دسته: گوناگون

مهلت شرکت در رقابتهای سایت ها و نرم‌افزارهای موبایل تمدید شد

مهلت شرکت در رقابتهای سایت ها و نرم‌افزارهای موبایل تمدید شد

وبنا – دبیرخانه WSA ایران با توجه به همزمانی با تعطیلات هفته‌های گذشته و امتحانات دانشگاهها، مهلت ارسال آثار برای رقابتهای موبایل را تا نیمه شعبان تمدید کرد. مطابق اعلام این دبیرخانه، با توجه به شروع داوری از هفته جاری، شنبه ۱۷/۰۴/۱۳۹۱ آخرین مهلت پذیرش آثار خواهد بود و این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید مجدد نخواهد بود.

از میان آثار دریافتی تولید کنندگان محتوا و سایتهای ویژه گوشیهای تلفن همراه و ادوات موبایل، پس از داوری اولیه ۸ اثر به عنوان نمایندگان ایران در هر یک از ۸ شاخه رقابتهای جهانی WSA-Mobile معرفی می گردند تا پس از داوری بین المللی در ماه سپتامبر، از برترین آثار جهانی در زمستان امسال تقدیر شود.

گفتنی است با وجود بین‌المللی بودن رقابتها، به دلیل آنکه این مسابقات زیر نظر سازمان ملل برگزار می‌شود، امکان شرکت تمام آثار موبایل ایرانی حتی به زبان فارسی بدون نیاز به ترجمه اثر فراهم شده است. تولید کنندگان و صاحبان آثار موبایل برای حضور در این دوره رقابتهای بین‌المللی می توانند با دریافت فرم از سایت www.WSA.ir و مطالعه شرایط شرکت در این رقابتها اقدام فرمایند.

پی سی دانلود ۷ ساله شد

پی سی دانلود ۷ ساله شد

وبنا – پی سی دانلود هفتمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفت. به نقل از محمدرضا سیاپوری : هفت سال گذشت! هفت سال پر فراز و نشیب. هفت سال در کنار شما همراهان. هفت سال تلاش برای خدمت به شما هموطنان و اینک هفتمین سال فعالیت پی سی دانلود را جشن می گیریم!

بی شک امروز پی سی دانلود منظم ترین و جامعترین سایت دانلود ایرانی است، سایتی که با نوآوری های خود سهم به سزایی در ارتقای سطح کیفی سایت های دانلود در ایران داشته است بسیار خرسندیم که همواره دیگر سایت ها، پی سی دانلود را به عنوان الگویی موفق برای فعالیت خود قرار داده و سعی داشته اند با تغییرات آن همسو شوند.

به مناسبت هفتمین سال تولد پی سی دانلود به ۷ نفر از کاربران انجمن های پی سی دانلود که بهترین پیشنهاد برای ادامه و گسترش خدمات سایت ارائه دهند، هدایایی تقدیم می گردد. 
با مراجعه به این صفحه ضمن شرکت در جشن تولد ۷ سالگی سایت، نظر و پیشنهاد خود را اعلام نمایید.

نخستین همایش رسانه های اجتماعی دیروز در تهران برگزار شد

نخستین همایش رسانه های اجتماعی دیروز در تهران برگزار شد

وبنا – به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از دبیرخانه همایش، نخستین همایش روز “رسانه‌های اجتماعی” همزمان با دیگر کشورها امروز شنبه ۱۰تیر در تهران به ریاست دکتر یونس شکرخواه برگزار شد.

در ابتدای این همایش که ساعت ۹صبح در محل سالن پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی در خیابان انقلاب آغاز شده بود، جواد افتاده، دبیر اجرایی همایش “روز رسانه‌های اجتماعی” از حامیان مردمی و رسانه‌ای، رئیس همایش، اعضای شورای سیاستگذاری و اعضای کمیته علمی تشکر کرد و گفت: برنامه ریزی برای اجرای این همایش نزدیک به ۷۰روز زمان برد.

قرائت بیانیه همایش توسط دبیر علمی

در ادامه “حسین امامی”، دبیر کمیته علمی نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی، بیانیه کمیته علمی را قرائت کرد.

در این بیانیه به اهداف اصلی برگزاری همایش، محورهای همایش و نحوه داوری مقالات اشاره شد و از استقبال پژوهشگران و دانشجویان برای ارسال مقاله به دبیرخانه این همایش تقدیر شد.

شکرخواه: بیش‌تر از زبان به گوش احتیاج داریم

“یونس شکرخواه”، رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: باید تصویر بزرگتر رسانه‌های اجتماعی را تدریجی درک کرد و به گفت و شنودها فرصت داد تا بتوان به تدریج به یک تصویر مات – نه شفاف – از آن رسید زیرا این پدیده بسیار بزرگ و گسترده شده است.

دکتر یونس شکرخواه با بیان اینکه “رسیدن به یک تعریف فوری از سوشال مدیا اساسا دشوار است” اظهار کرد: به همین دلیل شاید دیالوگ خیلی کمک کند. ما در این حوزه بیشتر از اینکه به زبان نیاز داشته باشیم، به گوش نیاز داریم.

شکرخواه در ادامه به یک تعریف ساختاری از سوشال مدیا اشاره کرد و گفت: براساس این تعریف سوشال مدیا یک فرمت و چارچوب مشخص دارد. سوشال مدیا وب پایه است یعنی باید بر وب سوار شود تا جنبه اجتماعی آن تحقق یابد. این فرمت، عین اپلیکیشن ها می تواند یک فرمت ثابت داشته باشد. دو سویگی و همه جا حاضری نیز از ویژگی های مورد توافق آن است. کاربران رسانه های اجتماعی از افراد در خانه ها تا جماعت ها می توانند وارد بحث شوند.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: نکته دیگری که مطرح شده است یو.جی.سی است. یعنی کاربران محتوا را تولید می کنند و نکته دوم سی.جی.ام است. این تعریف بیشتر مربوط به ادبیات سازمانی است البته در عمل فرقی نمی کند. در آنجا کاربر جای خود را به مشتری داده است و رسانه (مدیا) جای محتوا (کانتنت) را گرفته است.

وی پس از ارائه تاریخچه کوتاهی از سوشال مدیا، به طبقه بندی رسانه های اجتماعی در ۶ ژانر از منظر کاپلان و هنلین اشاره کرد و گفت: براساس این طبقه بندی سوشال مدیا شامل ژانرهای همکاری جویانه، وبلاگ ها و میکروبلاگ ها، جوامع محتوایی، سایت های شبکه اجتماعی، جهان های بازی های مجازی و جهان های اجتماعی مجازی (سکند لایف) می شود.

شکرخواه در ادامه از نظریه های حضور اجتماعی، اشباع رسانه ای، ارائه خود، خودگشودگی، کاربری و اقناع، مدل همگرایی رسانه های اجتماعی، درک رسانه ها از مک لوهان، جریان دو مرحله ای اطلاعات لازارسفلد، مدل هارولد لاسول به عنوان نظریه ها و مدل هایی نام برد که در حاضر وارد میدان تئوری این حوزه شده است.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی گفت: این شبکه ها ویژگی دو سویگی دارند و پهنای آنها بسیار بالاست. مخاطب آنها جهانی است. سلسله مراتب ندارد. نوع ارتباط افقی است. کم هزینه است، که البته اینطور نخواهد ماند. مهارت نمی خواهد؛ برخلاف اینکه وانمود می شود مهارت زیادی می خواهد. امکان تغییر مطلب را حتی بعد از آپلود در اختیار کاربر می گذارد و امکان کامنت گذاری نیز وجود دارد.

وی در ادامه طبقه بندیهای تکنولوژیهای سوشال مدیا را شامل بلاگ، اشتراک عکس، اشتراک موسیقی، وی لاگ، پست دیواری، پست فوری، ایمیل، وویپ و کرود سورسینگ دانست.

شکرخواه سطح دو سویگی را بهره مند از ویژگیهایی مانند جستجوی تخصصی و ارتباط معکوس تلاش کاربر و تلاش سیستم دانست و توضیح داد: در سوشال مدیا تلاش سیستم صد و تلاش کاربر به سمت صفر می رود. همچنین پاسخ دهندگی، تسهیل ارتباطات بین فردی، سهولت در افزایش اطلاعات و نظارت بر کاربرد سیستمها از دیگر ویژگیهای آن است.

رئیس همایش روز رسانه های اجتماعی با اشاره به تفاوت نقطه تلاقی چهره به چهره (face to face) و رسانه های اجتماعی اظهارکرد: مولفه های سازنده رسانه اجتماعی ممکن است به صورت تک عنصری یا چند عنصری در زندگی رسانه ای اجتماعی حضور یابند. مولفه های سازنده نقطه تلاقی دررسانه های اجتماعی شامل هویت ، گفتگو، اشتراگ گذاری ، حضور، مناسبات ، شهرت و گروه می شود.

شکرخواه در انتها به ارائه توضیحاتی درباره سکند لایف به عنوان یک جهان مجازی – از ژانرهای سوشال مدیا- پرداخت و برخی انتقادات و فرصتهای موجود در ارتباط با سوشال مدیا را مطرح کرد.

مدیرعامل “لایف وب”: رسانه‌ها نباید مدیون دولت باشند

بعد از سخنرانی دکتر یونس شکرخواه، امیر حسین عسگری مدیر عامل شرکت “لایف وب” به عنوان حامی اصلی برگزاری این همایش درباره ابعاد و ارکان رسانه های اجتماعی سخنرانی خود را آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت “لایف وب” گفت: اگر بخش سیاستگذاری رابطه اش را با بخش علمی کم کند موجب تصمیم گیریهای ناآگاهانه خواهد شد.

امیر حسین عسگری این حوزه را شامل سه بخش سیاستگذاری، علمی و خصوصی دانست و به روابط آنها اشاراتی کرد.

مدیرعامل لایف وب، به رابطه بخش علمی و سیاستگذاری پرداخت و اظهار کرد: اگر بخش سیاستگذاری رابطه خود را بخش علمی کم کند باعث تصمیم گیریهای ناآگاهانه در این بخش خواهد شد که در نتیجه به ضرر هر دوی این بخشها خواهد بود. همچنین باید بخش علمی تولید علم را همراه با خلاقیت داشته باشد و دراین صورت است که می تواند چراغی برای بخش سیاستگذاری شود.

عسگری در ادامه با اشاره به حضور مقالات از رشته های مختلف در این همایش گفت: تا قبل از این تنها دانشجویان و فعالان حوزه ارتباطات دراین بخش فعال بودند اما الان اگر به مقالات رجوع کنیم متوجه می شویم که از رشته ها و حوزه های مختلف مقالاتی وجود دارد زیرا پهنای علمی در حوزه ارتباطات بسیار زیاد است و ما باید سعی کنیم که استفاده حداکثری را از تمام رشته های علوم انسانی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رابطه بخش دولتی و خصوصی خاطرنشان کرد: رسانه ها نباید مدیون دولت باشند زیرا دولتها صرفا باید زیرساخت و خط مشی را تعیین کنند. همچنین بخش خصوصی نیاز به جذب سرمایه و سرمایه گذار دارد و متاسفانه امروز شاهدیم که نگاه خوبی به سرمایه گذاری در حوزه وب وجود ندارد که برای رفع این مشکل تصمیم گیران و سیاستگذاران باید دقیق تر عمل کنند تا سرمایه گذاران وارد شوند زیرا سرمایه گذاری موجب کارآفرینی و اقتصاد پررونق خواهد شد.

مدیرعامل لایف وب به رابطه بخش خصوصی و مراکز علمی پرداخت و گفت: دسترسی به اطلاعات برای شرکت ها و بخشهای خصوصی دشوار است و رابطه بخش خصوصی و مرکز علمی یک رابطه دوجانبه است زیرا اگر بخش خصوصی بتواند سرمایه زیادی را جذب کند این سرمایه دوباره به بخش علمی تزریق خواهد شد.

عسگری در پایان سخنانش با اشاره به دشواری های که شرکت های خصوصی با آن مواجه اند گفت: مشکلات متعددی برای شرکت های خصوصی در این زمینه وجود دارد که از جمله آن می توان به درآمدزایی بلند مدت، رشد سریع تکنولوژی و کمبود نیروهای متخصص اشاره کرد.

آغاز پنل‌های تخصصی

پس از سخنرانی عسگری، پنل‌های تخصصی با عناوین “تحلیل شبکه”، “کاربران” و “بازاریابی” آغاز شدند که در ابتدا، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سخنان خود به چهار دسته از چالش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد که با پیدایش رسانه های اجتماعی ایجاد شده اند.

دکتر “بهزاد دوران” با اشاره به اینکه اقتصاد یک وجه قابل اندازه گیری است افزود: به تدریج اهمیت رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها روشن شده است و به سمت سرمایه گذاری دراین حوزه می روند.

رونمایی از کتاب “رسانه‌های اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیت‌ها”

در مراسم رونمایی “کتاب رسانه های اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیت ها” دکتر حسن نمک دوست، دکتر علی اصغر محکی و دکتر اسماعیل قدیمی، دکتر شکرخواه و دکتر سلطانی فر حضور داشتند.

حسین بصیریان جهرمی، گردآورنده این کتاب، با ارائه توضیح کوتاهی درباره کتاب عنوان کرد: این کتاب که از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات آماده انتشار شده است، براساس آنچه گفته شده است، قرار است در ابتدای شهریور ماه منتشر و به صورت رسمی رونمایی شود.

وی در ادامه گفت: نویسندگان مقالات تالیفی ضیائی پرور، قدسی بیات، حسین بصیریان، منصور ساعی و جواد افتاده، امید جهانشاهی، قدسی بیات و حقیقی فهیم، ابراهیم اسکندری پور و مترجمان مقالات سارا مهدوی، اسکوئی و عادله فیضی و ثریا خزائی هستند.

کارگاه‌های تخصصی در کنار همایش

پس از استراحت میان‌برنامه و صرف ناهار، دو کارگاه تخصصی همزمان با پنل‌های تخصصی در همایش اصلی برگزار شد.

در این ۲کارگاه، امیر مهرانی موضوع “پرسنال برندینگ” را ارائه کرد و علی اکبر اکبری تبار به موضوع “روش تحقیق علمی در شبکه‌های اجتماعی مجازی” پرداخت.

علاوه بر این در نوبت صبح نیز کارگاه “آموزش سازمان ۲٫۰” با تدریس رضا قربانی و کارگاه “رسانه های اجتماعی و بازاریابی” با تدریس ابراهیم اسکندری پور برگزار شد.

این همایش در ساعت ۱۷ به کار خود پایان داد.

از حامیان این همایش می تواند به شرکت های لایف وب٬ خاورزمین سیستم کیش٬ شبکه اجتماعی کلوب و شرکت تدبیرگستران اشاره کرد.

اتمام دومین دوره اسکرام مستر ایران

اتمام دومین دوره اسکرام مستر ایران

وینا – دومین دوره اسکرام مستر حرفه ای ایران دیروز به پایان رسید. در وبلاگ انجمن اسکرام ایران امده است “خیلی خوشحال هستیم که توانستیم یک دوره خوب و بهتر از دوره های قبلی برگزار کنیم. با اینکه کاستی های وجود داشت  ولی دوستان شرکت کنندگان راضی بودند و این جای بسی خوشبختی دارد.”

از ویژگی های این دوره می توان به شرکت تعداد زیاد خانم ها در دوره آموزشی اشاره کرد. شایان ذکر است پایگاه خبری وب سایت های ایران از حامیان برگزاری این دوره آموزشی در این است.

برای مشاهده گزارش تصویری این برنامه به آدرس http://blog.irscrum.com/?p=2935 مراجعه کنید. 

سایت تبیان ده ساله شد

سایت تبیان ده ساله شد

وبنا – سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در دهم تیرماه سال ۱۳۹۱ تولد ده سالگی خود را جشن می گیرد. به گزارش روابط عمومی، سایت تبیان در دهم تیرماه سال ۱۳۸۱ و با هدف ایجاد فضای امن مجازی برای خانواده ها، راه اندازی شد و تا کنون توانسته ۷۹۰ هزار عضو فعال را به خود جلب کند و تا به امروز بیش از یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون بازدید داشته است.

سایت تبیان با ارائه مطالب و مقالات متنوع در تمامی مسائل روز و همچنین برگزاری مسابقات و نظر سنجی ها، مشاوره اینترنتی و … جایگاه ویژه ای در کاربران اینترنتی به خود اختصاص داده و در این ده سال به عنوان بزرگترین پایگاه فرهنگی کشور شناخته شده است.
این موفقیت باعث شده تا شخصیت های کشوری و لشگری توجه ویژه ای به این سایت به عنوان شناسنامه فرهنگ ما ایرانیان در سطح بین المللی داشته باشند.

به همین منظور ویژه نامه ای در خصوص تولد ده سالگی سایت تبیان تهیه شده است که علاقمندان از نزدیک با برخی کارکنان، مهمانان تبیان، افتخارات و روند فعالیت های تبیان در این ده سال گذشته آشنا می شوند.

برای مشاهده سایت به آدرس www.tebyan.net مراجعه کنید.

نیم میلیون نفر در دو روز از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای بازدید کردند

نیم میلیون نفر در دو روز از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای بازدید کردند

وبنا – با گذشت دو روز از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای، استقبال مخاطبان از این رویداد هنری و فرهنگی همچنان ادامه داشت و تنها در دو روز نخست این نمایشگاه ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید کردند. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آمار به دست آمده از حجم بازدیدکنندگان نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان می دهد که نوجوانان و جوانان در بازدید از این نمایشگاه پیشتاز بوده اند.

کودکان گروه دیگر بازدید کنندگان از نمایشگاه بازی های رایانه ای را تشکیل می دهند که به همراه والدین و مربیان خود در این رویداد فرهنگی و هنری حضور یافته اند. دانشجویان رشته های علوم رایانه و علوم مرتبط با صنعت بازی سازی، فعالان دانشگاهی و موسسات مختلف فرهنگی و هنری بخش دیگری از این بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای را تشکیل می دهند که برای ارزیابی و اطلاع از روند رو به رشد این صنعت در ایران به نمایشگاه آمده اند.

برای مشاهده سایت به www.irgf.ir مراجعه کنید

وبلاگ تکنولوژی یکساله شد

وبلاگ تکنولوژی یکساله شد

وبنا – وبلاگ تکنولوژی با هدف آموزش، اطلاع رسانی ، نوشته ها و رویدادهای پیرامون تکنولوژی در دنیا و فرهنگ سازی در رابطه با تکنولوژی پا در این عرصه گذاشت. این وبلاگ امروز تولد یک سالگی خود را جشن می گیرد. برای مشاهده سایت به آدرس www.techblog.ir مراجعه کنید.

تقاضای فیس‌بوک برای مالکیت دامنه facebook.ir

تقاضای فیس‌بوک برای مالکیت دامنه facebook.ir

وبنا – سایت فیسبوک در مورد مالکیت دامنه facebook.ir از مرکز ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی در چند ماه گذشته سوالاتی داشته و شکایتی را علیه مالک ایرانی این دامنه مطرح کرده است. پژوهشگاه دانش های بنیادی با اشاره به ثبت دامنه facebook.ir توسط یک شخص ایرانی در ۴ سال گذشته، اعلام کرد: “هنوز مسئولان شبکه اجتماعی فیس بوک متقاضی دریافت این دامنه هستند.”

علیرضا صالح، با بیان اینکه طبق مقررات ثبت دامنه ir برای عموم امکانپذیراست، اظهار داشت: “اگر دامنه ثبت شده مغایر با قوانین و مقررات دولت ایران و مذهب نباشد، هر کسی می تواند این دامنه را ثبت کند.” وی گفت: “شرکت facebook.com به عنوان کسی که دارنده این برند است از فردی که facebook.ir را ثبت کرده شکایت کرده ومدعی شده این فرد با ثبت این دامنه از نام فیس بوک سوء استفاده می کند و این در حالیست که سازمان مالکیت معنوی (WIPO) در این خصوص رای به نفع فیس بوک داده و اعلام کرده که این فرد ایرانی باید دامنه را به فیس بوک برگرداند.”

صالح ادامه داد: “برهمین اساس شخص دارنده facebook.ir به مراجع قضایی داخل کشور شکایت کرده و دادگاه های قضایی داخل کشور مسئول رسیدگی به این پرونده شده است، اما از آن زمان تا کنون نتیجه دادرسی اعلام نشده است. فیس بوک همچنان درصدد است که از این دامنه استفاده کند، ولی بر اساس قانون درخصوص استقاده از دامنه حق افراد داخل کشور به خارجی ها ارجحیت دارد و اگر دادگاه ترجیح دهد دامنه facebook.ir برای شخص باقی بماند ، هیچ کس حتی مراجع قضایی بین المللی نمی تواند مانع از این اقدام شود.”

وی خاطر نشان کرد که دامنه ir در داخل کشور ایران است و مطابق قوانین ایران عملیاتی شده است. این در حالیست که آخرین باری که فیس بوک از مرکز ثبت دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی در خصوص پرونده facebook.ir سوال کرده است به دو ماه گذشته مربوط می شود.

گردهمایی آنلاین همزمان با همایش روز رسانه های اجتماعی

گردهمایی آنلاین همزمان با همایش روز رسانه های اجتماعی

وبنا –  دبیر اجرایی همایش روز رسانه های اجتماعی گفت:” ۱۰ تیرماه جاری همزمان با روز جهانی رسانه های اجتماعی گردهمایی آنلاین کاربران در وب سایت live.socialmediaday.ir برگزار می شود.” جواد افتاده با بیان این مطلب اظهار داشت: “کاربران در این روز می توانند به صورت آنلاین در همایش روز رسانه های اجتماعی شرکت داشته باشد و محتوای این همایش را در قالب وبلاگ نویسی آنلاین، عکاسی آنلاین، رادیو آنلاین و ویدویی آنلاین این همایش را به طور لحظه ای دریافت کنند.”

وی همچنین در مورد برنامه های ویژه تهیه شده برای سیسام عامل های iOS و hknv,dn خاطرنشان کرد: “علاوه بر اینها اپلیکشن همایش در دو نسخه اندروید و iOS تهیه شده که در آنها قابلیت وبلاگ نویسی آنلاین، عکاسی آنلاین، رادیو آنلاین و ویدئوی آنلاین روز همایش فراهم است.”

افتاده با بیان اینکه کاربران به عنوان حامیان مردمی در این همایش مشارکت دارند، افزود: “فایل پاورپوینت سخنرانان این همایش همزمان در این سایت بارگذاری می شود و کاربران آنلاین می توانند سوالات خود را از سخنران بپرسند و سخنران در سالن همایش به آنها پاسخ گو باشد.”

وی با اشاره به اینکه در رسانه های اجتماعی این “اجتماع” است که محور و موتور محرک آنهاست، گفت: “بنابراین ما باید دونوع مخاطب اصلی یعنی مخاطب آنلاین و آفلاین را پوشش دهیم. به عبارتی گردهمایی روز رسانه های اجتماعی به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می شود و امیدواریم این همایش حرکتی جدید برای برگزاری همایش ها با رویکرد اجتماعی باشد.”

نخستین همایش روز رسانه های اجتماعی ۱۰ تیرماه جاری در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

حضور بازی آنلاین آسمان‌دژ در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای

حضور بازی آنلاین آسمان‌دژ در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای

وبنا-شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در امور رایانه‌ای آغاز نموده که حاصل آن انجام پروژه‌های منحصر به فردی است که بیشتر فعالیت‌های شرکت در زمینه تولید نرم‌افزارهای سفارشی پیشرفته است. امسال این شرکت با بازی آنلاین آسمان دژ در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در محل مصلی بزرگ تهران غرفه آ۲۵ حضور دارد.

برای مشاهده سایت بازی آنلاین آسمان دژ به آدرس www.asmandez.ir مراجعه کنید. برای مشاهده سایت دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای به آدرس www.irgf.ir مراجعه کنید.

برخورد با سایت‌های خبری بدون مجوز

برخورد با سایت‌های خبری بدون مجوز

وبنا – مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: توقع نداریم سایت‌های خبری یک‌شبه نظام‌مند و یک روزه صاحب مجوز شوند.
پدارم پاک‌آئین گفت: کلیه پایگاه‌های خبری اینترنتی برای ادامه فعالیت خود باید مطابق با قانون مطبوعات و بهره‌مندی از شمول این قانون تا پایان شهریور ماه سال جاری با مراجعه به اداراه امتیازات اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی نسبت به تشکیل پرونده و درخواست صدور مجوز از هیئت نظارت اقدام کنند.

وی اظهارداشت: مبنای این فراخوان تبصره ۳ ماده یک قانون مطبوعات است که این تبصره در سال ۱۳۷۹ به قانون مطبوعات الحاق شده و تصریح دارد کلیه نشریات الکترونیکی مشمول مواد این قانون است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد ادامه داد: از نظر ما پایگاه‌های اینترنتی که در زمینه انتشار خبر، تحلیل، مصاحبه و گزارش و همچنین در قالب نوشتار، صدا و تصویر به طور مستمر فعالیت می‌کنند ذیل تعریف قانون گذار از نشریه الکترونیک قرار می‌گیرند.
پاک‌آئین با بیان اینکه فعالیت قانونمند این نشریات مستلزم اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات است، گفت: بر همه مدیران سایت‌های خبری توصیه می‌کنیم که در مهلت مقرر نسبت به تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و کسب مجوز اقدام کنند.

به گزارش فارس وی در ادامه با اشاره به برخورد با سایت‌های خبری که مجوز ندارند، تاکید کرد: اگر بخواهیم قانون مطبوعات را ملاک قرار دهیم، بند الف ماده ۷ قانون مطبوعات صراحتا می‌گوید که انتشار نشریه‌ای که پروانه و مجوز ندارد و یا اینکه پروانه آن لغو گردیده ممنوع است..
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد افزود: در عین حال با توجه به اینکه برای پایگاه‌ها باید فرصت کافی برای تشکیل پرونده و طی مراحل اداری قائل شد، طبیعی است که تا پایان مهلت ذکر دشده، یعنی شهریورماه سال جاری فرصت خوبی است که نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

پاک‌آئین ادامه داد: باتوجه به اینکه قانون در باره ساماندهی و نظام‌مند شدن سایت‌های خبری صراحت دارد، بعد از اتمام مهلت مذکور سایت‌های خبری که نسبت به تشکیل پرونده و پیگیری مجوز اقدام نکرده باشند، عملا وضعیت مطبوعات‌هایی که بدون مجوز توزیع و چاپ می‌شوند را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه طبق بند الف ماده ۷ قانون مطبوعات انتشار اینگونه رسانه‌ها ممنوع و حتی جرم است، تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که چون قریب به اکثر فعالان سایت‌های خبری از اصحاب رسانه و به فعالیت بسامان، روش‌مند و قانون‌مند علاقه دارند، قطعا از اخذ مجوز و قرار گرفتن تحت شمول قانون خاص خود و برخورداری از نظارت هیئت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد و حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم آتی استقبال خواهند کرد.

وی تاکید کرد: البته توقع نداریم سایت‌های خبری یک‌شبه نظام‌مند و یک روزه صاحب مجوز شوند، اما اگر مدیران سایت‌ها به موقع به تکلیف خود مبنی بر تشکیل پرونده اقدام کنند، وزارت ارشاد با اولویت دادن به این مقوله تلاش خواهد کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز آنها را از هیئت نظارت پیگیری و تحویل می‌دهیم.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه ۳ ماه فرصت برای گرفتن مجوز کافی است، افزود: ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اداره امتیازات اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ظرفیت خود را برای پذیرش مراجعان بالا ببرد تا این موضوع مهم با وقفه مواجه نشود. 

وی افزود: مطابق الحاقیه سال ۷۹ قانون مطبوعات و آیین‌نامه اجرایی آْن سایت‌های خبری امروزی وضعیت مشابه‌ مطبوعات گذشته را دارند و لازم است مدیران سایت‌هات و وزارت ارشاد آستین‌های خود را برای نظام‌مند و قانون‌مند شدن فعالیت‌ آنهات بالا بزنند.

نشست خبری همایش روز رسانه‌های اجتماعی برگزار شد

نشست خبری همایش روز رسانه‌های اجتماعی برگزار شد

وبنا – نشست خبری همایش روز رسانه‌های اجتماعی برگزار شد. این نشست که با حضور دکتر شکرخواه رییس همایش، دکتر امامی دبیر علمی و جواد افتاده دبیر اجرایی به همراه اصحاب رسانه برگزار شد اطلاعات بیشتری در مورد همایش روز رسانه‌های اجتماعی منتشر شد. 

دکتر شکرخواه با اشاره به این مطلب که این همایش می‌تواند آغاز راه برای بحث و گفتگو در این حوزه باشد بیان کردند که ما به اوج فن‌آوری‌های تحت وب رسیده‌ایم که خود را در رسانه‌های اجتماعی نشان داده است جایی که تعامل و ارتباطات در اوج است.

در ادامه دکتر حسین امامی دبیر علمی همایش اعلام کردند که در مهلت مقرر برای ارسال مقاله، ۱۸۰ مقاله برای دبیرخانه ارسال شده‌است که چکیده ۱۱۶ مقاله در کتاب همایش منتشر خواهد شد. تعداد ۴۰ عدد از این مقالات نیز به عنوان مقاله برتر انتخاب شده‌اند که در روز همایش ارائه خواهند شد. 

این همایش روز ۱۰ تیر ۱۳۹۱ از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این همایش می توانند از طریق سایت همایش ثبت نام کنند. 

دبیر شورا لزومی به اطلاع رسانی تمام جلسات نیست

دبیر شورا لزومی به اطلاع رسانی تمام جلسات نیست

وبنا – عضو شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی در این مدت بیش از یک جلسه داشته است ولی فقط جلسه اول آن به دلیل اعلام موجودیت شورا رسانه ای شده است، افزود: دلیلی برای انعکاس دیگر جلسات وجود نداشته است.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، “علیرضا شاه میرزایی”، عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با عصر امروز، در خصوص علت عدم اطلاع رسانی پیرامون جلسات رسمی شورای عالی فضای مجازی پس از گذشت بیش از سه ماه از تشکیل این شورا به فرمان مقام معظم رهبری، اظهار داشت: دبیر شورا باید انتخاب می شد که این موضوع یک فرآیند پیچیده ای داشت. زیرا باید دستگاه های مختلف روی آن توافق نظر می کردند.

وی ادامه داد: پس از طی شدن این فرآیند بالاخره دبیر سه هفته پیش انتخاب شد و تا یکی دو هفته آینده مصاحبه رسانه ای خواهند داشت.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در خصوص فرآیند انتخاب دبیر این شورا گفت: اعضای شورا افرادی مشخص هستند که با رای اکثریت مطلق آرا، آقای دکتر اخوان را به عنوان دبیر شورا منصوب کردند.

شاه میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی در این مدت بیش از یک جلسه داشته است ولی فقط جلسه اول آن به دلیل اعلام موجودیت شورا رسانه ای شده است، افزود: دلیلی برای انعکاس دیگر جلسات وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه دلیل دیگر رسانه ای نشدن جلسات شورا این بود که دبیر شورا اخیرا منصوب شده است، اضافه کرد: باید یک سازوکار مناسب برای اطلاع رسانی نتایج جلسات می شد که با تشکیل روابط عمومی شورا در دبیرخانه، اخبار جلسات در رسانه ها بهتر منعکس شود.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگر از صحبت های خود گفت: دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی یک تفاوت اساسی با دبیرخانه دیگر شوراهای عالی نظیر شورای انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی دارد و آن تفاوت این است که دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، یک مرکز بوده و لذا بسیار فراتر از یک دبیرخانه است.

شاه میرزایی ادامه داد: دبیر شورای فضای مجازی، همزمان کار دیگری نیز دارد و آن اداره “مرکز ملی فضای مجازی” است که حوزه فعالیت آن از دبیرخانه یک شورا بسیار گسترده تر است و قاعدتا به مکان وسیع تری نسبت به یک دبیرخانه نیز نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصر امروز در خصوص استفاده از ظرفیت “موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات” توسط شورای عالی فضای مجازی، گفت: این نظر شخص رئیس جمهور بوده و صراحتا در جلسات گفته اند و در حکم ایشان نیز آمده است که از ظرفیت موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تشکیل مرکز استفاده شود و لذا هم اکنون محل فعالیت مرکز ملی فضای مجازی، موسسه تحقیقات فاوا است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه رئیس مرکز ملی فضای مجازی همزمان می تواند رئیس موسسه تحقیقات فاوا باشد، گفت: قطعا اینگونه نخواهد بود و وظایف مرکز ملی فضای مجازی خیلی وسیعتر از وظایف تحقیقاتی است؛ اما به هر حال مرکز ملی فضای مجازی نیازمند یک زیرمجموعه تحقیقاتی است و موسسه تحقیقات می تواند در زیر مجموعه مرکز ملی فضای مجازی مشغول به فعالیت باشد.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی افزود: تدبیر رئیس جمهور برای تسریع در شروع کار در مرکز ملی فضای مجازی، خیلی خوبی بود که تمام ظرفیت و امکانات “موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات” به عنوان یک زیر مجموعه “مرکز ملی فضای مجازی” در خدمت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این که هم از یک طرف باعث می شود بازده تحقیقاتی موسسه افزایش یابد و تحقیقات آن کاربردی بشود و هم مرکز می تواند از امکانات آن استفاده کند.

شاه میرزایی “مرکز ملی فضای مجازی کشور” را بازوی اجرایی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: کلیه ابلاغ های مصوبات شورا، ارتباط و تعامل با همه دستگاههایی که در زمینه فضای مجازی فعالیت می کنند، تقسیم کار بین دستگاههای کشور و نظارت بر عملکرد آنها، از جمله وظایف مرکز ملی فضای مجازی است. وی افزود، بخش عمده ای از فعالیت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخشی از وظایف وزارت ارشاد، بخشی از وظایف سازمان صدا و سیما و بخشی از فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی، از این پس باید با نظارت کامل این مرکز، انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین شوراهایی مانند شورای تعیین مصادیق، شورای عالی انفورماتیک و شورای عالی اطلاع رسانی باید فعالیت هایشان را با مرکز ملی فضای مجازی هماهنگ کنند و پس از تایید و ابلاغ رسمی این مرکز، کار خود را ادامه بدهند.

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه این مرکز وظیفه ابلاغ، هماهنگی، تقسیم کار و نظارت بین مراکز نامبرده را بر عهده دارد، تاکید کرد: هر اقدام مرتبط با فضای مجازی بدون تایید شورای عالی فضای مجازی، باعث موازی کاری و هرز رفتن منابع می شود و باید سریعا دستگاهها خود را هماهنگ کنند.

شاه میرزایی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی، هم جنبه تدوین قوانین و مقررات را بر عهده دارد و هم گزارشات مرکز را استماع نموده و مصوباتی را اتخاذ می کند، تصریح کرد: مصوبات این شورا کاملا جنبه قانونی دارد و برای همه دستگاههای کشور لازم الاجراست.

وی در پایان با اشاره به اینکه همه سازمان هایی که با فضای مجازی کشور ارتباط دارند، حتی اگر عضو شورا نباشند باید کلیه فعالیت های مرتبط خود با فضای مجازی را به تایید این شورا برسانند، تاکید کرد: شورا طبق اختیارات خود، نظارت کلان بر دستگاهها و مراکزی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند را دارد و می تواند حتی آنها را منحل کرده یا بین آنها تقسیم وظایف جدیدی کند.