فیلیمو از تغییر رفتار کاربران این پلتفرم در روزهای شیوع ویروس کرونا گزارش می­دهد:

افزایش ۶۵ درصدی تماشای آنلاین فیلم در پی شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
انیمیشن در فیلیمو

بیشتر از یک­ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می­گذرد. در این مدت اقدام­‌های زیادی در سطوح مختلف مدیریتی برای کنترل این بیماری صورت گرفته و مهمترین آن از سوی مردم یعنی حفظ قرنطینه خانگی رقم خورده است. قرنطینه به معنای گذراندن وقت در خانه که در ایام نوروز برای ما ایرانی­‌ها شرایط پیچیده­‌تری را هم به وجود آورد، بیشتر از هر چیز به سرگرمی مناسب نیاز دارد. در همین راستا سرویس ویدیو درخواستی فیلیمو به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان محتوای ویدیویی در فضای آنلاین ایران از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا با اقدام­های تشویقی و محتوایی، در راستای کمک به حفظ سلامت جامعه فعالیت­‌های زیادی را انجام داده است. این اقدام‌­ها با تامین بیش از هزار و صد اپیزود محتوای به­روز برای رفع نیاز سلیقه­‌های مختلف آغاز شد و با رایگان کردن دسترسی به بخش انیمیشن­‌ها از ۷ تا ۲۹ اسفند ۹۸ ادامه پیدا کرد. فیلیمو با بررسی رفتار کاربران در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه این رفتار با بازه زمانی مشابه مختوم به ۷ اسفند، به اطلاعات جالبی از تاثیر قرنطینه خانگی در رفتار تماشای آنلاین کاربرها رسیده است. این گزارش در ادامه بخشی از این اطلاعات را بازگو می­‌کند.

پادشاه ایام قرنطینگی: فیلم

هیچ کس نمی‌­داند قرنطینه تا چه زمانی ادامه پیدا می­‌کند، اما همه ما می­دانیم که باید انرژی و روحیه خود را برای ادامه این شرایط حفظ کنیم. جالب است بدانید کاربران فیلیمو در روزهای ۲۳ و ۲۸ اسفند بالاترین دقیقه تماشا را در این پلتفرم رقم زدند. شاید در این روزها بیشترین حجم کلافگی به سراغ کاربرها آمده و تمام راه‌­حل­‌ها به تماشای آنلاین فیلم ختم شده است. البته انتشار فیلم­‌های مهمی مثل مطرب در روز ۲۸ اسفند هم در ثبت چنین رکوردی بی­‌تاثیر نیست. با این حال در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، میانگین دقیقه تماشای روزانه در فیلیمو نسبت به بازه زمانی مشابه ماه گذشته رشدی در حدود ۶۵ درصد داشته است. این رشد نشان می‌­دهد که نه تنها امروز استفاده از پلتفرم­‌های آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی­مان گسترش پیدا کرده، بلکه تکنولوژی فرصت پیدا کرده تا ارزشمندترین وجه خود یعنی حفظ سلامت جهانیان را به نمایش بگذارد.


رشد ۶۵ درصدی میانگین دقیقه تماشای روزانه در حالی در یک ماه گذشته در فیلیمو ثبت شده است که دسته­‌بندی­های مختلف محتوایی رشد بیشتری هم داشته­‌اند. در این ایام پنج دسته‌­بندی با بیشترین دقیقه تماشا به ترتیب انیمیشن، اکشن، خانوادگی، کمدی و عاشقانه بودند. همچنین افزایش ۶۵ درصدی دقیقه تماشا در فیلیمو، به طور حدودی با افزایش ۳۵ درصدی تماشا از طریق تلویزیون­­‌های هوشمند نیز همراه بوده است که این رشد، تغییر رفتار بزرگ دیگری را هم بیان می­‌کند. ۳۵ درصد افزایش تماشا در صفحه‌­های نمایش بزرگ نسبت به مدت مشابه ماه گذشته به این معنی است که خانواده­‌ها  از ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین از طریق تلویزیون­‌های هوشمند و بیشتر از ماه گذشته در خانه فیلم تماشا کرده‌­اند.

همچنین با توجه به افزایش تعداد محتواهای بارگذاری شده در فیلیمو و افزایش تعداد کاربران نسبت به سال منتهی به اسفند ۹۷، میزان دقیقه تماشای فیلم و سریال ایرانی به طور کلی ۵۸۲ درصد و میزان تماشای فیلم و سریال خارجی ۸۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

.

من می­خندم پس هستم

یکی از اطلاعات جالبی که می­‌تواند سلیقه کاربران فیلیمو در روزهای قرنطینه را به خوبی نشان دهد، بررسی فیلم­‌ها و سریال­‌هایی است که بیشترین دقیقه تماشا را به خود اختصاص داده‌­اند. در بین فیلم­‌های ایرانی به ترتیب پنج محتوایی که بیشترین بازدید را داشته­اند فیلم سینمایی “مطرب”، قسمت­‌های پانزده و شانزده سریال “دل”، فیلم سینمایی “رحمان ۱۴۰۰″، فیلم سینمایی “ایده اصلی” و قسمت­‌های ۳ و ۴ سریال “هم­گناه” هستند. این ترکیب نشان می­دهد که فیلم­‌های خانوادگی و اجتماعی با اولویت کمدی بیشترین طرفدار را در روزهای قرنطینه دارند و البته: ما در قرنطینه می­خندیم پس هستیم!

در گروه فیلم­‌ها و سریال­‌های خارجی هم رفتار جالبی از سوی کاربران فیلیمو رقم خورده است. رایگان شدن بخش انیمیشن فیلیمو در بازه زمانی ۷ تا ۲۹ اسفند اقدامی بود که بار دیگر انیمیشن­‌های پرمخاطب را در صدر جدول پربازدیدها قرار داد. بررسی جدید فیلیمو نشان می‌­دهد که پنج محتوای پربازدید خارجی در بازه زمانی ۷ اسفند تا ۱۵ فروردین به ترتیب انیمیشن “یخ زده ۲″، انیمیشن “سگ­های نگهبان”، فیلم سینمایی “جومانجی مرحله بعدی”، فیلم سینمایی “سونیک خارپشت” و فیلم سینمایی “شیوع” بوده‌­اند. “شیوع” فیلمی واقع­گرا درباره همه‌­گیری ویروسی مشابه ویروس کرونا است که نه تنها در ایران بلکه در جهان به دلیل مضمون مشابه­‌اش با احوال این روزها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

در پایان لازم به ذکر است هدف از انتشار این گزارش که با بررسی رفتار کاربران فیلیمو در بازه زمانی ۷ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ و مقایسه آن با مدت مشابه ماه گذشته آماده شده، اطلاع رسانی درباره تاثیر دسترسی به محتوای مناسب از طریق پلتفرم­‌های آنلاین در جهت کنترل شیوع ویروس کووید-۱۹ است.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *