فراخوان کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی؛

دسترسی کسب‌وکارها به پایگاه‌های داده دولتی تسهیل می‌شود/ استارت‌آپ‌ها نیازهای خود از داده‌های دولتی را اعلام کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

دسترسی کسب‌وکارهای خصوصی به پایگاه‌های داده دولتی، با همکاری کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیل می‌شود.

به گزارش وبنا به نقل از نقل از دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، تسهیل دسترسی کسب‌وکارهای خصوصی به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده دولتی و ملی، از اصول توسعه محسوب می‌شود. از این رو کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارند در راستای ایجاد شرایطی برای تسریع در هماهنگی‌های میان بخش خصوصی و دولتی و جهش در توسعه و تولید، امکان دسترسی کسب‌وکارهای بخش خصوصی را به سرویس‌های داده دولتی فراهم کنند.

بر این اساس فراخوان «تسهیل دسترسی کسب‌وکارهای خصوصی به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده دولتی و ملی به‌صورت API» منتشرشده است تا فهرستی از خدمات موردنیاز کسب‌وکارهای خصوصی از بخش دولتی و عمومی، تهیه شود و پس‌ازآن نسبت به هماهنگی برای در دسترس قرار گرفتن این فهرست به‌صورت API از طرف نهادهای مذکور، اقدامات لازم صورت گیرد.


به همین جهت تمامی استارت‌آپ‌ها، فعالان اقتصادی و کسب‌وکارهای خصوصی می‌توانند تا ۳۰ فروردین‌ماه جاری و پس از شناسایی خدمات موردنیاز مجموعه خود، درخواستشان را با ذکر نوع خدمت و نام سازمان مربوطه به آدرس ایمیل itgroup@isti.ir ارسال کنند.

درخواست‌های ثبت شده، در جلسات کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی با حضور اعضای کارگروه، دستگاه‌های دولتی که از آن‌ها سرویس (API) درخواست شده و نیز نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موردبررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای اختصاص این دسترسی، انجام می‌شود.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *