مدیر منابع انسانی باسلام در گفتگو با وبنا مطرح کرد؛

دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه‌ می‌دارد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸

کرونا تیم باسلام را نیز مجبور به کار در خانه کرد.

با شیوع ویروس کرونا در ایران شرکت‌های گوناگون در اکوسیستم استارتاپی برای محافظت از سلامت تیم خود تصمیم به دورکاری گرفته‌اند.

پس از زرین‌پال، مسئولین باسلام نیز خبر دورکاری تیم خود را تائید کردند.


حامد آقاجانی، مسئول منابع انسانی باسلام در این رابطه به وبنا گفت: «با توجه به حیاتی بودن سرعت عمل در تیم‌ باسلام، مبتلا شدن به بیماری‌هایی نظیر کرونا که ممکن است سبب درگیری تعداد زیادی از اعضا شود، به روند رشد باسلام آسیب جدی وارد می‌کند. به همین دلیل با توجه به شیوع کرونا تصمیم به پیش‌گیری گرفتیم. تعداد زیادی از اعضای تیم باسلام برای رفت و آمد به محل کار، از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، بنابراین خطر ابتلای آن‌ها به این بیماری بالا بود و ما نمی‌خواستیم هیچ کدام از اعضای تیم آسیب ببینند. این دلایل سبب شد تا از ابتدای اسفند ۹۸ تصمیم به دورکاری بگیریم.»

آقاجانی در رابطه با هماهنگی تیم‌ باسلام در شرایط دور کاری، گفت: «برای هماهنگی تیم‌ها از راه دور، چند نکته وجود دارد. اول اینکه چون تیم باسلام بیش از دو فصل است که با ساختار OKR کار می‌کند، هدف‌گذاری‌های فصلی، ماهیانه و هفتگی‌ باسلام شفاف بوده و بین تمام تیم به اشتراک گذاشته شده است. از این جهت، هماهنگی تیم بالاست و درصد پیشرفت هر تیم و هر شخصی در سازمان، به صورت هفته به هفته مشخص است و در دسترس همه‌ قرار دارد.»

او ادامه داد: «برای برگزاری جلسات‌ به ابزارهایی مثل «روبه‌رو» و «اسکایپ» فکر می‌کنیم. اشتراک‌گذاری اسناد در باسلام از قدیم به شکل آنلاین بوده و از ابتدا هیچ سند آفلاین یا کاغذی‌ نداشتیم. از یک یا دو سال پیش، بخش زیادی از گفت‌وگوهای تیمی هم روی پیام‌رسان‌ها انجام می‌شد و برای مدیریت تسک‌ها از ابزارهایی مثل ترلو استفاده می‌کردیم.»

آقاجانی در مورد مدت زمان احتمالی ادامه این دورکاری، گفت: «از اول اسفند دورکاری را شروع کردیم و هنوز نمی‌دانیم این دورکاری تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد ولی این موضوع تا حد زیادی بستگی به وضعیت شیوع کرونا در ایران دارد. اگر تیم‌ باسلام از آزمون دورکاری سربلند خارج شود و خود را با این شرایط وفق دهد، در ماه‌های آینده و حتی برای جذب نیروهای جدید از این دانش و تجربه استفاده خواهیم کرد.»

گفتنی است باسلام بازار آنلاین کسب‌وکارهای خانگی است.

مطالب مرتبط:

آغاز دورکاری تیم زرین‌پال به دلیل شیوع کرونا

اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *