سرمایه‌گذاری حرکت اول در جاجیگا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹
سرمایه‌گذاری حرکت اول در جاجیگا

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر حرکت اول در جاجیگا سرمایه‌گذاری کرد.

به گفته مدیرعامل حرکت اول، این شرکت سرمایه‌گذاری از این پس ۲۰ درصد از سهام پلتفرم رزرواسیون آنلاین اقامتگاه جاجیگا را در اختیار دارد.

محمد مهدی عباس خانی، مدیر عامل حرکت اول با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در جاجیگا در حکم ورود این شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر به صنعت گردشگری ایران است، گفت: «نگاه حرکت اول به حوزه گردشگری نگاه زنجیره ارزش است و در حال حاضر در حال مذاکره با پلتفرم‌های فروش آنلاین بلیط برای سرمایه‌گذاری هستیم.»


به گفته سهرابی، مدیرعامل جاجیگا، این پلتفرم که از سال ۹۶ آغاز به کار کرده است در حال حاضر در مرحله‌ای قرار دارد که با جذب سرمایه به دنبال افزایش رشد و بدل شدن به بازیگر اول بازار رزرواسیون اقامتگاه است.

سهرابی در رابطه با جاجیگا توضیح داد: «جاجیگا در حال حاضر با بیش از ۵۰۰۰ اقامتگاه فعال در ۱۷۰ شهر و روستای کشور همکاری می‌کند و ۲۰۰۰ میزبان در این پلتفرم در حال خدمات‌رسانی هستند. تیم جاجیگا شامل ۱۱ نفر است و این از نقاط قوت این پلتفرم است که با نفرات کم و بهره‌وری بالا فعالیت می‌کند.»

مدیرعامل جاجیگا در رابطه با استراتژی این پلتفرم رزرواسیون اقامتگاه توضیح می‌دهد: «استراتژی جاجیگا از ابتدا تمرکز بر کیفیت بوده است. به این دلیل که فکر می‌کردیم که با ارائه خدمات با کیفیت توجه بخش بزرگی از بازار را متوجه خود می‌کنیم و تجربه نشان داد که نگاه ما به این موضوع درست بوده است. در حال حاضر براساس شاخص‌های کیفی خوبی که در جاجیگا به آن دست پیدا کردیم رضایت مشتری از خدمات جاجیگا ۴.۴۸ از ۵ است.»

سهرابی در پاسخ به سوال خبرنگار وبنا در رابطه با نحوه هزینه‌کرد سرمایه جذب شده و بدل شدن به بازیگر اول بازار رزرواسیون اقامتگاه، گفت: « در وهله اول قصد داریم با بزرگ کردن تیم و جذب نیروی انسانی برای رشد بیشتر مهیا شویم. همچنین قصد داریم سرمایه‌جذب شده را در زمینه تبلیغات، برندینگ و ورود به فضای فیزیکی هزینه کنیم.»

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

مدیرعامل جاجیگا در رابطه با جایگاه این پلتفرم در بین بازیگران بازار رزرواسیون اقامتگاه گفت: «در حال حاضر این بازار رهبر یا بازیگر اول ندارد ولی خوشبختانه جاجیگا در بین ۳ بازیگر اصلی این بازار است. با جذب این سرمایه قصد داریم با فاصله بازیگر اول بازار رزرواسیو نآنلاین اقامتگاه شویم.»

سهرابی ادامه داد: «بازار رزرواسیون اقامتگاه بازار بزرگی است و براساس آمارهای سال ۹۸ گردش مالی این بازار بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان در سال است.با این حال سهم بخش آنلاین از این بازار تنها بین ۲ تا ۵ درصد است. هدف ما در ابتدا افزایش سهم بخش آنلاین از بازار رزرواسیون اقامتگاه است. »

او در رابطه با جذب گردشگران خارجی توسط جاجیگا گفت: «در زمینه جذب گردشگران خارجی ما فعلا فقط در زمینه ارائه اقامتگاه فعالیت می‌کنیم. ترندهای جهانی نشان داده که گردشگر خارجی در ایران به دنبال تجربه زندگی ایرانی و بودن در  فضای مردمی است. بنابراین اقامتگاه‌های ما بیش از هتل‌ها برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.»

سهرابی در رابطه با وضعیت جاجیگا پس از شیوع کرونا گفت: «جاجیگا در سال ۹۸ تا آبان ماه هر ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد ۸ تا ۹ برابری را تجربه می‌کرد.پس از آبان ۹۸ این رشد در هر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴ برابر رسید. با شیوع کرونا از ابتدای اسفند تا اواخر اردیبهشت فعالیت این کسب و کار به طور کلی متوقف شد ولی از آن پس تاکنون هر ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲ برابر رشد داریم.»

گفتنی است، حرکت اول به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری همراه اول با مأموریت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در کسب‌وکارهای استارتاپی از سال ۹۷ آغاز به کار کرده است.

مطالب مرتبط:

جذب سرمایه “همراه مکانیک” از “حرکت اول”، شتابی بیشتر برای حرکت به جلو

سرمایه‌گذاری حرکت‌اول در سوپر مارکت آنلاین پینکت

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *