مدیر توسعه کسب و کار مایکت در رابطه با کاهش سهم این اپ‌استور از درآمد توسعه دهنده‌ها توضیح می‌دهد؛

کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه ‌دهنده‌ ها با دید بلند مدت

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰
سهم مایکت از درآمد توسعه ‌دهنده‌

مایکت دومین مارکت پرطرفدار اندرویدی ایران که در حال حاضر بیش از ۲۶ میلیون نصب فعال دارد، در راستای کمک به توسعه اکوسیستم استارتاپی ایران سهم خود را از درآمد توسعه دهنده را از  ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش می دهد.

آنطور که مدیر توسعه کسب و کار مایکت به وبنا می‌گوید، برنامه مایکت برای کاهش ۵۰ درصدی سهم خود از درآمد توسعه‌دهندگان به خرداد ۹۹ بازمی‌گردد و این اپ‌استور از سال گذشته با توجه به بازخوردهای توسعه‌دهندگان و عزم خود برای پاسخگویی به نیاز کسب‌وکارها قصد داشته سهم خود را از درامد توسعه‌دهندگان از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش دهد. اما با توجه به اینکه مایکت بازیگر اول بازار اپ‌استورهای ایرانی نبوده و همچنین در آن زمان خود نیز در فرایند رشد قرار داشته است پیش‌بینی می‌کرده این اقدام در آن بازه زمانی تأثیر مورد نظر را در افزایش درآمد توسعه‌دهندگان نداشته باشد.

به گفته ثریا رضایی مهوار، دغدغه اصلی مایکت کمک به اکوسیستم استارتاپی و تلاش در راستای بزرگ‌تر شدن کیک این صنعت بوده است. از این رو اگر مایکت در مواردی به این نتیجه برسد که با کاهش درآمد خود می‌تواند به اکوسیستم استارتاپی کمک کند، با کمال میل خواهد پذیرفت.


هدف؛ کمک به رشد اکوسیستم استارتاپی ایران

مدیر توسعه کسب و کار مایکت با بیان اینکه هدف از کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه ‌دهنده‌ ها رشد اکوسیستم استارتاپی ایران بوده است، می‌گوید: «یکی از نگرانی‌های عمده توسعه‌دهندگان درآمدشان است و مایل هستند در مراحل اول رشد خود بخش کمتری از درآمد خود را به استور بدهند و به جای آن برای رشد خود بیشتر خرج کنند. خروجی چنین فرایندی هم برای ما و هم برای سایر استورها جذاب خواهد بود. کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه دهندگان مطمئنا منجر به کاهش درآمد مایکت خواهد شد. با این حال دید ما به این موضوع بلند مدت بوده و مطلوب ما بزرگ شدن کیک این صنعت است. دید ما به این موضوع این است که هر چه شرکای تجاری مایکت درآمد بیشتری داشته باشند برای مجموعه مایکت هم بهتر خواهد بود.»

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

رضایی مهوار در رابطه با پیش‌بینی‌ میزان کاهش درآمد این اپ‌استور به دلیل کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه ‌دهنده‌ می‌گوید: «رقبای ما اعداد و ارقامی را برای کاهش درآمد از محل کاهش سهم خود از درآمد توسعه دهندگان پیش‌بینی کرده‌اند. میزان کاهش درآمد مایکت نیز از پیش‌بینی‌های سایر رقبا دور نخواهد بود. با این حال در گزارش‌های آتی میزان دقیق این کاهش درآمد اعلام خواهد شد. در حال حاضر تمام تلاش مایکت این است که سهم خود را از مارکت افزایش دهد و رشد خود را تسریع کند. بنابراین دید ما این نیست که کار جایگزینی برای جبران کاهش درآمد مایکت به دلیل کاهش سهم خود از درآمد توسعه‌دهنده‌ها انجام دهیم. بهتر است بگویم کار جایگزین ما افزایش سهم مایکت از مارکت است.»

با پروموت اپلیکیشن‌های با کیفیت و برگزاری لیگ‌ها سهم خود را از مارکت افزایش می‌دهیم

مدیر توسعه کسب و کار مایکت در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با برنامه‌های این مجموعه برای افزایش سهم خود از مارکت می‌گوید: «در چندین سال اخیر به خصوص در سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بستیم که اپلیکیشن‌های با کیفیت بدون انجام هزینه خاصی در مایکت پروموت و معرفی شوند و به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرند. برای ما کیفیت اهمیت خاصی دارد، سعی می‌کنیم اپلیکیشنی که در دسترس کاربر قرار می‌گیرد با کیفیت باشد و از سوی دیگر توسعه‌دهنده اپلیکیشن درآمد خوبی از محل فروش اپلیکیشن خود در مایکت بدست آورد. بنابراین سیاست ما برای افزایش سهم خود از مارکت پروموت کردن اپلیکیشن‌ها و مهیا کردن شرایط برای در دسترس قرار گرفتن راحت‌تر اپلیکیشن‌ها است. همچنین برای این منظور لیگ‌های را در نظر داریم که سبب تشویق توسعه‌دهنده‌ها به فعالیت بیشتر خواهد بود. در سال پیش‌رو لیگ‌هایی در حوزه بازی و جشنواره‌هایی برگزار خواهیم کرد تا اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها هر چه بیشتر در دسترس کاربران قرار گیرد.»

مطالب مرتبط:

رویداد بازی سازی جیتوپیا ۲ توسط مایکت برگزار می‌شود

مرحله نهایی مسابقه عکاسی سلفی مایکت آغاز شد

کاهش سهم مایکت از درآمد توسعه‌دهندگان از امروز اجرایی شد

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *