اختصاصی استارتاپ ویکند – سروش ایوبی در گفتگو با وبنا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۱

وبنا – سروش ایوبی ، تجربه بسیاری در توسعه وب و مدیریت پروژه دارد ، وی یکی از فعالترین کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات به شمار می آید.

برگزاری اولین دوره استارتاپ ویکند ایران در تهران و مربیگری آقای ایوبی در این دوره از استارتاپ ویکند ، فرصت مصاحبه با وی را برایمان فراهم آورد. به عنوان اول از آقای ایوبی پرسیدیم : آقای ایوبی ، شما بعنوان یک کارآفرین ، مشکل کارآفرینی در ایران را در چه می بینید؟ سرمایه یا آموزش؟

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار استارتاپ ویکند تهران گفت : ه عقیده من مشکل سرمایه نیست بلکه آموزش و فراتر از آن فرهنگ کارآفرینی است. اساس کارآفرینی مبتنی بر کاسبی ست. در کشور ما هنوز به فرهنگ کاسبی بد نگاه می شود. واژه کاسب یا بازاری به عقیده عامه مردم واژه هایی منفی محسوب می شود.

متاسفانه اکثر مردم مرز بین فرصت طلبی و کارآفرینی را با تضییع حقوق دیگران ، به درستی نمی دانند. ما Business را “کسب و کار” ترجمه می کنیم ، در حالیکه باید “کار و کسب” باشد.

در ادامه از وی پرسیدیم : و فکر می کنید که استارتاپ ویکند تا چه اندازه می تواند در این زمینه مفید واقع شود؟ و پاسخ ایشان : به طور کلی به نظر من نیاز به آموزش است ، برای تفهیم فرهنگ کار گروهی و روحیه کار تیمی. استارتاپ ویکند ، می تواند نشان دهد که کارآفرینی چقدر می تواند ساده شروع شود و در ضمن تجربه کار گروهی را به افراد داده ، موجب آشنایی علاقه مندان به موضوع کارآفرینی با یکدیگر می شود. افراد باید در فضاهای اینچنینی قرار گیرند تا بدانند یک کارآفرین یک موجودی عجیب و غریب نیست! به طور ساده کارآفرین شخصیصت که فرصت ها را می بیند و توانایی ایجاد سازمانی برای بهره برداری از فرصت ها به وجود آورد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *