دسته: گوناگون

اولین نسخه از خبرخوان کاریابی و استخدام منتشر شد

وبنا – اولین نسخه از خبرخوان کاریابی و استخدام منتشر شد. این خبرخوان که با هدف یک‌پارچه‌سازی آگهی‌های استخدامی و تسهیل دسترسی به آنها از سوی متقاضیان کار ایجاد شده است متشکل از ۱۶ سایت خبری در زمینه‌ی کاریابی و آگهی‌های استخدامی می‌باشد.

برای مشاهده سایت به آدرس www.blog.qorbany.ir/1391/07/job-rssreader مراجعه کنید.

ثبت نام دوره جدید استارتاپ ویکند آغاز شد

وبنا – مدیر اجرایی استارتاپ ویکند به وبنا گفت “در پی بازخورد بسیار خوبی که از شرکت کننده ها، رسانه ها و شرکتهای حامی این برنامه داشتیم در صدد برگزاری دومین دوره رویداد استارتاپ ویکند در تاریخ ۱۷ تا ۱۹ آبانماه شده ایم.”

رویداد آبانماه بخشی از رقابت جهانی استارتاپ ها (Global Startup Battle) است که از ۹ تا ۱۹ نوامبر برگزار میشود. در این ۱۰ روز بیش از ۱۲۰ شهر در سرتاسر جهان استارتاپ ویکند برگزار میکنند و از بین تیمهای هر شهر، برنده جهانی از طریق رای گیری اینترنتی انتخاب میشود. در واقع شما پروژه تیم خود را با جهان به اشتراک خواهید گذاشت و شانس بردن جوایز باورنکردنی نیز خواهید داشت. هدف از برگزاری این رویداد در تهران ایجاد یک محیط مناسب جهت گردآوری افراد خلاق برای آموزش٬ ایجاد ارتباطات و نهایتا یادگیری راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد.

علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به آدرس http://register.startupweekend.ir مراجعه کنند.

تیغ دولبه ی فیلترینک در آسمان وب فارسی

از فیلترینگ آری یا نه که بگذریم٬ در فضای وب فارسی این روزها موج گسترده فیلترینگ به سایت های داخلی و خارجی رسیده است و در چند رو گذشته شاهد فیلتر شدن گسترده سایت های خارجی از گوگل و جیمیل بودیم تا برخی از شبکه های اجتماعی فارسی.

آغازثبت نام کارگاه های آموزشی نخستین جشنواره اینفوگرافیک فارسی

وبنا – همزمان با برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره اینفوگرافیک فارسی در روز پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱، کارگاه های آموزشی مختلفی برای علاقه مندان به حوزه های مختلف اینفوگرافیک برگزار می گردد.

نقش اینفوگرافیک در مدیریت دانش٬ از شناسایی منطقه نوآوری تا اینفوگرافیک ها در کسب و کار٬ ضرورت کاربرد اینفوگرافیک – نقش رسانه و مطبوعات در دگردیسی تفکر مخاطب برخی از عناوین این کارگاه ها می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت این جشنواره به آدرس www.infographicfestival.com مراجعه نمایید.

 

تبلیغات وب

امروزه هر کسی بخواهد سایت یا وبلاگی طراحی کند حتما به فکر کسب در آمد از آن هم می افتد. بهترین و ساده ترین راه برای کسب درآمد از سایت و وبلاگ تبلیغات اینترنتی است، تبلیغ از جهت جذب کاربر بسیار اهمیت دارد به عنوان مثال کاربر سایتی که در آن تبلیغ شرکت های معروف که تبلیغ آن را در تلویزیون یا رادیو دیده و یا شنیده است را به مهره مار، ساعت و عینک های تغلبی ترجیح می دهید، و این امر مستلزم آن است که شما سر و سامانی به تبلیغات سایت خود بدهید.

وب سایت حقوقی دیداد یکساله شد

وبنا – وب سایت حقوقی دیداد که به منظور ارتقاء وضعیت اطلاع رسانی در حوزۀ علم حقوق راه اندازی شده است، یکساله شد. از دیگر بخش های محبوب این وب سایت حقوقی می توان به تالار بزرگان حقوق، معرفی دانشکده های حقوق و همچنین معرفی کتابخانه های حقوقی اشاره کرد. در طول این مدت استقبال بسیاری بخصوص در میان دانشجویان از وب سایت حقوقی دیداد گردید و همین امر سبب گشت تا به منظور اطلاع رسانی در حوزۀ اخبار انگلیسی بخش انگلیسی وب سایت نیز در سالگرد تأسیس آن راه اندازی گردد. راه اندازی سیستم اطلاع رسانی پیام کوتاه از دیگر برنامه های وب سایت حقوقی دیداد است که امسال عملی خواهد شد.

برای مشاهده سایت به آدرس www.didad.ir مراجعه کنید.

چرا کوچک از بزرگ بهتر است؟

مردم می پرسند، «شرکت شما چند نفر پرسنل داره؟» سوال کوتاهی است. برای پاسخ دادن به این سوال، به سوال کننده نگاه می کنم و سعی می کنم به سرعت درباره شخصیت و نوع نگاه او قضاوت کنم. چراکه پاسخ این سوال، برمی گردد به من. به من و همه توانایی ها و تلاش ها و سختی هایی که کشیده ام. دلم نمی خواهد همه این دردسرهایی که در راه اندازی کسب و کارم داشته ام و همه بی خوابی ها و استرس ها، کنار آمدن با درآمد کم و … را با یک پاسخ معمولی و سربالا، زیر سوال ببرم. 

تور HTML5 توسط W3C در اروپا

وبنا – کنسرسیوم جهانی وب (W3C) تور HTML5 را در اروپا در تاریخ ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر برگزار کرد. سخنران این تور آقای Michael Smith، مدیر گروه کاری HTML، در مورد آخرین تغییرات HTML5 و Open Web Platform صحبت کرد.

HTML5 در حقیقت زیرساخت Open Web Platform است که W3C در حال کار بر روی آن است. امروزه وب به یک منبع جهانی بسیار مهم تبدیل شده است که بر روی بسیاری از صنایع مختلف از جمله تولید موبایل و Tabletها، تلویزیون‌های جدید، بازی سازی و حتی بهداشت نیز تاثیر گذاشته و ‌آن‌ها را تغییر داده است. علاوه بر این صنایع مختلف دیگری نیز در آینده به منظور راحتی در کاربرد و یکپارچه‌سازی، به محیط‌های بر مبانی وب رجوع خواهند کرد.

این تور در آمستردام، برلین، پاریس، رم، مادرید و بوداپست برگزار شد که تمامی جلسات توسط دفتر رسمی W3C سازماندهی گردید. اطلاعات دقیق‌تر و توضیحات بیشتر این تور را می‌توانید در این آدرس مشاهده کنید.

زمان برگزاری پنجمین جشنواره وب ایران مشخص شد

وبنا – در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره وب ایران٬ زمان برگزاری پنجمین جشنواره وب ایران مشخص شد. در این نشست مقرر گردید اختتامیه پنجمین جشنواره وب ایران به همراه دومین کنفرانس وب ایران در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ برگزار گردد.

برای اطلاعات بیشتر به آدرس http://iranwebfestival.com/fa مراجعه کنید.

پیش‌نویس HTML+RDFa 1.1 منتشر شد

وبنا – گروه کاری RDFa کنسرسیوم وب جهانی٬ پیش‌نویس HTML+RDFa 1.1 را منتشر کرد. این سند شامل قوانین و دستورالعمل‌هایی برای تطبیق تعاریف RDFa Core 1.1 و RDFa Lite 1.1 به منظور استفاده در HTML5 و xHTML5 می‌باشد. قوانین منتشر شده در این پیش‌نویس نه تنها شامل اسناد HTML5 در حالت XML و غیر XML می‌شود، بلکه به اسناد HTML4 و XHTML که توسط قوانین HTML5 تفسیر شده باشند نیز خواهد شد. اطلاعات بیشتر در مورد این سند را در گروه کاری وب معنایی مطالعه کنید.

ایسام موفق به دریافت نماد موقت اعتماد الکترونیکی گردید

وبنا – ایسام بعنوان اولین سایت  حرفه ایی مزایده در کشور موفق به دریافت نماد موقت اعتماد الکترونیکی گردید.

سایت ایسام به عنوان اولین سایت حرفه ایی مزایده  در ایران موفق به دریافت نماد موقت اعتماد الکترونیکی گردیده است. یکی از عوامل مهم توسعه تجارت الکترونیکی، ایجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی بوده و  در کشورمان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه های مجازی را عهده دار میباشد.
نماد اعتماد الکترونیکی به شکل یک علامت در صفحه نخست وب سایت‌هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می باشد به نمایش در می آید. جهت مشاهده وب سایت به آدرس www.esam.ir مراجعه نمایید.

سئوموز یکساله شد

وبنا – مبحث سئو، هر چند ممکن است نامی نا آشنا برای تعداد زیادی از کاربران اینترنتی باشد، اما همواره یکی از دغدغه های هر وبمسترها بوده است. وب سایت سئوموز، با توجه به نیاز روزافزون به منبعی کامل و به روز در این خصوص، سال پیش تاسیس شد. در زمانی که سئو و اطلاعات مربوط به آن در انحصار تعداد معدودی شرکت بود، سئوموز توانست با انتتشار محتوای جدید و کامل در این خصوص با توجه به نیاز کاربران ایرانی، به محبوبیت قابل توجهی دست یابد. یک سالگی سئوموز مصادف شد با تغییر ظاهر این سایت و افزوده شدن بخش هایی همچون پادکست به سایت، که در ارائه محتوای هر چه بهتر در فضای مجازی فارسی موثر خواهد بود. 

برای مشاهده سایت به آدرس www.seomoz.ir مراجعه کنید.

اختصاصی استارتاپ ویکند – سلمان جریری در گفتگو با وبنا

وبنا – آقای سلمان جریری ، کارآفرین ایرانی ساکن دبی است. او بنیانگزار موسسه DubaiBeat در دوبی است. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه صنعتی شریف ، عضو موسس چندین کسب و کار آنلاین در خاورمیانه بوده است.
آقای جریری یکی از مربیان استارتاپ ویکند تهران که اولین دوره از این رویداد جهانی در ایران است ، به شمار می آید. این موضوع فرصتی را در اختیار ما گذاشت تا با ایشان مصاحبه کوتاهی داشته باشیم.

از ایشان پرسیدیم : آقای جریری ، شما بعنوان شخصی که سالهای بسیاریست با وب آشنایید و اکنون نیز در خارج از ایران در زمینه کسب و کارهای نوپا فعالیت دارید ، چه نکات خاصی را برای موفقیت یک کسب و کار نوپا در ایران ، حائز اهمیت می دانید؟

سلمان جریری در پاسخ به این پرسش خبرنگار استارتاپ ویکند تهران گفت : تمرکز در استارتاپها نکته مهمی است اما در ایران گویا به این قضیه کم توجه می‌شه. اکثر شرکتها و استارتاپهایی که من در ایران دیدم، بر روی پروژه ها و محصولات بسیار متنوعی فعالیت می‌کنند و همین باعث می‌شه برای اونها بحث «سرویس‌‌ وب» به مشتری نهایی بعد از« پروژه ها» و «محصولات» تعریف بشه. بگذارید مثالی بزنم: مثلا فرض کنید نقطه شروع یک استارتاپ در خارج از ایران سایت کتابفروشی آنلاین است. تیم و سرمایه گذار و همه چیز حول این محور شکل می گیره و این تنها هدف و فعالیت اونهاست. اما در ایران شرکتها در کنار پروژه های که از سازمانهای مختلف دارند، یکی دو سایت و سرویس وب هم ارائه می‌کنند (و اکثر درآمدشون هم از همون پروژه‌های تحویلی به سازمانهاست تا سرویسهای وب). این تمرکز و فوکوس را از اونها می‌گیره و سرویس‌دهی را هم در طولانی مدت دچار مشکل می‌کنه. البته شرکتهایی هم داریم که منحصرا روی یک سرویس وب تمرکز کرده‌اند (مثلا تخفیفان) که اتفاقا جزو استارتاپهای موفق هم بوده‌اند.

   
به عنوان پرسش دوم از ایشان پرسیدیم :  اگر قرار باشد مقایسه ای بین بازار ایران و دیگر کشورها داشته باشید ، ضعف یا قدرت بازار کسب و کارهای اینترنتی در ایران را در چه چیزی می بینید؟

و ایشان در پاسخ به این پرسش گفتند : بزرگ بودن ، یکپارچه بودن و بکر بودن مهم ترین قدرت بازار ایران به شمار می رود. شما استارتاپ های منطقه را در نظر بگیرید. برای مثال استارتاپ های که در دوبی فعالیت میکنند ، بازار بسیار کوچکی در امارات دارند و برای رشد ناچارند به کشورهای اطراف سرویس دهی نمایند که باز هم جمعا به اندازه ایران جمعیت ندارند. هر کدام از این کشورها هم قوانین مختلفی در زمینه گمرک و مالیات و .. دارند. اما در ایران ما یک بازار بزرگ و یکپارچه داریم. همچنین در تقریبا تمامی زمینه ها هنوز با بازار بسیار بکر و آماده ای روبروییم که آماده سرمایه گزاری و فتح شدن است.