جاب‌ویژن، گزارش سراسری میـزان افزایـش حقوق در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد!

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۳

پلتفرم جاب‌ویژن که به تازگی از سرویس هدهانتینگ میرانا رونمایی کرده بود، گزارش حقوق و دستمزد خود را با نظرسنجی از صد هزار نفر شاغل در سراسر کشور بر مبنای انتظارات آنها از حقوق درخواستی در سال ۱۴۰۳ منتشر کرد. 

تعداد کاربران رجیستر شده در جاب‌ویژن به ۳ میلیون رسیده است

در ابتدای گزارش آمار و ارقامی در خصوص جاب‌ویژن منتشر شده است. در این پلتفرم ۸۰ هزار سازمان ایرانی، ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سال، ۳ میلیون کاربر رجیستر شده و ۳۰ میلیون درخواست شغلی در سال ثبت شده است.

گزارش در یک نگاه


قدرت خرید متوسط حقوق در ایران پایین‌تر از عربستان و ترکیه است

بر اساس گزارش جاب‌ویژن قدرت خرید متوسط حقوق در ایران از کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان پایین‌تر است؛ اما از برخی کشورهای پرجمعیت مانند هند و چین بالاتر است. ۷۵% از جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی می‌کنند که قدرت خرید متوسط حقوق در آنها از ایران کمتر است.

حداقل حقوق وزارت کار ۵% از تورم عقب است!

در این گزارش، مقایسه حداقل حقوق دریافتی و حداقل حقوق متناسب با نرخ تورم نشان میدهد که حداقل حقوق کارکنان دولت با ۱۸۰% رشد، ۲% از تورم عقب است و حداقل حقوق وزارت کار با حدود ۲.۸ برابر رشد، ۵% از تورم عقب است!

کارکنان دولت

وزارت کار

ترین‌های گزارش

گزارش منتشر شده جاب‌ویژن نشان میدهد در دسته گروه شغلی، برنامه‌نویسان بیشترین میزان افزایش حقوق را نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌اند. همچنین سطح ارشدیت، اثرگذارترین عامل بر حقوق و دانشگاه محل تحصیل، کمترین اثر بر میانه حقوق را داشته است.

دفترچه حقوق و دستمزد گروه‌های شغلی

در بخش آخر این گزارش، شاخص‌هایی نظیر میانه حقوق درخواستی، اثر ارشدیت و جغرافیا بر حقوق و غیره در گروه‌های شغلی مختلف بررسی شده است.

برای مثال، حقوق درخواستی نیمی از مدیران عامل/مدیران کارخانه در بازه ۳۵ الی ۸۴ میلیون تومان و میانگین حقوق درخواستی آنها در سال ۱۴۰۳ در تهران ۵۲.۵ میلیون تومان عنوان شده است.

میانگین حقوق درخواستی مدیرعامل/مدیر کارخانه در شهرهای بزرگ برابر با ۴۰.۶ و در شهرهای کوچک ۳۹ میلیون تومان است.

برای دسترسی به فایل گزارش و مشاهده همه گروه‌های شغلی کلیک  نمایید.