روایت چیلیوری و اسنپ‌فود از تأثیرات کرونا؛

کاهش چشمگیر سفارش آنلاین غذا در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

بیش از ۱۰ روز از اعلام خبر رسمی شیوع کرونا در ایران می‌گذرد.

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان و فوت شدگان بر اثر این ویروس به ترتیب به اعداد ۹۸۷ و ۵۴ رسیده‌ است. توصیه‌های بهداشتی مردم را از حضور در اجتماعات که محل مناسبی برای گسترش ویروس هستند، منع می‌کنند. این موضوع سبب رواج دورکاری در شرکت‌های مختلف از جمله کسب‌وکارهای آنلاین شده است. از سوی دیگر تعداد زیادی از مردم برای حفظ سلامت خود از خانه‌ها بیرون نمی‌آیند.

فضای حاکم بدون‌شک بر کسب‌وکارها تأثیر چشم‌گیری داشته است. کرونا به شکلی بازارهای سنتی و فیزیکی را خلوت کرده که به سختی می‌توان باور کرد که در ماه پایانی سال و زمان اوج فروش قرار داریم. این در حالی است که برخی فروشگاه‌های آنلاین تأثیر متفاوتی از شیوع کرونا تجربه کرده‌اند. میل به ماندن در خانه مردم را بیش از پیش به خرید آنلاین مایحتاج خود سوق داده است. با این حال در بازار آنلاین نیز کسب‌وکارهایی وجود دارند که از تأثیر منفی شیوع کرونا در امان نمانده‌اند.


طبق اطلاعاتی که چیلیوری و اسنپ‌فود، دو بازیگر اول بازار سفارش آنلاین غذا در اختیار وبنا قرار داده‌اند، پس از شیوع کرونا میزان سفارش آنلاین غذا با کاهشی چشم‌گیر مواجه بوده است.

کاهش ۶۰ درصدی سفارش‌ها از چیلیوری

چیلیوری افت سفارش حاصل از شیوع کرونا را ۶۰ درصد اعلام کرد و از جبران بخشی از این کاهش فروش با انجام اقدامات مقتضی خبر داد.

مدیر روابط عمومی چیلیوری در رابطه با این اقدامات توضیح داد: «تمهیداتی برای موتوچیلی(سامانه اختصاصی حمل و نقل سفارشات چیلیوری) انجام دادیم. از این تمهیدات می‌توان به مجهز کردن پیک‌ها به دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و آموزش تمامی موارد احتیاطی اشاره کرد. همچنین از رستوران‌دارها خواستیم تا ضمن رعایت نکات بهداشتی، تمام مواد غذایی را در بسته‌بندی‌‌های بهداشتی قرار دهند.»

کرماشاهی از اطلاع‌رسانی محتوایی مکرر در شبکه‌های اجتماعی چیلیوری خبر داد و گفت: «برنامه‌های دیگری برای روزهای آینده داریم تا اطمینان بیشتری به مشتریان دهیم که سفارش غذای آنلاین از چیلیوری کمترین خطر را خواهد داشت. در مورد پرسنل و کارکنان هم از هفته گذشته تقریبا تمام نیروهایی که امکان دورکاری داشتند، بدون حضور فیزیکی در سازمان، فعالیت‌هایشان را پیش می‌برند.»

کاهش سفارش غذا از اسنپ‌فود 

اسنپ‌فود نیز کاهش تعداد سفارش غذا را تائید کرد.

به گفته اسنپ‌فود کاهش سفارش غذا هم در غذاهای ایرانی و هم در فست‌فودها مشاهده می‌شود و در شهرهایی که شیوع کرونا در آن‌ها جدی‌تر گزارش شده، کاهش سفارش آنلاین غذا بیشتر است. کاهش سفارش در بخش سفارش غذا با افزایش سفارش از سوپرمارکت‌ها و سایر سرویس‌های اسنپ‌فود همراه بوده است.

روابط عمومی اسنپ‌فود در گفتگو با وبنا در مورد ارتقای استانداردهای بهداشتی پیک‌های اکسپرس اسنپ‌فود توضیح داد: «تمامی پیک‌ها دستکش و ماسک دریافت کرده و موظف به استفاده از آن هستند. بیرون و داخل باکس‌های اکسپرس هر روز ضدعفونی می‌شود. سرپرست های اکسپرس تمامی این موارد را کنترل می‌کنند و اگر پیکی این موراد را رعایت نکند از فعالیت‌ او جلوگیری خواهد شد. مشتریان در صورت مشاهده پیکی که این موارد را رعایت نکرده است، می‌توانند مورد را از طریق شماره تلفن ۹۶۶۱۲-۰۲۱، به پشتیبانی اسنپ‌فود، اطلاع دهند تا از فعالیت پیک جلوگیری شود.»

خبرنگار: محمد مهدی دمیرچی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *