وبنا در گفتگو با چند استارتاپ حوزه میوه و تره‌بار بررسی کرد؛

افزایش چشمگیر اقبال مردم به استارتاپ‌های فروش میوه و تره‌بار با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

بیش از ۴۰ روز از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و ستاد ملی مقابله با کرونا از روزهای اول برای قطع زنجیره انتقال این بیماری از مردم دعوت به خانه‌نشینی می‌کند.

این خانه نشینی تأثیرات گسترده‌ای بر کسب‌وکارهای آنلاین و آفلاین داشته است. از یک سو پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا، تاکسی‌های اینترنتی و پلتفرم‌های گردگشگری با تأثیرات منفی کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر کرونا فروش فروشگاه‌های آنلاین را به خصوص در دسته مایحتاج زندگی افزایش داده است.

سرویس‌های آنلاین فروش میوه‌وتره‌بار از جمله کسب‌وکارهایی هستند که در این بازه زمانی افزایش چشمگیر فروش را تجربه کرده اند.


استارتاپ سبزی من از افزایش ۳.۵ برابری در تعداد بازدیدکنندگان از وب‌سایت و رشد ۵ برابری در تعداد سفارش، نسبت به ماه‌های قبل از قرنطینه خبر می‌دهد.

سبزی‌من که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در تهران آغاز کرده است، با تنوع بیش از ۴۰۰ محصول شامل انواع میوه، میوه‌های ارگانیک، سبزیجات مدیترانه‌ای و کمیاب، سبزیجات تازه و خشکبار، صیفی‌جات، انواع محصولات سوپرمارکتی و نوشیدنی‌های طبیعی، نسبت به تأمین مایحتاج شهروندان تهرانی در کمتر از دو ساعت ابراز آمادگی می‌کند.

سان‌میوه از دیگر استارتاپ‌های حوزه فروش میوه و تره‌بار است که در سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

سعید دهقانی، هم‌بنیانگذار سان‌میوه در گفتگو با وبنا از افزایش چشمگیر فروش سان‌میوه در شرایط شیوع کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: «نسبت به قبل از شیوع کرونا مردم بیش از گذشته به تهیه آنلاین میوه و سبزیجات روی آورده‌اند. این افزایش حتی در نقاط جنوب شهر تهران که قبلا خرید آنلاین میوه در آن‌ نواحی کمتر بود به چشم‌ می‌خورد. مردم غرب تهران بیش از سایر نقاط شهر به تهیه آنلاین میوه و سبزیجات می‌پردازند و از این لحاظ شمال تهران در رتبه دوم قرار دارد.»

دهقانی ادامه می‌دهد: «شیوع کرونا سبب افزایش ۲ برابری فروش سان‌میوه شده است. سان‌میوه به واسطه زیرساخت خوب و تبلیغاتی که پیش از این شرایط انجام داده بود، شناخته شده بود و این افزایش فروش مشکلی در زمینه ارائه خدمات سان‌میوه ایجاد نکرد.»

البته این تأثیرات مثبت به طور یکسان شامل حال تمام استارتاپ‌های حوزه فروش میوه و تره‌بار نشده است.

به‌گفته بنیان‌گذار طرح‌یار، از دیگر استارتاپ‌های این حوزه، طرح‌یار از جمله کسب‌وکارهای متضرر از شیوع کرونا در ایران است.

حسینعلی ادهم، با بیان اینکه ۸۰ درصد کار طرح‌یار تأمین نیازهای رستوران‌هاست، به وبنا می‌گوید: «باتوجه به تعطیلی رستوران‌ها با ضرر مواجه هستیم. از زمان شیوع کرونا به دلیل افزایش قیمت میوه، ۱ هفته بیشتر کار نکرده‌ایم. در مواقعی که قیمت میوه به هر دلیلی نظیر بارش باران افزایش یابد، خدمات دهی را متوقف می‌کنیم.»

مطالب مرتبط:

خدمات رایگان رایچت به مراکز درمانی به‌منظور کاهش مراجعه حضوری مردم

آغاز دورکاری تیم زرین‌پال به دلیل شیوع کرونا

اکوسیستم استارتاپی در مصاف با کرونا

دورکاری کرونا را از تیم «باسلام» دور نگه‌ می‌دارد

مسیریاب‌های بلد و نشان اطلاعات مراکز درمانی کرونا را روی نقشه نمایش می‌دهند

حال بد پلتفرم‌های گردشگری ایران پس از شیوع کرونا

حجم بلیت‌های استردادشده تا پایان سال به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید

به دلیل شیوع کرونا برگزاری رویداد آنلاین در لحظه‌نگار رایگان شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *