هم‌بنیانگذار پذیرش 24 در گفتگو با وبنا از شکل‌گیری و چالش‌های این استارتاپ می‌گوید:

رشد چشمگیر پذیرش ۲۴ در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
نوبت دهی آنلاین پذیرش 24

پذیرش۲۴ استارتاپی است که اگرچه در شهر بادگیرها مستقر شده اما خدماتش را به تمام ایران ارائه می‌کند. این استارتاپ با ورود به حوزه پزشکی سعی کرده خدمات نوبت‌دهی، مشاوره پزشکی و روانشناسی و … را به‌صورت آنلاین ارائه دهد. محمدابراهیم قانع، هم‌بنیانگذار ۳۲ ساله این استارتاپ متولد یزد است و تحصیلات خود را در رشته مهندسی فناوری اطلاعات به پایان رسانده است. با او به گفتگو نشستیم تا برایمان از ایده تا راه‌اندازی سامانه نوبت دهی آنلاین پذیرش ۲۴ بگوید.

ورودتان به بازارکار چه سالی و در چه حوزه ای بود. از تجربه کاری تا امروز و قبل از راه اندازی استارتاپ پذیرش۲۴ برایمان بگویید؟

ورود من به بازارکار در حوزه شبکه‌های کامپیوتری بود. از سال ۸۴در حوزه برنامه‌نویسی تجربیاتی در قالب فریلنس و همکاری با شرکت‌های تخصصی حوزه ارتباطات کسب کردم. بعد از آن تصمیم گرفتم ایده‌های دانشگاهی مدنظرم را تجاری‌سازی کنم. از سال ۸۴ تا ۹۴ در یک بازه ۱۰ سال من به همراه ۳ بنیانگذاران دیگر پذیرش ۲۴ ازجمله آقای ساجدی، آقای طباطبایی و آقای صادقی‌نژاد ۱۰ها استارتاپ مختلف را راه‌اندازی کردیم. هر کدام از این استارتاپ سرنوشت متفاوتی داشتند، تعداد زیادی از آن‌ها شکست خوردند و فقط ۳استارتاپ موفق شدند. در ادامه مسیرطبق تجربیات تصمیم گرفتیم به حوزه‌ای با بازارهدف بکرتر که ما هم در آن توانمندی تخصصی لازم را داریم، ورود کنیم. کسب‌وکارهای قبلی را رها کردیم و روی ایده پذیرش ۲۴متمرکز شدیم.


ایده پذیرش۲۴ چطور و چه سالی شکل گرفت و چطور اجرا کردید؟چطور با اکوسیستم آشنا شدید؟

ایده پذیرش ۲۴ با تغییر نیاز یکسری از بیمارستان‌های مشتری ما در حوزه خدمات ارتباطی و مخابراتی شکل گرفت. درواقع این مراکز نیاز به ابزارهای نوبت دهی داشتند که ما آن‌ها را به سمت استفاده از یک سیستم اختصاصی هدایت کردیم. اما در ادامه مسیر سیستم اولیه ارائه شده بنا به درخواست بیمارستان‌ها تغییر کرد، ایده مدیریت و نوبت‌دهی ابری یکپارچه مراکز درمانی بوجود آمد و پذیرش ۲۴ براساس آن شکل گرفت.

زمان شروع به‌کار ما با چیزی تحت عنوان اکوسیستم استارتاپی آشنا نبودیم ولی سعی کردیم براساس دانش جسته‌گریخته و بر مبنای تجربیات کسب‌وکارهای مشابه جلو برویم و رشد کنیم. با آزمون و خطا تا مرحله‌ای پیش رفتیم و بعد از آن متوجه شدیم هزینه یادگیری با این روش بسیار بیشتر از حد انتظار است. اینجا بود که تصمیم گرفتیم به صورت تخصصی به سراغ کسب تجربه و دریافت مشاوره برویم و آشنایی بیشتر ما با اکوسیستم شکل گرفت.

استارتاپ‌تان را چطور معرفی می‌کنید؟چه نیازی را قرار است در جامعه پاسخ دهد؟

سامانه نوبت دهی آنلاین پذیرش ۲۴ یک راه ارتباطی بین بیمار، پزشک و کادر درمان با چشم‌انداز تسهیل درمان است. ما سعی کردیم براساس نقش پلتفرمی پذیرش۲۴ سرویس هایمان حول ارائه خدمات آنلاین درمانی شکل بگیرد. سامانه نوبت دهی آنلاین پذیرش ۲۴ در تمامی سرویس‌ها اعم از خدمات عمومی مانند ویزیت پزشک و مراجعه به بیمارستان و خدمات پیشرفته مانند ارائه خدمات درمانی در منزل، تشخیص بیماری ودرمان و سیستم‌های تصمیم یار پزشکی روی افزایش کیفیت تمرکز کرده است.

پذیرش۲۴ در حال حاضر چه خدماتی را ارائه می‌دهد و در آینده قرار است چه بخش هایی به پلتفرم فعلی اضافه شود؟

پذیرش ۲۴ در حال حاضر در زمینه مشاوره آنلاین پزشکی و نوبت‌دهی درمانی فعالیت دارد و به عنوان یکی از پلتفرم‌های مطرح  ارائه دهنده نوبت‌دهی پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها در کل کشور شناخته شده است. بعد از بحران کرونا تصمیم گرفتیم عمیق‌تر در سایر حوزه‌های درمانی از جمله مشاوره آنلاین روانشناسی، مشاوره پزشکی، ارائه خدمات درمانی در محل، آزمایشگاه آنلاین، انجام آزمایش کرونا در محل و … ورود کنیم.

امید داریم بتوانیم با استفاده از حجم بالای داده‌های در دسترس پذیرش۲۴سیستم‌های تصمیم‌یار سلامتی را راه‌اندازی کنیم. این سیستم‌ها در تسهیل روند درمان به پزشکان کمک خواهند کرد. همچنین سعی داریم بیماران را به سمت انتخاب فرآیند درمان بهینه‌تر هدایت کنیم.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

رقابت در این حوزه را چطور می‌بینید. مزیت پذیرش ۲۴ نسبت به رقبا چیست؟

طبق آمار فصلی کافه بازار پذیرش۲۴ یکی از پررشدترین و پرنصب‌ترین اپ‌ در حوزه دارو، درمان و پزشکی است. علیرغم ورود بازیگران جدید موفق شدیم کاربران اپلیکیشن و وب‌سایت را افزایش دهیم. در ایام کرونا با افزایش فروش سرویس‌های مشاوره آنلاین و …. روبرو بودیم و در بعضی زمینه‌ها رشد بیش از ۷۰۰درصدی را تجربه کردیم.

مزیت ما نسبت به رقبا تیم چابک و متمرکزمان است و همین‌طور سعی کردیم روی شناسایی و حل مشکل واقعی در صنعت سلامت و رشد و یادگیری مداوم تمرکز کنیم.

 تا امروز سرمایه جذب کردید یا با سرمایه شخصی کار را جلو بردید؟

تا امروز ۳ راند جذب سرمایه داشته‌ایم و این سرمایه از طریق صندوق پژوهش و نوآوری یزد، فعال حوزه سلامت در بخش خصوصی و مجموعه آمن تزریق شده است.

 

استارتاپ‌های ایرانی را در وبنا دنبال کنید:

حجم بازار کشاورزی دقیق در ایران در سال ۱۰،۱۴۰۰هزار میلیارد تومان خواهد بود

در چند سال‌ آینده ۷۰ درصد از بازار حمل بار آنلاین می‌شود

برنامه سایکلاپس برای درمان اوتیسم، بیش‌فعالی و انواع فوبیا با واقعیت مجازی

 

چه چالش‌هایی را در مسیر راه‌اندازی ایده پشت سرگذاشتید؟ چطور آن‌ها را رفع کردید؟

از جمله چالش‌های ما پیداکردن کانال ارتباطی پایدار و بسط‌پذیر با بیماران بوده است که توانستیم با مطالعه بازار و ساخت ابزارهایی با هدف رفع نیاز بیماران این کانال‌ها را پیدا کنیم.

نقاط قوت و ضعف اکوسیستم را در چه می‌بینید؟

ما اکوسیستم ایران را به اندازه کافی رشدیافته نمی‌بینیم ولی اعتقاد داریم هرچقدر کارآفرینان اکوسیستم بیشتر رشد کنند و فرآیند رشد دیگر کارآفرینان را تسهیل کنند می‌توانند بقیه بازیگران اکوسیستم مانند دولت، سرمایه‌گذاران و شتاب‌دهنده‌ها را به سمت مسیر درست هدایت کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *