مدیر عامل مدرسه آنلاین اینورس در گفتگو با وبنا مطرح کرد؛

مدرسه آنلاین اینورس دوره‌هایی متناسب با بازار کار ارائه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

علیرضا اردوباری که از ۱۶ سالگی در حوزه هنرهای دیجیتال فعالیت می‌کرد در ۲۱ سالگی روانه دانشگاه شد تا در رشته طراحی گرافیک تحصیل کند. اما آنطور که خودش مطرح می‌کند به دلیل به روز نبودن مطالب درسی دانشگاه، طولی نکشید که از درس انصراف داد. دانشجوی انصرافی دانشگاه در ۲۴ سالگی مدرسه اینورس را به ۳ میلیون تومان پولی که قرض کرده بود راه‌اندازی کرد تا دانشجویان خود را با بهره‌گیری از مطالب و مهارت‌های روز دنیا به نوعی آموزش دهد که آماده ورود به بازار کار باشند. مدرسه او تاکنون ۲۰ هزار دانشجوی آنلاین و ۱۳ هزار دانشجوی حضوری داشته است. افزون براین کیفیت خدمات مدرسه آنلاین اینورس سبب شده این مدرسه از ۱۴ کشور دنیا دانشجو داشته باشد. در این مطلب بنیان‌گذار و مدیر عامل مدرسه اینورس در گفتگو با وبنا از خدمات و مزیت‌های رقابتی کسب‌وکار خود می‌گوید؛

ایده و هدف شکل‌گیری مدرسه اینورس چه بود؟

در آذر ۸۷ با توجه به خلاء موجود در زمینه آموزش کاربردی هنرهای دیجیتال مدرسه اینورس را راه‌اندازی کردم تا افراد متوجه نیازهای بازار شوند و با توجه به ترندهای جهانی یا اقدام به راه‌اندازی کسب و کار کنند و یا جذب کسب و کارهای دیگر شوند. با توجه به فضای حاکم بر حوزه هنرهای دیجیتال، هدف کمک به پیشرفت جامعه هنری به خصوص در حوزه دیزاین بود.


کسب و کار خود را معرفی کنید. مدرسه اینورس در طول این ۱۲ سال چه خدماتی را ارائه کرده و چه تحولاتی داشته است؟

مدرسه اینورس در سال ۸۷ از دریچه هنرهای دیجیتال وارد حوزه آموزش شد و تا ۶ سال فعالیتش محدود به این حوزه بود. در این مدت، با توجه به نیاز بازار دوره‌هایی را در زمینه‌های بازی‌سازی، موشن گرافیک، تصویرسازی و دیزاین، طراحی و برگزار می‌کردیم. در آن زمان دوره‌های آموزشی ما در ۲ دسته مستقل و تخصصی ارائه می‌شد. دوره‌های مستقل نیازی به پیش نیاز نداشت، عمومی بود و ۴ ماه طول می‌کشید. افرادی که دوره‌های مستقل را گذرانده ‌بودند، می‌توانستند در رشته‌های تخصصی شرکت کنند. در این رشته‌ها افراد در طول ۲ سال ۱۵ تا ۲۰ درس را به صورت تخصصی می‌آموختند.

اساتید اینورس نیز از ابتدا از بین افرادی انتخاب می‌شد که در بازار کار فعالیت می‌کردند، موضوعی که دانشجویان را برای ورود به بازار کار بهتر آماده می‌کرد.

بعد از ۶ سال اول سعی کردیم هنرهای کلاسیک را وارد دوره‌های آموزشی خود کنیم. از این رو با اضافه کردن رشته‌های مانند مجسمه سازی و طراحی خدمات آموزشی خود را گسترش دادیم. تاثیر این تصمیم بزرگ‌تر و تخصصی‌تر شدن دوره‌های آموزشی ما بود. در همین دوره رشته طراحی گرافیک با رویکردی مدرن و مبتنی بر حل مساله به مدرسه اینورس اضافه شد.

در طول این سال‌ها به طور متوسط هر ساله ۵۰۰ دانشجوی متقاضی برای شرکت در رشته‌های تخصصی داشتیم که تنها ۱۲ نفر در سال انتخاب می‌شد.

با توجه به اینکه دانشجویان از شهرهای مختلف برای شرکت در دوره‌ها به تهران می‌آمدند، علاوه بر هنزیه دوره آموزشی، باید هزینه رفت و آمد و اقامت در تهران را نیز متقبل می‌شدند. از ۴ سال پیش برای رفع این مشکل به دنبال راه‌اندازی مدرسه آنلاین اینورس بودیم که ۲ سال قبل موفق به تأسیس آن شدیم. این موضوع سبب شده دانشجویان با استعداد از سراسر ایران بتوانند از خدمات مدرسه استفاده کنند. در حال حاضر مدرسه آنلاین اینورس ، حدود ۲۰ هزار دانشجوی فعال دارد. همچنین ۴۰۰ دانشجو در خارج از ایران، از خدمات آموزش اینورس استفاده می‌کنند.

در رابطه با آموزش‌های حضوری مدرسه اینورس توضیح دهید؟

در حال حاضر صرفا دوره‌های مستر کلاس اینورس حضوری هستند. این دوره‌ها برای افراد منتخبی است که تمام پیش‌نیازهای این دوره را گذرانده‌اند. دوره مسترکلاس اینورس که ۶ ماه به طول می‌انجامد به طور مشخص به بازار کار متصل است. این دوره متشکل از مثلث کارفرما، دانشجو و  مدیر هنری است. در این دوره دانشجو که متناسب با نوع پروژه انتخاب شده، ۴ روز در هفته به صورت تمام وقت با نظارت منتور و مدیر هنری روی پروژه کسب‌وکارها فعالیت می‌کند. در این بستر سیستم آموزشی کارمحور معنی پیدا می‌کند و نظارت و همراهی منتور و مدیرهنری سبب می‌شود خروجی دوره برای کسب و کارها چشم‌گیر باشد. بیشتر مبلغ دریافت شده از کسب و کارها به دانشجو تعلق می‌گیرد و این امکان برای دانشجو فراهم می‌شود که با پایان این دوره ۶ ماهه در کسب و کار فوق یا سایر کسب و کارها مشغول به کار شود.

آموزش آنلاین مدرسه اینورس به چه شکل است؟ چه عناصری آموزش آنلاین مدرسه اینورس را از سایر آموزش‌های آنلاین متمایز می‌کند؟

دوره‌های آنلاین اینورس در رشته‌های انیمیشن دو بعدی، انیمیشن ۳ بعدی، تصویرسازی، طراحی گرافیک، موشن گرافیک، مد و لباس، کسب و کار، جلوه‌های ویژه، فیلم‌سازی، عکاسی و معماری و طراحی صنعتی برگزار می‌شود.

در دوره‌های آنلاین ما آموزش به صورت آفلاین و در قالب ویدئوهای ضبط شده‌ای است که به دانشجویان ارائه می‌شود. ولی در هر دوره فصل‌های مختلفی وجود دارد که در انتهای هر فصل تمرین‌هایی به دانشجو داده می‌شود. تفاوت دوره‌های آنلاین ما تعامل صوتی و تصویری دانشجو و استاد برای دریافت بازخورد از تمرین‌ها است. همچنین دانشجویان در پلتفرم ما می‌توانند سوالات خود پیرامون تمرین را به صورت نوشتاری مطرح کنند و همه دانشجویان از پاسخ‌های استاد استفاده کنند. اساتید که همه از افراد فعال در بازار کار هستند به تمرین‌های دانشجویان نمره می‌دهند و حتی اگر نتیجه تمرین‌ها از کیفیت لازم برخوردار نباشد این امکان وجود دارد که استاد کار دانشجو را به طور کل قبول نکند و از او کار جدیدی درخواست کند.

چرا اسم کسب و کار خود را با عبارت مدرسه همراه کرده‌اید؟

دلیل این امر این است که سعی کرده‌ایم فرآیندهای حرفه ای را نیز به دانشجویان آموزش دهیم. برای نمونه در کنار یادگیری مهارت‌های نرم، دانشجویان نحوه پرزنت حرفه‌ای را می‌آموزند تا شانس آن‌ها برای جذب در بازار کار بالا رود. از این رو ذهن دانشجویان برای ورود به بازار کار آماده می‌شود و فرهنگ کار کردن را نیز می‌آموزند.

اینورس تاکنون چند دانشجو را آموزش داده است؟

در مدرسه حضوری اینورس تا کنون ۱۳ هزار دانشجو تعلیم دیده‌اند. در ابتدای فعالیت اینورس ظرفیت سالانه ما ۱۰۰ نفر بود، ولی در سال‌های قبل از شکل‌گیری مدرسه آنلاین این ظرفیت به ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو افزایش پیدا کرده بود. در طول ۲ سال فعالیت بخش آنلاین مدرسه اینورس ۲۰ هزار دانشجو از سراسر کشور و از کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ترکیه، امارات، انگلیس، استرالیا، اسپانیا، روسیه، کانادا، ایتالیا، نیوزیلند، افغانستان و پاکستان داشتیم.

با توجه به استقبال خوبی که از اینورس در خارج از کشور شده است تا ۶ ماه آینده پلتفرم انگلیسی مدرسه آنلاین اینورس راه‌اندازی می‌شود تا فعالیت خود را به طور جدی در عرصه بین‌الملل آغاز کنیم و درآمد دلاری داشته باشیم.

سایر مطالب:

کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه ‌دهنده‌ ها با دید بلند مدت

آینده علی‌بابا را به آینده کارکنان گره می‌زنیم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *