رونمایی رسمیو از رسمیو اسکور به عنوان روشی برای رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
رسمیو از روش رتبه‌بندی رسمیو اسکور رونمایی کرد. رسمیو اسکور یک معیار یا روش عمومی برای مرتب‌سازی نتایج جستجو است که به منظور نمایش دقیق‌تر، ایجاد سیستم ارزیابی و رتبه‌بندی برای اطلاعات، با استفاده از ترکیبی روش‌مند از اطلاعات شرکت‌ها ایجاد شده است.

بنا بر اعلام رسمیو، هدف از ایجاد این معیار، کمک به کاربران برای یافتن سریع‌تر شرکت‌های مورد نظر خود و همچنین ارائه اطلاعات دقیق‌تر از شرکت‌ها است.

سیستم رتبه‌بندی رسمیو برای نمایش شرکت‌ها و افراد در بخش‌های مختلف از معیار رسمیو اسکور استفاده می‌کند. این معیار با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، به‌طور دقیق‌تر شرکت‌ها و افراد را رتبه‌بندی می‌کند. رسمیو اسکور در سه بخش جستجوی ساده، جستجوی پیشرفته و شبکه ارتباطات و به منظور سهولت در نمایش شرکت‌ها وجود دارد.

رسمیو در خصوص صحت اعتبار داده‌ها عنوان کرد:


با توجه به چالش کمبود داده‌های شرکت‌ها، نمی‌توان با قاطعیت ادعا کرد که لیست‌های ارائه شده در این سامانه، دقیق‌ترین لیست موجود هستند. با این حال، رسمیو به عنوان تنها منبعی که به طور تخصصی به جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات شرکت‌های ایرانی می‌پردازد، تلاش می‌کند تا به کمک داده‌های منتشر شده، خلاهای موجود در این زمینه را تا حدی پر کند.

چه عواملی در نمایش رتبه‌بندی رسمیو موثر هستند؟

رسمیو در بخش توضیحات رتبه‌بندی شرح داده است که سیستم رتبه‌بندی رسمیو برای نمایش شرکت‌ها و افراد در بخش‌های مختلف از معیار رسمیو اسکور استفاده می‌کند.

این معیار با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، به‌طور دقیق‌تر شرکت‌ها و افراد را رتبه‌بندی می‌کند. اساس سیستم امتیازدهی رسمیو استفاده از مجموعه داده‌های معتبر و قابل اعتمادی است، که از طریق تمامی درگاه‌های حاکمیتی منتشر شده است.

عوامل دخیل در رتبه‌بندی اشخاص

بر اساس اعلام رسمیو، یکی از روش‌های رایج برای رتبه‌بندی و امتیازدهی افراد، در نظر گرفتن حضور آنان در شرکت‌ها و سمت‌های مدیریتی‌ مانند مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره، عضو هیئت‌مدیره و دیگر سمت‌ها است.

سمت‌های مدیریتی مانند مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره، امتیاز بیشتری نسبت به دیگر سمت‌ها دریافت خواهند کرد. اساس نحوه نمایش در این رتبه‌بندی حاصل ضرب امتیاز کسب شده هر فرد در امتیاز شرکت است.