پورمحمدی (وزیر دادگستری):اگر کشور می‌خواهد امنیت و پیشرفت داشته باشد باید توسط فناوری و تکنیک انجام شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در اولین همایش ملی رویارویی با جرائم سایبری که صبح دیروز در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، گفت: دنیای سایبر دنیای امروز ماست و هر روز هم بزرگتر می‌شود. فضای مجازی، فضای حاکم است. آماری که من دارم حاکی از ۳.۷ میلیارد نفر کاربر در جهان است و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما ۵۷ درصد است.

پورمحمدی ادامه داد: در سال‌های اخیر پهنای باندها و دامنه‌ها و … گسترده شده است، وقتی از منظر جرم، جرم شناسی و مبارزه با آسیب‌ها با این فضا روبه‌رو می‌شویم فضای تاریک و مبهم در ذهن ما غلبه پیدا می‌کند. طبیعی است یک پزشک جامعه را از نگاه بیمار می‌بیند و یک پلیس هم جامعه را به شکل مجرم می‌بیند و این نکته کار دست ما می‌دهد و در برنامه‌ریزی‌ها مشکل ایجاد می‌کند و اگر کشور می‌خواهد امنیت و پیشرفت داشته باشد باید توسط فناوری و تکنیک اتفاق بیفتد.

وزیر دادگستری گفت: قرار نیست که تنها ما امنیت تکنولوژی را تامین کنیم، باید با کارشناسان و تولیدکنندگان این محصولات جلسه بگذاریم و از آن‌ها بخواهیم که امنیت این فضا را تامین کنند. خواهش می‌کنم عناوین مجرمانه جدید تولید نکنیم، همان قبلی‌ها و حتی با محدود کردن قبلی‌ها کار کنیم. سعی کنیم اقداماتی که می‌کنیم در جهت محدودسازی حوزه فناوری و اقداماتی که متخصصین امر از این فضا می‌توانند داشته باشند، نباشد. باید از تکنولوژی در خدمت کنترل همان تکنولوژی استفاده کنیم.


وی اشاره کرد که حریم خصوصی مردم بسیار مورد تاکید است و شریعت ما هم به آن حساس است. حریم خصوصی یکی از دغدغه‌هایی است که ما باید آن را رعایت کنیم. باید با جامعه رفیق شد و با زبان درست و از روی محبت و دلسوزی با آن‌ها صحبت کرد، وگرنه اگر بگوییم این‌ کار را بکن، این‌کا ر را نکن، زیر آبی می‌روند، بنابراین زبان ما باید زبان محبت باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *