واکنش فعال حوزه کسب و کارهای اینترنتی به جذب استارتاپ ها از سوی سازمان نصر کشور:

سازمان نظام صنفی رایانه ای به گونه ای عمل نکند که فراتر از مسئولیت هایش باشد / سازمان ها ازحمایت و دورهم جمع کردن استارتاپ ها دنبال تبلیغ  و انحصارطلبی نباشند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از تصویب کلیات نحوه عضویت استارتاپ ها در این سازمان خبر داد. جعفر محمدی،عضو هیات مدیره سازمان نصر در گفتگو با ماهنامه پیوست گفت: «با این عضویت فضایی ایجاد خواهد شد تا شرکت‌های استارت‌آپی امکان استفاده از مزایایی چون حق مشاوره حقوقی، مالیاتی و… را به صورت رایگان داشته باشند.»

خبری خوش حال کننده برای استارتاپ ها از پیدایش حامی جدید و نگران کننده برای فعالین حوزه کسب وکارهای اینترنتی ازهمپوشانی بیشتر فعالیت سازمان ها و نهادهای فعال در این حوزه. خبرنگار وبنا در این مورد با شایان شلیله از فعالین حوزه کسب و کارهای اینترنتی گفتگو کرد:

شلیله ضمن استقبال ازحمایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور از استارتاپ ها گفت: «هرگونه حرکت حمایتی از سوی سازمان های مختلف  برای شرکت های نوپا مفید و نیک است وباید از سوی مردم، سازمان ها و نهادهای دیگر مورد حمایت قرار گیرد. اما در این میان سازمان نظام صنفی رایانه ای با توجه به رسالت و برنامه هایش به گونه ای عمل نکند که فراتر از مسئولیت هایش باشد و از حمایت از استارتاپ ها استفاده تبلیغی نکند.»


شایان شلیله با بیان این که سازمان نظام صنفی باید با توجه به رسالت خود مسیر توسعه استارتاپ ها را فعال کند، گفت: « این روزها موضوع استارتاپ ها ترند شده است و همه در پی جذب استارتاپ ها هستند ولی نباید فراموش کرد که سازمان ها بر اساس اساسنامه و قانونی که براساس آن تشکیل شده اند، وظایف مشخصی دارند و بهتر است سازمان ها و نهاد از جمع کردن استارتاپ ها دورهم دنبال انحصار نباشند.»

او با اشاره به ورود اتاق بازرگانی ایران به حوزه استارتاپ ها، گفت :« ورود اتاق بازرگانی به حوزه استارتاپ ها کاملا مشخص است. از نظر من اتفاق خوبی است ولی وظیفه اتاق بازرگانی به طور سنتی حمایت از صادرات و واردات است. چیزی که استارتاپ ها خیلی به آن احتیاج دارند این است که سازمانی با پشتوانه اتاق بازرگانی به صورت مشخص روی صادرات خدمات و سرویس های استارتاپ ها تلاش کند و حتی با ارتباطات خارجی در حوزه استارتاپ ها به جذب سرمایه خارجی و کمک به ایجاد همکاری های تجاری با استارتاپ های خارجی بپردازد.»

شلیله در ادامه گفت: « سازمان ها و نهادهای دیگر به مسیری که به صورت سنتی و در کسب و کارهای سنتی داشتند ادامه دهند ولی با این رویکرد که استارتاپ ها و کسب و کارها با توجه به رسالت آن سازمان ها نیاز به چه مواردی دارند. این موضوع  درمورد اتحادیه کشوری کسب وکار مجازی، انجمن صنفی کسب وکار اینترنتی و سازمان نظام صنفی رایانه ای دقیقا صدق می کند.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *