شیوع کرونا و خانهنشینی شهروندان سبب تأثیرات گسترهای بر کسبوکارهای اینترنتی و سنتی شده است.
کرونا از یک سو میزان خریدهای اینترنتی را افزایش داده و از سوی دیگر سبب کاهش چشمگیر سفارش آنلاین غذا شده است.
در این میان تنها بخش پنهان تأثیرات کرونا برکسبوکارهای آنلاین مربوط به تاکسیهای اینترنتی است.
کاهش رفت و آمد و بیم مردم از ابتلا به بیماری کرونا سبب کاهش ۷۰ درصدی مسافران متروی تهران شده است و به طور طبیعی تاکسیهای اینترنتی از این موضوع در امان نماندهاند.
با این حال با وجود پیگیریهای مستمر خبرنگار وبنا در روزهای گذشته، تپسی و اسنپ به عنوان دو بازیگر اصلی بازار جابهجایی هوشمند ایران از گزارش تغییرات در میزان سفرهای خود امتناع کردهاند.
با این حال علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران کاهش میزان سفرهای تاکسیهای اینترنتی را ۵۰ درصد اعلام کرد.
به گزارش وبنا، قنادان در صفحه توییتر شخصی خود نوشته است: «تحلیل داده پایانههای هوشمند تهران نشان میدهد تقاضای خطوط تاکسیرانی نسبت به هفتههای قبل ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش داشته که این میزان در مورد تاکسیهای اینترنتی تا ۵۰ درصد نیز میرسد. هشداری برای بحران معیشت در طبقه ضعیفی از جامعه که این روزها باید بیشترین درآمد سالش را داشته باشد.»
مدیرعامل اسنپ در گفتگو با وبنا با تأیید کاهش سفرهای اسنپ در پی شیوع ویروس کووید- ۱۹، گفت: «در پی شیوع کرونا سفرهای اسنپ کاهش داشته است ولی میزان این کاهش ۵۰ درصد نیست.»
ژوبین علاقبند در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا مبنی بر میزان کاهش سفرها، به دورقمی خواندن میزان کاهش سفرها اسنپ اکتفا کرد.
گفتنی است نتایج نظرسنجی وبنا در توییتر نیز حاکی از کاهش سفرهای اینترنتی در هفته گذشته است.
مطالب مرتبط:
خدمات رایگان رایچت به مراکز درمانی بهمنظور کاهش مراجعه حضوری مردم
آغاز دورکاری تیم زرینپال به دلیل شیوع کرونا
اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا
دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه میدارد
مسیریابهای بلد و نشان اطلاعات مراکز درمانی کرونا را روی نقشه نمایش میدهند
حال بد پلتفرمهای گردشگری ایران پس از شیوع کرونا
حجم بلیتهای استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید
به دلیل شیوع کرونا برگزاری رویداد آنلاین در لحظهنگار رایگان شد