رئیس پارک دانشگاه تربیت مدرس:

اضافه شدن دو شتابدهنده جدید به پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: کمک به واحدهای فناور پارک در سال ۹۸، ۴۰ میلیارد تومان بود و پیش بینی ما برای پایان سال ۹۹، رقم ۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش وبنا به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مسعود ابراهیمی در مراسم رونمایی از طرح جامع پژوهش پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فعالیت‌های پارک طی سال‌های اخیر اظهار داشت: از نظر زیر ساخت در ابتدای سال ۹۴، ۳۰۰ متر فضا در اختیار پارک بود که در سال ۹۷ به ۱۵۰۰ مترمربع رسید و ان شاالله در سال ۹۹ با افتتاح ساختمان جدید مجموعه فضاهای دراختیار پارک به ۱۰ هزار متر مربع برسد.

وی خاطر نشان کرد: تدوین برنامه راهبردی پارک، طرح جامع پردیس پژوهش، اصلاح اساسنامه پارک، به روز رسانی و تصویب آئین نامه‌های مربوط به پذیرش، ارزیابی و اعطای گرنت به واحدهای فناور و اصلاح جدی در حوزه ساختاری و پرسنلی پارک از جمله اقداماتی است که در جهت بهبود روند کار پارک صورت گرفته است.


رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اذعان داشت: در بلوار پژوهش، چند مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌های مختلف وجود دارد و دسترسی‌های مناسبی به اتوبان کرج، فرودگاه مهرآباد و مترو دارد. به دلیل همه این مزیت‌ها، وزارت علوم تصمیم گرفته این محل را به شهرک علمی تحقیقاتی تهران تبدیل کند و دانشگاه تربیت مدرس نیز مصمم است به عنوان حامی طرح و با توجه به داشتن زیرساخت‌های لازم در این زمینه نقش آفرینی کند.

ابراهیمی همچنین از رشد چشمگیر تعداد شرکت‌های مستقر در پارک، رشد برنامه‌های ترویجی و آموزشی پارک، استقرار مرکز مشاوره واحدهای فناور و برگزاری نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف فناوری نسبت به سه سال گذشته خبرداد و گفت: ما در اکوسیستم دانشگاه تربیت مدرس تا قبل از سال ۹۷ شتاب دهنده ای نداشتیم و در حال حاضر ۳ شتاب دهنده در اکوسیستم کسب و کار دانشگاه مستقر هستند که تا پایان سال ۹۹ به ۵ شتاب دهنده خواهد رسید. همچنین کمک به واحدهای فناور پارک در سال ۹۴، ۱۰۰ میلیون تومان بود که این رقم در سال ۹۸ به ۴۰ میلیارد تومان رسید و پیش بینی ما برای پایان سال ۹۹، رقم ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی پارک در سال ۹۹ تصریح کرد: تصویب ناحیه نوآوری دانشگاه، تعیین تکلیف پردیس شهید بابایی، اتمام ساختمان نیمه کاره در دانشکده کشاورزی از جمله این برنامه هاست که ساختمان نیمه کاره دانشکده کشاورزی حدود ۱۳ هزار متر مربع زیربنا دارد که در صورت تأمین اعتبار و تکمیل آن می‌توانیم آن را به مرکز شتاب دهی حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل کنیم و با افتتاح ساختمان شماره یک که امروز صورت گرفت نیز این قسمت می‌تواند به قطب شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و دامپروری تبدیل شود.

گفتنی است در مراسم امروز کلنگ احداث ساختمان یکی از شرکت‌های رشد یافته در پارک علم و فناوری دانشگاه که توانسته با موفقیت قراردادهای بزرگ بین المللی را منعقد نماید به زمین زده شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *