بنیانگذار الوپارک از کاهش 90 درصدی مشتریان این استارتاپ می‌گوید؛

کرونا شهروندان را از جستجوی جای پارک خالی بی‌نیاز کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

روزشمار اعلام رسمی شیوع ویروس کوید ۱۹ در ایران چند روز دیگر به عدد ۶۰ می‌رسد.

در این مدت کسب‌وکارهای زیادی با ضرر مواجه شدند، برخی اقدام به تعدیل نیرو کردند و متأسفانه در مواردی نیز برای همیشه به کار خود پایان دادند. البته افزایش فروش و رونق چشمگیر نیز روی دیگر سکه تأثیر شیوع کرونا برای چند حوزه کسب‌وکار بود.

هر چند خانه نشینی شهروندان سبب شد توجه‌ها به کاهش سفر تاکسی‌های آنلاین که چند سالیست تبدیل به بخش جدایی ناپذیر زندگی شهری شده‌اند، جلب شود. اما در این میان استارتاپ‌های شهری دیگری نظیر الوپارک که جای پارک را برای شهروندان فراهم می‌کرد کمتر مورد توجه قرار گرفت. انگار فراموش کردیم که کمتر از دو ماه پیش خیابان‌ها به قدری لبریز از جمعیت و ماشین بود که مجبور بودیم برای پیدا کردن جای‌ پارک خالی از استارتاپ‌ها استفاده کنیم.


بنیانگذار الوپارک در گفتگو با خبرنگار وبنا در رابطه با شیوع کرونا در ایران می‌گوید: «شیوع کرونا باعث ایجاد رکود در تمامی کسب‌وکارهای ایران از جمله کسب‌وکارهای آنلاین شده است. با توجه به شیوع کرونا و برای پیشگیری از گسترش آن تدابیر ویژه‌ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد که مهمترین بخش این تدابیر توصیه به مردم برای خارج نشدن از منزل، تعطیلی مراکز آموزشی و تعطیل شدن شرکت‌ها و کسب‌وکارها بود. این موضوع سبب کاهش چشمگیر ترددهای درون‌شهری شد.»

سعید امینیان با اشاره تأمین جای پارک برای شهروندان توسط استارتاپ الوپارک، ادامه می‌دهد: «خانه‌نشینی مردم و کاهش تردد در خیابان‌های شهر به طور طبیعی سبب کاهش قابل ملاحظه نیاز مردم به جای پارک می‌شود.»

او در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر استارتاچپ الوپارک می‌گوید: «دانشجویان بخش بزرگی از کاربران الوپارک بودند که با تعطیلی مراکز دانشگاهی تقاضای این بخش نیز کاهش پیدا کرد. همچنین مسافرانی که به فرودگاه‌ها مراجعه می‌کردند از جمله مشتریان الوپارک بودند که با توجه به قطع یا کاهش چشمگیر مسافرت‌های هوایی در این بخش از مشتریان الوپارک نیز کاهش تقاضای جای پارک مشاهده می‌شود.به طور کلی شیوع کرونا سبب کاهش ۹۰ درصدی مشتریان استارتاپ الوپارک شده و این موضوع مشکلات بزرگی برای ما به وجود آورده است.»

مدیرعامل الوپارک در پایان ابراز امیدواری می‌کند تا با همکاری مردم و رعایت پروتکل‌ها موفق به شکست ویروس کرونا شویم تا استارتاپ الوپارک نیز به روند عادی فعالیت خود بازگردد.

مطالب مرتبط:

کاهش ۸۰ درصدی فروش پلتفرم‌های تخفیف گروهی در پی شیوع کرونا

خدمات رایگان رایچت به مراکز درمانی به‌منظور کاهش مراجعه حضوری مردم

آغاز دورکاری تیم زرین‌پال به دلیل شیوع کرونا

اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا

دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه‌ می‌دارد

مسیریاب‌های بلد و نشان اطلاعات مراکز درمانی کرونا را روی نقشه نمایش می‌دهند

حال بد پلتفرم‌های گردشگری ایران پس از شیوع کرونا

حجم بلیت‌های استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید

به دلیل شیوع کرونا برگزاری رویداد آنلاین در لحظه‌نگار رایگان شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *