مشاور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد؛

طراحی و اجرای چهار برنامه برای توسعه آموزش مجازی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و مدارس فرصتی برای بالا بردن ظرفیت آموزش مجازی و سرعت بخشیدن به این حوزه است.

به گزارش وبنا، مشکات اسدی مشاور رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه توانمندسازی اجتماعی در گفتگویی با «ایران» گفت: پیش از این هدف از آموزش مجازی کمک به عدالت آموزشی بود. این سازمان معتقد بود که با آموزش مجازی و تهیه محتوای مطلوب و استاندارد می تواند آنها را با راهبری وزارت آموزش و پرورش در اختیار مناطق کمتر برخوردار قرار دهد و از سوی دیگر می تواند مکملی برای آموزش در مدارس باشد ولی با تعطیلی مدارس، آموزش مجازی از بحث مکمل بودن خارج و به آموزش اصلی تبدیل شده است .

وی افزود: برای ایجاد ارتباط بهتر بین معلمان و دانش آموزان همکاری خود با وزارت آموزش و پرورش را در ۴ سطح مختلف طراحی و اجرا کردیم. درسطح اول با دستور وزیر ارتباطات به سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه زدیم که می توانیم تا پایان شیوع ویروس کرونا برای این سه بخش اینترنت رایگان در نظر بگیریم.


اسدی در ادامه به حمایت سازمان فناوری اطلاعات از بخش خصوصی و کسب وکارهای حوزه آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: در سطح دوم شرکت ها و کسب وکارهای استارتاپی که در حوزه آموزش مجازی و تولید محتوا و پلتفرم فعال بودند و در سامانه نوآفرین CSRاین سازمان ثبت نام نکرده بودند، به سرعت خواستیم تا ثبت نام کنند. همینطور از آنها خواستیم در راستای مسئولیت اجتماعی خود، خدماتشان را تا پایان تعطیلات مدارس، رایگان ارائه دهند که این کار را انجام دادند و سپس آنها را به آموزش و پرورش معرفی کردیم.

وی افزود: در سطح سوم برای این حوزه از کسب و کارها که برای فعالیت خود نیاز به اعتبارنامه از سوی وزارت آموزش و پرورش داشتند اقدام کردیم، چرا که آنها باید از فیلترهایی همچون امنیت، حریم خصوصی و فنی نیز عبور می کردند که برای گذر از این مراحل به آنها کمک کردیم تا سریعتر بتوانند وارد اکوسیستم آموزش مجازی شوند و این اقدام ها به سرعت انجام شد به طوری که بعد از شروع فعالیت آنها به قدری کاربران آنها افزایش یافت که گاهی با مشکل خدمت‌رسانی مواجه شدند.

مشاور توانمندسازی اجتماعی رئیس سازمان فناوری اطلاعات به سطح چهارم نیز اشاره کرد و گفت: با تعطیلی مدارس برخی از معلمان علی رغم تفاوت در میزان سواد دیجیتال شروع به تولید محتوا برای دانش آموزان خود کردند از این رو ما با کمک آموزش و پرورش یک کمپینی به نام «درسخانه» را راه اندازی کردیم . هدف از این کمپین شناسایی و تقدیر از معلمانی است که محتوای آموزشی تولید می کنند از این رو با همکاری «آپارات» از معلمان درخواست شد تا محتوای خود در این پلتفرم را بارگذاری کنند و قرار بر این شد که بعد از پایان تعطیلات از نظر کمی (تعداد دیده شدن و میزان تولید محتوا) و کیفی داوری شوند و بهترین معلمان و دانشجو معلمان وارد چرخه تولید محتوا در سازمان فناوری اطلاعات شوند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *