‌بنیانگذار بوکلینو در گفتگو با وبنا از شکل‌گیری و چالش‌های این استارتاپ می‌گوید؛

بوکلینو دانش‌آموزان را از کتاب‌های کمک آموزشی بی‌نیاز می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بوکلینو

استارتاپ بوکلینو یک سیستم جامع بانک سوال و آزمون آنلاین است که دانش آموزان را از خرید کتاب‌های متعدد کمک آموزشی بی‌نیاز می‌کند و همچنین به دبیران، مدرسین، مدیران مدارس، مشاورین تحصیلی و حتی اولیاء دانش آموزان امکان طراحی و چاپ آزمون‌ها با بهترین کیفیت محتوایی و گرافیکی را ارائه می‌دهد. محمد نوری بنیانگذار ۲۹ ساله این استارتاپ متولد تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران است. به گفته نوری شعار بوکلینوارائه آموزش صحیح با هدف رسیدن به لذت یادگیری است. نوری در گفتگو با وبنا از ایده تا شکل‌گیری بوکلینو برایمان می‌گوید.

ابتدا از فعالیت‌های قبل از راه‌اندازی بوکلینو برایمان بگویید.

ورود من به بازارکار از سال ۸۹ بود که با تاسیس یک مرکز آموزشی به‌نام آموزشگاه مولی‌الموحدین شروع بکار کردم. در این سال‌ها به عنوان معلم درس ریاضیات کنکور، مشاور و مدیر آموزشی و موسس آموزشگاه‌های مولی‌الموحدین و دریاب فعالیت داشته‌ام. بعد از آن‌هم که سامانه جامع آموزش مجازی بوکلینو را راه‌اندازی کردم.


 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

از شکل‌گیری ایده بگویید. بوک لینو را چطور معرفی می‌کنید؟

ما با توجه به اینکه در عرصه آموزش فعالیت داشتیم یکسری نیازها را شناسایی کردیم. با تجربه‌ای که کسب کرده بودیم متوجه شدیم تولید محتوای آموزشی به شیوه‌های معمول یک فرآیند زمانبر و هزینه‌بر است و در نهایت خروجی خوبی ندارد. ایده‌ متفاوتی را مطرح کردیم که یک مجموعه آموزشی بتواند با آماده‌سازی محتوا در کمتر از ۵ دقیقه یک دفترچه آزمون و نمونه سوالات را در قالب‌های زیبا به دانش‌آموزان ارائه دهد. بوکلینو در حال حاضر دو خدمت را برای ارائه به جامعه آموزشی در نظر گرفته است. یکی در حوزه محتوای آموزشی در قالب نمونه سوال، درسنامه‌ها و ویدئوهای آموزشی است. دیگری آماده‌سازی زمینه‌ها و بستر لازم آموزش آنلاین مانند کلاس و آزمون آنلاین و دفتر برنامه‌ریزی آنلاین است. تمام این خدمات در یک پلتفرم با کاربری ساده و خروجی زیبا و حرفه‌ای به مخاطبان ارائه می‌شود. در حال حاضر بوکلینو بیش از ۲۰۰هزار سوال با قابلیت دفترچه‌سازی و سربرگ‌سازی شخصی برای دانش‌آموزان، دبیران و مدارس ارائه می‌دهد.

حجم بازار حوزه آموزش آنلاین را چطور می‌بینید؟

مطابق با آمار اعلام شده توسط وزارت آموزش‌وپرورش بالغ بر ۱۱۰هزار مدرسه، ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم در کشور وجود دارد که این آمار حجم بازار بالقوه ایده سامانه بوکلینو است. البته بازار اصلی ما ۳۰هزار مدرسه و مرکز غیردولتی است. ما برنامه داریم که در آینده رهبری این بازار را بدست بگیریم و بتوانیم نزدیک به ۴هزار مدرسه، ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰هزار معلم را سالانه به سامانه بوکلینو جذب کنیم.

تا امروز چه تعداد کاربر جذب کردید؟

در کمپین‌های آموزشی بوکلینو ۲۵۰۰کاربر را جذب کردیم و تا امروز ۲۰۰کاربر بسته‌های ما را خریداری کردند.

 

استارتاپ‌های ایرانی را در وبنا دنبال کنید:

ثبت بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار در استارتاپ بقراط

کفپوش تلفیقی از تکنولوژی و ورزش است

استارتاپ ابر پزشکی کاغذ را از تصویربرداری پزشکی حذف می‌کند

 

رقابت در این حوزه چطور است؟

۳ سامانه آموزشی مونتا، لرنیتو و کوئیز ۲۴ رقبای داخلی ما هستند. ما مجموعه سوالات و سامانه‌ها را در دفترچه‌ساز و قالب‌ساز شخصی ارائه می‌دهیم و هرمعلمی می‌تواند در سربرگ خودش نمونه سوالاتش را ارائه دهد و این مزیت ما نسبت به سایر رقبا است.

تا امروز جذب سرمایه داشته‌اید؟

خیر.تا امروز سرمایه‌ای جذب نکردیم و فقط با سرمایه شخصی کار را جلو بردیم.

از چالش‌های این مسیر برایمان بگویید؟

چالش‌هایی در زمینه تولید محتوا و تامین سرمایه برای ورود جدی به بازار داشتیم. یافتن مدل‌های لازم برای تبدیل شدن به یک مجموعه دانش‌بنیان چالش اصلی ما در این مسیر بوده است. اما در نهایت باید بگویم بوکلینو اگر بتواند ورود خوبی با بازار آموزشی داشته باشد هم خدمات خوبی به مراکز آموزشی ارائه خواهد کرد و هم با توجه به گرانی‌های موجود در صنعت نشر و چاپ کتاب دانش‌آموزان می‌توانند با مبالغ کمتری خدمات آموزشی را دریافت کنند.

۴ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. بنظرم این جور چیزا واسه پیشرفت کشور مهمه چون وقتی دانشی داشته باشی که بتونی به مردم کشورت خدمت کنی یعنی موفقیت.

  2. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💕💕💕💕💕💕💕💕💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

  3. سلام هرچیزی که در این سایت درباره این موسسه نوشته شده دروغ و کلاهبرداری هست خییلی پیگیر هستند فقط تا وقتی که پول رو از شما دریافت کنند بعد نه برنامه ای نه پشتیبانی هیچ چیز همه هزینه رو هم همون اول و یکجا دریافت میکنند که هیچ راه پشیمانی و انصرافی وجود نداشته باشد مدیری که حاضر نباشد به انتقاد اولیا گوش بدهد و پاسخگو باشد و اصلا نمیدونه که تو گروه ها چه میگزرد و پشتیبان ها چه طوری از کار در میرن و هوای هم و دارند باید به حال خودش تاسف بخورد اصلا گول تبلیغات شون رو نخورید این موسسه هیچ و پوچ هست مخصوصا اگر قصد شما ازمون های تیزهوشان باشد هیچی بارشون نیست صفر صفر درحد کلاس تقویتی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *