بنیانگذار پرسال در گفتگو با وبنا مطرح کرد؛

کرونا انجام آنلاین پژوهش‌های علمی و آزمون‌های آنلاین را به ترتیب ۲ و ۴ برابر کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

نزدیک به ۵۰ روز از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد.

در این مدت رسانه‌ها تأثیر این مهمان‌ناخوانده را در ابعاد و حوزه‌های گوناگون بررسی کرده‌اند. برای نمونه گفتگوهای متعدد وبنا با کسب‌وکارهای آنلاین از تأثیر منفی شیوع کرونا بر پلتفرم‌های سفارش آنلاین غذا، تاکسی‌های اینترنتی، تخفیف گروهی و پلتفرم‌های گردگشگری از یک‌سو و افزایش فروش چشمگیر فروشگاه‌های آنلاین و پلتفرم‌های برگزاری وبینار به دلیل شیوع این ویرویس حکایت دارد.

در این میان علی‌رغم برگزاری آنلاین کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ابعاد متعددی از تأثیر شیوع کرونا بر آموزش و پرورش، تحصیلات عالی و پژوهش‌های علمی کشور پنهان مانده است.


به گفته بنیانگذار پرسال، که یک سامانه پرسشنامه و آزمون آنلاین است، شیوع کرونا سبب افزایش اقبال پژوهشگران به استفاده از بسترهای آنلاین برای انجام پژوهش‌های علمی شده است.

مرتضی عباسپور در گفتگو با وبنا  با بیان اینکه شیوع کرونا سبب ایجاد محدودیت‌هایی برای حضور مردم در جامعه شده است، می‌گوید: «در شرایط فعلی کشور، محققان و پژوهشگران مانند تمام اقشار جامعه بیش از پیش به سمت انجام الکترونیکی و آنلاین امور خود حرکت کرده‌اند. این موضوع سبب شده است کارهای پژوهشی، نظرسنجی‌ها و برگزاری آزمون‌ها بیش از پیش به صورت آنلاین انجام شود. علاوه بر این در حیطه شیوع ویروس کرونا پرسشنامه‌های آنلاین بسیار زیادی از سوی سازمان‌ها و دانشگاه‌های مختلف در حال اجرا است و داده‌ها در این زمینه در حال جمع‌آوری برای وصول به نتیجه و تحلیل نهایی هستند.»

به عقیده بنیانگذار پرسال، شیوع ویروس کرونا سبب آشنایی بیشتر پژوهشگران و مدیران مراکز آموزشی با بسترهای آنلاین برگزاری آزمون و پژوهش علمی شده است.

عباس‌پور از رشد ۲ براری پرسشنامه‌های آنلابن تحقیقاتی و پژوهشی بر اثر شیوع کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: «با توجه به تعطیلی مدارس و تمام اماکن آموزشی، همچنین شاهد رشد ۴ برابری برگزاری آزمون‌های آنلاین هستیم. امیدوارم شیوع کرونا سبب فرهنگ‌سازی برای اجرای آنلاین پرسشنامه‌ها شود تا به این وسیله هزینه‌های پژوهش، مصرف کاغذ، زمان و نیروی انسانی لازم برای انجام پژوهش‌های علمی کاهش پیدا کند.»

او با بیان اینکه سامانه پرسال در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده است، در رابطه با خدمات این سامانه توضیح می‌دهد: «پرسال در ابتدا در زمینه پرسشنامه‌های پژوهشی آنلاین به دانشگاه‌ها و دانشجوها خدمات می‌داد. این خدمات باعث می‌شد دانشجویان بتوانند علاوه بر اجرای آنلاین پژوهش‌های خود، داده‌های نهایی را در خروجی‌های مختلف مانند اکسل و SPSS دریافت کنند. پرسال پس از این آغاز به خدمات‌دهی در زمینه نظرسنجی‌های سازمانی کرد و امکان ضبط صدای مشتری و CRM را به وجود آورد. ورود به حوزه آزمون‌های آنلاین گام دیگری در توسعه خدمات پرسال بود.»

عباس‌پور ادامه می‌دهد: «خدمات فرم‌ساز آنلاین نظیر ایجاد فرم‌های استخدام، فرم‌های ثبت نام و فرم‌های مشاوره از دیگر خدمات پرسال هستند. از خدمات جزئی‌تر سامانه پرسال می‌توان به تجزیه و تحلیل آماری کارهای پژوهشی و داده‌کاوی تحقیقات بازار و کسب‌وکارها اشاره کرد.»

بنیانگذار پرسال در پایان از استفاده ۱۰ هزار کاربر از خدمات این سامانه پرسشنامه آنلاین خبر می‌دهد و می‌گوید: «سامانه پرسال دارای اپلیکیشن اندروید است که کار ثبت، انتشار، نمایش پاسخ‌ها، نمایش نمودارها و دریافت انواع خروجی‌های پرسشنامه‌های تحقیقاتی و نظرسنجی را تسهیل می‌کند. این اپلیکیشن همچنین برای ارائه خدمات آزمون آنلاین در حال بروزرسانی است.»

 

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *