بنیانگذار پردو در گفتگو با وبنا از شکل‌گیری و چالش‌های این استارتاپ می‌گوید؛

رسالت پردو ارائه بستری امن برای خرید و فروش است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
پردو

استارتاپ پردو در زمینه ارائه وبگاهی امن در حوزه تجارت الکترونیک یا حراجی آنلاین در قالب C2Cفعالیت خود را از مرداد ماه۹۸ در شهر آمل آغاز کرده است. این استارتاپ دارای بسترهای مختلف خرید و فروش از جمله عادی، پیشنهاد کمتر، مزایده آنلاین  است و  بیش از  ۱۷۰۰ دسته مختلف  کالا به صورت نوآکبند ، نو غیرآکبند ، دست دوم، معیوب یا غیر قابل استفاده و تعمیری در آن خریدو فروش می‌شود. پردو همچنین سعی کرده در جهت حمایت از کالای ایرانی امتیازات ویژه‌ای برای تولیدکنندگان داخل در نظر بگیرد. محمد مهدوی بنیانگذار ۲۸ ساله این استارتاپ متولد آمل و ساکن تهران است. او در رشته نرم افزار تحصیل کرده و به گفته خودش همواره به راه‌اندازی  مدل بومی ebay در کشور علاقه مند بوده است. با او گفتگو کردیم تا برایمان از راه‌اندازی پردو بگوید.

از تجربه‌های کاری تا امروز و قبل از پردو برایمان بگویید؟

از سال ۸۹ در حوزه هاست و دامین وارد بازار شدیم و در سال ۹۴ شرکتی را به نام طیف‌افزار داده شریف در این حوزه ثبت کردیم. اما از آنجا که شرکت‌های همکار ما در حوزه تامین منابع در زمینه اقتصادی تحت‌تاثیر و نظارت آمریکا بودند، بعد از تصویب تحریم علیه ایران ما دچار مشکلات بسیار و هزینه‌های هنگفتی شدیم که باعث اختلال و عدم ارائه خدمت در سیستم شرکت شد.


ایده پردو از کجا شکل گرفت؟

من از سال ۸۶ با ورود به حوزه تکنولوژی با ساختار ebay آشنا شدم و مدل سرویس‌دهی آن برایم جذاب بود. در ایران هم تا امروز افراد و شرکت‌های بسیاری سعی کردند ساختاری مشابه ebay ارائه کنند. در راستای این علاقه شخصی ایده پردو در سال ۹۷ به شکل یک طرح نوشته و فروردین ماه ۹۸ تیم‌سازی انجام شد. بعد از آن حدودا ۵ الی ۶ ماه برنامه‌ریزی و ساختارسازی پروژه و تیم به طول انجامید. در نهایت این پروژه بزرگ در مرداد ماه ۹۸ به طور رسمی با ساماندهی بخش‌های مختلف از جمله برنامه نویسی، طراحی، تدوین قوانین حقوقی، ساختار کاری مالی و… شروع به کار کرد.

پردو جه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ چه برنامه‌های برای آینده دارد؟

پردو مانند دیگر پلتفرم‌ها برمبنای رفع یک چالش وارد بازار تجارتی شد، این چالش نیاز مردم کشور به خرید و فروش امن در کشور است. پردو در راستای رسالت خود یعنی ایجاد بستری امن برای خریدوفروش خدمات مختلفی مانند خرید و فروش بیش از ۱۷۰۰ نوع کالا در حالت نوآکبند، نوغیرآکبند، دست دوم، معیوب و تعمیری و … را ارائه می‌دهد. پردو سعی کرده در جهت حمایت از کالای ایرانی امتیازات ویژه‌ای را برای تولیدکنندگان ایرانی قائل شود. تضمین برگشت وجه در صورت مغایرت کالا و اعطای انبار عمده در تهران و حومه از جمله مهم ترین  گام‌های پردو در جهت جلب رضایت مشتریان است. آینده برای تیم پردو و ایرانیان عزیز بسیار زیبا خواهد بود و ما در تلاش هستیم طرح‌های مختلفی در قالب تجارتی، مالی و حمل و نقل به این سیستم اضافه کنیم.

رقابت در این حوزه چطور است؟ مزیت شما نسبت به رقبایتان چیست؟

ایسام در داخل و ebay وetsy در خارج از کشور در دسته رقبای ما قرار دارند. اما ما اعتقاد داریم فضای رقابتی داخل برای ما و کشور یک عنصر سازنده خواهد بود، چرا که زمینه‌ساز رشد و بهینه سازی می‌شود. تیم ما تلاش کرده بر اساس سیستم بومی ایران، پلتفرم را طراحی و پیاده سازی کند و از تمام کارشناسان و مشاوران عزیز در این راه کمک گرفته که پلتفرم درخور و شایسته مردم ارائه کند.

 

استارتاپ‌های ایرانی را در وبنا دنبال کنید:

اپلیکیشن پزشکی بهزی پیگیری روند درمان را برای پزشکان میسر می‌کند

حجم بازار کشاورزی دقیق در ایران در سال ۱۰،۱۴۰۰هزار میلیارد تومان خواهد بود

رشد چشمگیر پذیرش ۲۴ در دوران کرونا

برنامه سایکلاپس برای درمان اوتیسم، بیش‌فعالی و انواع فوبیا با واقعیت مجازی

 

تا امروز جذب سرمایه داشته‌اید؟

خیر. نظر ما بر محوریت جذب سرمایه نیست و سرمایه پروژه تا امروز با حمایت شرکت طیف‌افزار داده شریف و بنیانگذاران تامین شده است.

از چالش‌های فعالیت در این مسیر برایمان بگویید.

با وجود اینکه هنوز زمان زیادی از فعالیتمان نگذشته اما چالش‌های مختلف در زمینه مالیات، بیمه، مجوزات، تدوین قوانین، برنامه نویسی و طراحی داشتیم که سعی کردیم با تلاش شبانه‌روزی تیم و افزایش سطح دانش این چالش‌ها را تاحدودی برطرف کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *