بنیانگذار ایسمینار در گفتگو با وبنا از رکوردشکنی در برگزاری وبینار خبر داد؛

رشد ۸ برابری برگزاری وبینار در ایسمینار با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کویید-۱۹ کسب‌وکارها را متأثر کرده است.

از یک سو پلتفرم‌های تخفیف گروهی، سفارش آنلاین غذا، تاکسی‌های اینترنتی و پلتفرم‌های گردگشگری با تأثیرات منفی کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر کرونا فروش فروشگاه‌های آنلاین را به خصوص در دسته مایحتاج زندگی افزایش داده است.

کرونا همچنین آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری رویدادهای گوناگون را تعطیل و ممنوع کرده است. در این شرایط استارتاپ‌هایی که امکان برگزاری رویدادهای آنلاین، وبینار و جلسات آنلاین را فراهم می‌کردند مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.


ایسمینار، پلتفرم برگزاری آنلاین سمینار، از جمله کسب‌وکارهایی است که با شیوع کرونا بخشی از خدمات خود را برای کمک به مردم رایگان کرد و به گفته بنیانگذار این استارتاپ با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شد.

رشد ۸ برابری برگزاری وبینار

مانوئل اوهانجانیانس در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر ایسمینار می‌گوید: «در ماه بهمن، بعد از قطعی اینترنت در آبان و اتفاقات دی ماه، بصورت متوسط روزانه ۸.۹۶ وبینار در ایسمینار ثبت می‌شد. با شیوع کرونا در ایران از تاریخ ۴ اسفند تا ۲۰ اسفند ۹۸ به طور متوسط ۵۸.۶ وبینار در ایسمینار ثبت شده است که از یک رشد تقریبا ۸ برابری حکایت دارد. استقبال برای برگزاری وبینار به میزانی زیاد بود که در تاریخ ۱۶ اسفند مجبور شدیم ایجاد وبینار را غیرفعال کنیم.»

بنیانگذار ایسمینار ادامه می‌دهد: «روز ۱۳ اسفند۹۸ رکورد ثبت وبینار در ایسمینار با ثبت ۸۵ وبینار زده شد. به طور متوسط فروش روزانه ایسمینار ۵ برابر شده و در ۷ روز گذشته بیش از ۶۰۰۰ کاربر و پرداخت‌کننده جدید در ایسمینار داشته‌ایم. فروش و درآمد ایسمینار تا پایان ۱۵ اسفند ۹۸ برابر با کل درآمد بهمن ۹۸ بوده است. رشد روزانه وبینار در ماه اسفند ۱۰ برابر رشد روزانه در ۳ ماه اخیر بوده است.»

زیرساخت ایسمینار را ارتقا دادیم

اوهانجانیانس در رابطه با مشکلات فنی پیش آمده به دلیل استقبال زیاد از ایسمنار می‌گوید: «در این ماه به دلیل استقبال فراوان کاربران با کمبود منابع سرور سمت نرم افزار برگزاری وبینار مواجه شدیم و برای ادامه خدمات‌رسانی یک سرور جدید اضافه کردیم. این موضوع همچنین سبب شد سرور سمت سایت را نیز دو برابر کنیم.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا مبنی بر چگونگی افزایش درآمد ایسمینار با توجه به رایگان شدن برخی خدمات به دلیل شیوع کرونا، توضیح می‌دهد: «معمولا به اشتباه ایسمینار را صرفا یک نرم افزار برگزاری وبینار می‌دانند درصورتی‌که ایسمینار یک فول سرویس مدیریت و برگزاری وبینار است که علی‌رغم صفر بودن کارمزد دریافتی از فروش تیکت وبینار، جریان‌های درآمدی مختلفی دارد. شارژ ساعتی نرم افزار وبینار، افزونه‌های وبینار: دستیار پشتیبانی اختصاصی + بسته گرافیک وبینار، درصد از فروش وبینار (سیستم همکاری در فروش)، بسته های تبلیغاتی و اطلاع رسانی و کارمزد ۳۰ درصدی از فروش فیلم وبینار برگزار شده از جمله جریان‌های درآمدی وبینار هستند.»

اوهانجانیانس در پایان گفت: «برای کمک به مردم در شرایط شیوع کرونا شارژ ساعتی نرم‌افزار وبینار را تا سقف ۵۰ هزار تومان برای هر نفر به طور کامل صفر کردیم. یعنی کاربران می‌توانستند وبینار را رایگان ثبت کنند.»

مطالب مرتبط:

کاهش ۸۰ درصدی فروش پلتفرم‌های تخفیف گروهی در پی شیوع کرونا

خدمات رایگان رایچت به مراکز درمانی به‌منظور کاهش مراجعه حضوری مردم

آغاز دورکاری تیم زرین‌پال به دلیل شیوع کرونا

اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا

دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه‌ می‌دارد

مسیریاب‌های بلد و نشان اطلاعات مراکز درمانی کرونا را روی نقشه نمایش می‌دهند

حال بد پلتفرم‌های گردشگری ایران پس از شیوع کرونا

حجم بلیت‌های استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید

به دلیل شیوع کرونا برگزاری رویداد آنلاین در لحظه‌نگار رایگان شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *