وزیر ارتباطات آذربایجان: بزرگی نمایشگاه الکامپ سطح علمی بالای جوانان ایرانی را نشان می دهد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای تسهیل فعالیت استارت آپ ها قوانین مورد نیاز آنها را از طریق دولت به مجلس ارایه دادیم، گفت: بر همین اساس قوانین ویژه ای را برای استارت آپ ها در حوزه مالیات و بیمه تدوین کرده ایم به علاوه اینکه برنامه ای نیز جهت توانمندسازی آنها تهیه و به اجرا گذاشته ایم. .

به گزارش وبنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رامین قلی زاده وزیر حمل و نقل، فناوری و ارتباطات کشور آذربایجان دیدار و گفت وگو کردند.

 


در این دیدار، وزیر ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه دولت برای رفع چالش های پیش روی استارت آپ ها گفت: در حوزه آب می توانیم با استفاده از فناوری اطلاعات در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی قابل ملاحظه ای کنیم ضمن اینکه در حوزه مصرف انرژی، آلودگی محیط زیست، ترافیک، سلامت الکترونیک و نظام بانکی استارت آپ ها به کمک دولت آمده اند که منجر به افزایش بهره وری، اشتغال برای جوانان و‌ افزایش درآمد ملی شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ افزود: چند سال پیش نمایشگاه الکامپ محلی برای فروش تجهیزات و نرم افزارهای خارجی بود در حالیکه امروز بیشتر محل حضور شرکت های مولد داخلی است.

 

آذری جهرمی با بیان اینکه برای تسهیل فعالیت استارت آپ ها قوانین مورد نیاز آنها را از طریق دولت به مجلس ارایه دادیم، اظهار کرد: بر همین اساس قوانین ویژه ای را برای استارت آپ ها در حوزه مالیات و بیمه تدوین کرده ایم به علاوه اینکه برنامه ای نیز جهت توانمندسازی آنها تهیه و به اجرا گذاشته ایم. .

 

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به تامین مالی کسب و کارها با استفاده از پست بانک، تصریح کرد: این مجموعه اقدامات جهت گیری ایران را به سمت تحول دیجیتال نشان می دهد.

 

وزیر ارتباطات آذربایجان نیز که صبح امروز از نمایشگاه الکامپ بازدید کرده بود به آشنایی با تعدادی از استارت آپ های ایرانی اشاره کرد و گفت: از نمایشگاه الکامپ مشخص بود که حتی سه روز هم برای بازدید از آن کم است.

 

وی با اشاره به دستور رییس جمهوری آذربایجان برای ساخت بزرگترین مرکز نوآوری افزود: مدنظر داریم تا با ساخت این مرکز علاقمندی جوانان را بدین سمت سوق دهیم چراکه راه رشد حوزه های مختلف به وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط است.

 

قلی زاده با اظهار خشنودی از کیفیت برگزاری نمایشگاه الکامپ خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی بخصوص در بخش استارت آپ ها نشان دهنده سطح علمی بالای جوانان ایرانی است و می توان گفت در آینده ای نه چندان دور می توان شاهد ارایه خدمات استارت آپ های ایرانی به کشورهای همسایه بود.

 

در پایان مقرر شد جلساتی میان مسوولان مرتبط دو دولت برای توسعه استارت آپ ها در آذربایجان تشکیل شود و دو‌ کشور در ادامه همکاری های بین المللی خود در جوامع بین المللی حمایت های لازم را از یکدیگر انجام دهند.

 

همچنین طرف آذربایجانی آشنایی بیشتر با فرایند صورت گرفته در ایران برای صیانت از  کودکان در فضای مجازی را خواستار شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *