصاحبه ای را داشته باشیم.

از آقای سیگارودی پرسیدیم : به طور کلی در مورد رویداد استارتاپ ویکند چه نظری دارید؟ به نظر شما این رویداد تا چه حد می تواند در آموزش کارآفرینان جوان و تازه کار نقشی ایفا کند؟

 

عطا سیگارودی در پاسخ به خبرنگار استارتاپ ویکند تهران پاسخ داد :

 

به عقیده من استارتاپ ویکند میتواند از چهار نظر مفید واقع شود.

 

۱ –  گرد هم آوردن علاقه مندان به کارآفرینی.

۲ –  ایجاد امکانی برای این افراد در جهت به اشتراک گذاری تجربیات و دانش آنها در زمینه های فنی و سرمایه گذاری با یکدیگر

۳ – قرار گرفتن افراد کم تجربه در کنار مربیان با تجربه که سال ها در زمینه های مختلف کار کرده اند و می توانند به آنها مسیر درست را نشان بدهند.

۴ – ایجاد حس همکاری بین افراد و تقویت کار گروهی

 

در ادامه از آقای سیگارودی پرسیدیم : آقای سیگارودی ، به عنوان موسس یکی از سرویس های قدرتمند در وب فارسی ، دلیل اینکه امروزه کمتر کارهای تیمی از این دست را می بینیم چیست؟

 

ایشان در پاسخ به این سوال گفتند :

 

به عقیده من سه مشکل اصلی وجود دارد :

 

۱- بیشتر افرادی که اقدام به راه اندازی ایده های خود در وب می کنند، فنی هستند. بیشتر این افراد دانش بازاریابی ندارند و دنبال سرمایه گذار نیستند. ایده ای را بر اساس علاقه شخصی دنبال می کنند و در این فکر هستند که قرار است همه کارها را خودشان به تنهایی و با سرمایه اندک شخصی انجام دهند. پس از مدتی متوجه می شوند که میزان زیادی از وقتشان صرف بازاریابی و جذب سرمایه می شود، کاری که تخصصی در آن ندارند. زمان اندکی برای کارهای فنی که تخصص اصلی آنهاست باقی می ماند. تازه به فکر می افتند که کمک لازم دارند. زمانی که شاید دیر شده باشد.

۲- حس کار گروهی وجود ندارد، چون آموزش های لازم در این زمینه را کسب نکرده اند و تجربه ای ندارند. افراد آمادگی انجام کار گروهی را ندارند. پذیرفتن این موضوع برای صاحبان ایده که معمولا آدم های فنی هستند سخت است که روابط عمومی، بازاریابی و کسب سرمایه به اندازه کار فنی ارزشمند است (اگر نگوییم که در برخی موارد دارای ارزش بیشتری است).

۳- صاحبان ایده دانش کمی در مورد روش های ایجاد ساختار شرکتی و تقسیم سهام دارند. بسیاری از شکست های سرویس های درآمدزا از این نقطه آغاز می شود. کاری به صورت دوستانه شروع شده است، به مرحله تقسیم سهم که می رسد، هر کدام از اعضای تیم فکر می کنند که موثر ترند و باید سهم بیشتری داشته باشند. فکر می کنند که زمینه کاری آنها پایه اصلی سرویس است و اگر نباشند سرویس با خطر نابودی همراه است. در این شرایط متری لازم است که با آن سهم هر فرد سنجیده شود. متری که برای ایجاد آن، نیاز به تخصص های مرتبط، اخلاق حرفه ای، نگاه افراد به آینده و حس قوی کار گروهی است.

اختصاصی استارتاپ ویکند – سروش ایوبی در گفتگو با وبنا

وبنا – سروش ایوبی ، تجربه بسیاری در توسعه وب و مدیریت پروژه دارد ، وی یکی از فعالترین کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات به شمار می آید.

برگزاری اولین دوره استارتاپ ویکند ایران در تهران و مربیگری آقای ایوبی در این دوره از استارتاپ ویکند ، فرصت مصاحبه با وی را برایمان فراهم آورد. به عنوان اول از آقای ایوبی پرسیدیم : آقای ایوبی ، شما بعنوان یک کارآفرین ، مشکل کارآفرینی در ایران را در چه می بینید؟ سرمایه یا آموزش؟

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار استارتاپ ویکند تهران گفت : ه عقیده من مشکل سرمایه نیست بلکه آموزش و فراتر از آن فرهنگ کارآفرینی است. اساس کارآفرینی مبتنی بر کاسبی ست. در کشور ما هنوز به فرهنگ کاسبی بد نگاه می شود. واژه کاسب یا بازاری به عقیده عامه مردم واژه هایی منفی محسوب می شود.

متاسفانه اکثر مردم مرز بین فرصت طلبی و کارآفرینی را با تضییع حقوق دیگران ، به درستی نمی دانند. ما Business را “کسب و کار” ترجمه می کنیم ، در حالیکه باید “کار و کسب” باشد.

در ادامه از وی پرسیدیم : و فکر می کنید که استارتاپ ویکند تا چه اندازه می تواند در این زمینه مفید واقع شود؟ و پاسخ ایشان : به طور کلی به نظر من نیاز به آموزش است ، برای تفهیم فرهنگ کار گروهی و روحیه کار تیمی. استارتاپ ویکند ، می تواند نشان دهد که کارآفرینی چقدر می تواند ساده شروع شود و در ضمن تجربه کار گروهی را به افراد داده ، موجب آشنایی علاقه مندان به موضوع کارآفرینی با یکدیگر می شود. افراد باید در فضاهای اینچنینی قرار گیرند تا بدانند یک کارآفرین یک موجودی عجیب و غریب نیست! به طور ساده کارآفرین شخصیصت که فرصت ها را می بیند و توانایی ایجاد سازمانی برای بهره برداری از فرصت ها به وجود آورد.

اختصاصی استارتاپ ویکند – جواد افتاده در گفتگو با وبنا

جواد افتاده یکی از مطرح ترین متخصصات حوزه رسانه های اجتماعی ست. او به کسب و کارهای نوپا یاری می رساند تا بتوانند از طریق رسانه های اجتماعی به معرفی خود بپردازند.

جواد افتاده موسس و مدیر روز رسانه های اجتماعی در ایران است. جواد افتاده همچنین یکی از مربیان این دوره از استارتاپ ویکند که اولین دوره این رویداد در ایران و تهران است ، به شمار می رود. این فرصت را غنیمتی دانستیم جهت مصاحبه ای با آقای افتاده. از جواد افتاده پرسیدیم : آقای افتاده ، به عنوان شخصی که یکی از تخصص های اصلیش شبکه های اجتماعیست ، فکر می کنید که شبکه های اجتماعی تا چه اندازه در رشد کسب و کارهای نوپا می توانند مفید باشند؟

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار استارتاپ ویکند تهران پاسخ داد : کسب و کارهای نوپا اصولا در مرحله اول به دنبال تحقیقات بازار و شناخت مخاطب یا مشتری خود هستند و نیازمند این هستند تا نگاه و رفتار مخاطبان امروز را درک و تحلیل کنند. از طرفی شبکه های اجتماعی امروز اجتماعی از افکار عمومی مختلف است که مخاطبان آنها را شکل داده است.

بنابراین یک استارتاپ می تواند دو رویکرد را در در این زمینه نظر بگیرد، رویکرد اول اینکه فضای موجود کاربران در شبکه های اجتماعی را رصد کند و علایق آنها را بررسی و طبق آنها استارتاپ خود را شکل کند و رویکرد دوم این است برای شروع می تواند ایده خود را در صفحه ای یا گروهی شکل دهد و وقتی به بلوغ از نظر جذب مخاطب رسید ایده خود را در فضایی خارج از شبکه های اجتماعی رشد دهد.

به عنوان سوال دوم از ایشان پرسیدیم : چه پیشنهادی برای شرکت کنندگان در رویداد استارتاپ ویکند دارید جهت برقراری ارتباط بهتر با شبکه های اجتماعی؟ جواد افتاده در پاسخ گفت : از کارکردهای اصلی شبکه های اجتماعی برای استارتاپ ها می توان به برندینگ، بازارسازی، تعامل و بازخورد لحظه ای، مانیتورینگ و ارزیابی محتوا، گسترش ارتباطات و غیره اشاره کرد.

امروز با توجه حضور گسترده مخاطبان در رسانه های اجتماعی فعالیت در آنها اجتناب ناگذیر هست. استارتاپ ویکندی ها باید در همان روزهای ابتدایی در کنار توسعه استارتاپ خود به فکر توسعه اکانت های سوشیال خود نیز باشند. حتی قبل از لانج اصلی خود می توانند به نوعی در رسانه های اجتماعی بازارسازی کنند.

از ایده تا اجرا در استارت‌آپ ویکند تهران

وبنا – 

استارتاپ ویکند تهران دیروز با برگزاری مرسام افتتاحیه و انتخاب ۱۰ ایده برتر آغاز به کار کرد. امروز تیم هایی شرکت کننده در استارتاپ ویکند در کنار مربیان خود٬ کار بر روی ایده ها و ایجاد محصول و طرح تجاری خود را اغاز می کنند. 

تیم های شرکت کننده از ساعاتی پیش با استقرار در محل خود وارد فاز دوم استارتاپ ویکند شده اند.

 

 

امروز از صبح تا عصر مربیان استارتاپ ویکند با مراجعه به تیم ها و بررسی کارها‌ی انجام شده توسط تیم ها٬ تیم ها را در برای هرچه بهتر اجرا شده ایده ها و راه اندازی کسب و کار کمک می کنند. 

برای مشاهده پوشش زنده از اتفاق هایی که امروز در استارتاپ ویکند خواهد افتاد می توانید به ادرس live.startupweekend.ir مراجعه کنید.

 

۱۰ ایده برتر از میان ۱۰۰ ایده انتخاب شدند

وبنا – تیم هاش شرکت کننده ایده های خود را مطرح شده و از میان ایده های مطرح شده ۱۰ ایده که بیشترین رای را داشته باشند برای فاز دوم که شروع پیاده سازی است٬ انتخاب می شوند. شرکت کنندگان در استارتاپ ویکند در طول ۲ روز آیده می آموزند که چگونه کسب و کار خود را پیاده سازی کنند. در طول ۲ روز آینده برخی از کارآفرینان ایرانی به همرام برخی از مربیان خارجی به شرکت کنندگان در پیاده سازی ایده و نوشتن طرح تجاری برای کسب و کار خود کمک می کنند.

از مربیان استارتاپ ویکند می تواند به شایان شلیله (سردبیر وبنا)٬ پویا رجامند (مدیر فنی خاورزمین)٬ اشک فتحی (مدرس کارآفرینی)٬ نازنین دانشور (سایت تخفیفان)٬ رضا هاشمی (کارآفریان)٬ عطا خلیلی (از بنیانگذاران پرشین بلاگ)٬ ژان بقوسیان‌(مدیرسبر)٬ سهیل عباسی (سایت خوشفکری)٬ حسام ارمندهی (بازار) ٬ امیر مهرانی (مدیر تحقیق و توسعه چارگون)٬ اسد صفری (انجمن جابکاران ایران)٬ جواد افتاده (سوسیال مدیا) صادق سلطان (فناپ) ٬ علی سادات طلب (فناپ) ٬ سروش ایوبی (کارآفریان) و رضا علوی (مشارو توسعه تجارت) اشاره کرد. بانک پاسارگاد٬ تالیا٬ سازمان پژوهش های صنعتی ایران ٬ شرکت تیم وی ٬ شرکت پاد٬ شرکت فناپ٬ صندوق سرمایه گزاری شناسا و شرکت خاورزمین سیستم کیش از حامیان این رویداد می باشند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت http://startupweekend.ir و یا http://tehran.startupweekend.org مراجعه کنید. برای مشاهده ی اتفاق هایی که امروز در استارتاپ ویکند افتاده می توانید به ادرس live.startupweekend.ir مراجعه کنید.

بیش از ۱۲۰ کارآفرین در رویداد جهانی استارت آپ ویکند در تهران شرکت می کنند

وبنا – استارتاپ ویکند تهران امروز با سخرانی آقایان جهانگیر آقازاده و دکتر شهاب جوانمردی به صورت رسمی آغاز به کار می کند. در این رویداد بین المللی که برای اولین بار در تهران برگزار می شود بیش از ۱۲۰ کارآفرین جوان برای ایجاد کسب و کار خود با هم به رقابت میپردازند.

 

در این مراسم شرکت کنندگان ابتدا ایده های خود را مطرح کرده و سپس با رای گیری از میان شرکت کنندگان ۱۰ ایده برتر از میان ایده های مطرح شده انتخاب می شود. شرکت کنندگان در این مراسم ابتدا تیم های خود را تشکیل و در طول این دوره ی آموزش با کمک مربیان این دوره آموزش میبینند که چگونه ایده خود را تبدیل به کسب و کار کنند.

 

در روز دوم تمامی تیم ها بر روی ایده خود کار می کنند و به اصطلاح Prototype و Minimum Viable Product از ایده خود ایجاد می کنند. در روز سوم که روز پایانی این رویداد است. شرکت کنندگان و تیم های شرکت کننده با بر روی طرح تجاری خود کار می کنند تا در پایان روز سوم هیات داوران به بررسی این طرح و ها و محصولات پرداخته تا تیم برگزیده انتخاب شود.

 

هیات داوران این رویداد متشکل است از کریست کریستیجانسون (استارتاپ ویکند)٬ شاهین طبری (چارگون)٬ محسن ملایری (خاورزمین)٬ کاوه زنوز(سرمایه گزار)٬ سلمان جریری (وبلاگ نویس) ٬ آیت حسینی (شناسا)٬ محمدرضا نوروزی (فناپ) ٫ علی سادات طلب (فناپ) ٬ صادق سلطان (فناپ) و فرید مبصر (سرمایه گزاری فیروزه)٬

 

از حامیان بومی این رویداد می توان به بانک پاسارگاد٬ تالیا٬ سازمان پژوهش های صنعتی ایران ٬ شرکت تیم وی ٬  شرکت پاد٬ شرکت فناپ٬ صندوق سرمایه گزاری شناسا و شرکت خاورزمین سیستم کیش اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت startupweekend.ir و یا tehran.startupweekend.org مراجعه کنید.

برای مشاهده ی اتفاق هایی که امروز در استارتاپ ویکند خواهد افتاد و همچنین پوشش زنده مراسم افتتاحیه می توانید به آدرس live.startupweekend.ir مراجعه کنید.

جوایز شرکت کنندگان اولین استارتاپ ویکند تهران اعلام شد

وبنا – به گزارش روابط عمومی استارتاپ ویکند تهران جوایز اولین دوره این رویداد جهانی در کشور اعلام گردید. در این برنامه که با حضور بیش از ۱۲۰ نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد، ۱۰ تیم تشکیل شده و به رقابت می پردازند و پس از اجرای پرژوه ها در ۵۴ ساعت و ارایه آن به هیئت داوران ۳ تیم برتر معرفی خواهند شد.

ملاک های داوری بر اساس مدل تجاری، اجرا و صحت مشتریان پروژه خواهند بود.در طول این برنامه هر یک از تیم ها یک دامنه co. را از سوی اسپانسر جهانی دریافت می نمایند. از دیگر هدایایی که شامل همه تیم های شرکت کننده خواهد بود می توان به ۵۰ دلار اعتبار وب سرویس آمازون و همچنینهاستینگ رایگان از سوی سرویس میزبانی وب ابر (WebAbr) اشاره نمود.

بر اساس گزارش روابط عمومی این رویداد جوایز تیم های برنده نیز به شرح ذیل است:

گروه اول: کارت هدیه بانکی به ارزش یک میلیون ریال برای هر یک از اعضای تیم با حمایت شرکت فناپ و ۲۰۰ دلار اعتبار وب سرویس آمازون (AWS) از سوی اسپانسر جهانی
گروه دوم: لایسنس آنتی ویروس کسپراسکی به هر یک از اعضای تیم با حمایت شرکت پارس آتنا دژ (پاد) نماینده کسپراسکی در ایران
گروه سوم: تی شرت یادبود استارتاپ ویکند تهران به هر یک از اعضای تیم

برنامه بعدی استارتاپ ویکند هم زمان با هفته جهانی کارآفرینی در آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.startupweekend.ir و یا tehran.startupweekend.org مراجعه کنید.

برای مشاهده ی آخرین اخبار و تصاویر این برنامه بصورت زنده به آدرس live.startupweekend.ir مراجعه کنید.

 

تهران٬ میزبان اولین استارت‌آپ ویکند ایران

وبنا – استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در انتهای یک هفته برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا انتهای هفته طی ۵۴ ساعت پروژه هایی را آماده نمایند.

این برنامه برای اولین بار در تهران برگزار می شود. شرکت خاورزمین و باشگاه وب ایران از برگزار کنندگان این برنامه ی آموزشی در ایران هستند. در این دوره ی آموزشی ۱۲۰ شرکت کننده و علاقه مند به کارآفرینی در کنار ۲۰ نفر از کارآفرینان برتر ایران در قالب ۱۰ تیم باهم رقابت کرده و از مشاوره های این افراد برای پیاده سازی کسب و کار خود استفاده می کنند.

این برنامه با استقبال گسترده ای از طرف کارآفرینان ایرانی مواجه شده. این استقبال در حدی بود که تمامی ۱۲۰ بلیط شرکت در این برنامه در مدت زمانی کوتاه و حدودا ۱ ماه قبل از شروع برنامه به صورت کامل به فروش رفت.

از حامیان بومی این رویداد می توان به بانک پاسارگاد٬ تالیا٬ سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران٬ شرکت تیم وی٬ ندارایانه، شرکت پاد و شرکت خاورزمین اشاره کرد.

برنامه بعدی استارتاپ ویکند هم زمان با هفته جهانی کارآفرینی در آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.startupweekend.ir و یا tehran.startupweekend.org مراجعه کنید.

برای مشاهده ی آخرین اخبار و تصاویر این برنامه بصورت زنده به آدرس live.startupweekend.ir مراجعه کنید.

 


سرمایه گذاران به جوانان کارآفرین اعتماد کنند

جلسه کمیسیون مشورتی جوانان کارآفرین حوزه ICT به عنوان نخستین جلسه از سلسله جلسات کمیسیون های هفتگانه مشورتی همایش ملی مدیریت کارآفرینی در ICT ، به منظور تبیین سیاست های عملیاتی در خصوص محورها و اهداف اصلی این همایش، برگزار شد.

به گزارش وبنا، مهدی فریمانی، مدیر راهنمای روزنامه همشهری، مجید سلیمی، مدیر عامل شرکت به نگار سافت و جواد افتاده، فعال رسانه ای، به همراه علیرضا صالحی، رئیس همایش و میلاد امیریان فر، دبیر همایش، در جلسه کمیسیون مشورتی جوانان کارآفرین ICT حضور داشتند. 

در ابتدای این جلسه، مدیر عامل شرکت به نگار سافت، مهمترین معضل بر سر راه جوانان کارآفرین را جذب سرمایه عنوان کرد و در این خصوص گفت:متاسفانه جوانان یا منابع جذب سرمایه را به درستی شناسایی نمی کنند و یا واقعاً در این حوزه منابع مالی کمی وجود دارد. چراکه متاسفانه در کشور ما کسب و کارها دیربازده هستند و فارغ التحصیلان دانشگاهی پس از راه اندازی یک کسب و کار مستقل، سود را دوباره در همان کار هزینه می کنند. در نتیجه در بازار دوام نمی‏آورند.

سلیمی ادامه داد:به نظر می رسد در همایش ملی کارآفرینی در ICT می توان از سرمایه گذاران دعوت کرد و با این کار امکان ارتباط جوانان دارای ایده را با سرمایه گذاران فراهم نمود. 

فریمانی در این خصوص اضافه کرد:به جرات می توان گفت کسب و کارهایی که در حوزه IT خیلی سریع رشد کرده اند، حامی و پشتیبانی به بزرگی دولت داشته اند. آیا جوانان مستقل، امکان پشت سر گذاشتن چنین رقبای

شرکت های بزرگ به جای وارد شدن به یک شاخه مستقل، از ماحصل کارکرد شرکت های کوچک استفاده می کنند. در عوض شرکت های کوچک هم در اعتبار شرکت های بزرگ سهیم می شوند. متاسفانه این روش در کشور خودمان طرفداران زیادی ندارد.

بزرگی را دارند؟ به نظر من همایش کارآفرینی در ICT دقیقاً فرصت مناسبی است تا توانمندی ها و همچنین قابلیت های بازار IT را به جوانان نشان دهد. بازار IT بازار در حال رشدی است و این مسئله امکان خوبی را در اختیار جوانان قرار می دهد. البته سرمایه گذاران هم باید به جوانان اعتماد کرده و از آنها پشتیبانی کنند.

افتاده نیز در ادامه جلسه کمیسیون مشورتی جوانان کارآفرین حوزه ICT به علت عدم اعتماد سرمایه گذاران به کارآفرینان جوان اشاره کرده و گفت:متاسفانه در کشور ما جوانان به روش های بازگشت سرمایه توجه نمی کنند و سودآوری را جدی نمی گیرند. از این جهت سرمایه گذاری در این حوزه برای سرمایه گذاران توجیه اقتصادی ندارد. 

شرکت های بزرگ، خریدار ایده های جوانان 

مدیر عامل شرکت به نگار سافت در تایید به وجود چنین مشکلاتی یادآور شد:در ایران اختراع کردن مرسوم است. جوانان با ایده های خام وارد یک بازار اشباع شده و رقابتی می شوند؛ حتی ممکن است در مرحله اجرا هم خوب عمل کنند اما اغلب، در ادامه کار که بازاریابی و فروش مطرح می شود، شکست می خورند.

سلیمی افزود:در حالیکه در کشورهای توسعه یافته، شرکت های بزرگ، ایده پردازی ها و راه حل های شرکت های کوچک و جوان را می‏خرند. در نتیجه شرکت های بزرگ به جای وارد شدن به یک شاخه مستقل، از ماحصل کارکرد شرکت های کوچک استفاده می کنند. در عوض شرکت های کوچک هم در اعتبار شرکت های بزرگ سهیم می شوند. متاسفانه این روش در کشور خودمان طرفداران زیادی ندارد.

مدیر راهنمای روزنامه همشهری، وجود تفکر سنتی در ایران را مانع ایجاد چنین نگرشی عنوان کرد و ادامه داد:خیلی ها به کسب و کارشان به دید فرزندی نگاه می کنند که آن را بزرگ کرده و حاضر نیستند به کسی بدهند!

جواد افتاده ایجاد شاخص هایی برای اندازه گیری اعتبار و ارزش شرکت های تازه تاسیس و کوچک را راهکاری برای حل این معضل دانست و همایش ملی کارآفرینی در ICT را نیز محل مناسبی برای ارزیابی این معیارها و شاخص ها معرفی کرد. 

“مجید سلیمی” در خاتمه جلسه کمیسیون مشورتی جوانان کارآفرین به حمایت های دولت از فعالیت های کارآفرینانه اشاره کرده و در این زمینه توضیح داد:ممکن است عده ای از جوانان با حمایت هایی چون تخفیفات مالیاتی و یا شرایط ویژه برای استقرار شرکت های تازه تاسیس ICT آشنا نباشند. می توان با گردآوری مجموعه ای از این قوانین حمایتی و اطلاع رسانی آن در همایش، جوانان را از وجود چنین امکاناتی باخبر کنیم.

در پایان علیرضا صالحی، رئیس همایش ملی کارآفرینی در ICT، جواد افتاده را به عنوان دبیر کمیسیون مشورتی جوانان این همایش معرفی کرد.

وب سایت کجاخوبه یک ساله شد

وبنا – جشن تولد یک سالگی وب سایت کجاخوبه برگزار شد. این سایت در طول این یک سال توانسته بیش از ۵۰۰ رستوران و کافی شاپ را در بانک اطلاعاتی خود داشته باشد. کجاخوبه به عنوان یک سایت تخصصی در زمینه رستوران ها و کافی شاپ ها در استان خراسان رضوی٬ تا امروز دو فستیوال غذا نیز برگزار کرده است.

برای مشاهده سایت به آدرس www.kojakhoobe.com مراجعه کنید.

ششمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی

وبنا – ششمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی نهم و دهم دی ماه ۱۳۹۱ برگزار خواهد شد. محور های اصلی این کنفرانس نقش حسابداران و مدیران مالی در ارتقا عملکرد سازمان، نقش حسابداری و مدیریت مالی در توسعه اقتصادی و اصول مالی رفتاری است.

برای مشاهده سایت کنفرانس به آدرس www.financialconf.ir مراجعه کنید.

دومین سمینار جوملا برگزار خواهد شد

وبنا – مسئولین تیم جوملا فارسی از برگزاری دومین سمینار جوملا در ایران خبر می دهند. بنا بر این اعلام ، با توجه به استقبال گسترده از اولین سمینار جوملا در ایران که فروردین ماه امسال در شهر مشهد برگزار شد ، مسئولین تیم جوملا فارسی با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان و با حمایت و مجوز رسمی تیم Joomla و بنیاد Open Source Matters ( پشتیبان و سرپرست پروژه جوملا) ، اقدام به برگزاری دومین سمینار جوملا در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۹۱ و در شهر کرمان خواهند نمود.

بررسی ، معرفی و آموزش سیستم مدیریت محتوای جوملا ، در قالب سخنرانی و کارگاه های مختلف ، تمرکز اصلی این سمینار را شامل خواهد شد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این سمینار به آدرس www.JoomlaDay.ir مراجعه نمائید.

ثبت نام ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال تمدید شد

وبنا – دبیر ششمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از تمدید مهلت ثبت نام شرکت در نمایشگاه تا ۱۰ شهریور ماه خبر داد.به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حسین واعظیان گفت: ثبت نام ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال که از ۲۵ مردادماه آغاز شده؛ به دلیل استقبال متقاضیان ، تا ۱۰ شهریور ماه تمدید شد.

گفتنی است، ششمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال از ۱۳ تا ۲۲ مهرماه سال جاری در مصلی تهران برگزار می شود.

نشر دیجیتال، رسانه های برخط، تلفن همراه، هنرهای دیجیتال، دانش دیجیتال، خانواده، بین الملل، فرصت ها و تهدیدها و مسابقات و سرگرمی از جمله بخش های این نمایشگاه است.