سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفتگو با وبنا مطرح کرد؛

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خواهان ابطال مجوز تاکسی‌های آنلاین است / شکایت از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی لکه سیاهی بر عملکرد شهردار تهران است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شکایت کرد.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این رابطه به خبرنگار وبنا گفت: « موضوع این شکایت مجوز اتحادیه به شرکت‌های جابه‌جایی هوشمند است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری خواهان ابطال مجوز اتحادیه به تاکسی‌های آنلاین است.»

رضا الفت نسب این شکایت را اتفاقی بسیار زننده از سوی مجموعه شهرداری قلمداد کرد و گفت: «شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران دایما می‌گویند که ما از استارتاپ‌ها حمایت می‌کنیم ولی موضوع پیش آمده نشان می‌دهد که شهرداری تهران اعتقادی به استارتاپ‌ها ندارد. شهرداری تهران به طور مستقیم از شرکت‌های تاکسی‌ آنلاین شکایت نکرده چون در این صورت کاملا رو در روی این شرکت‌های قرار می‌گرفت و این برایشان خوشایند نبود. البته در حال حاضر به نظر من اتفاق بدتری افتاده است، زیرا اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی محلی است که به تاکسی‌های آنلاین مجوز داده است و بر آن‌ها نظارت می‌کند.»


این لکه سیاه بر پیکر شهرداری تهران خواهد ماند

او با اشاره به اینکه شهردار تهران در جلسات هیات دولت به عنوان فردی حقوقی کرسی دارد و مشارکت می‌کند، گفت: «قطعا شهردار تهران از حمایت‌های رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از استارتاپ‌ها خبر دارد. شکایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی لکه سیاهی بر عملکرد آقای حناچی (شهردار تهران) است.»

الفت نسب ادامه داد: «دلایل متقنی داریم و در روز دادگاه به مقام محترم قضایی ارائه خواهیم کرد. اما این لکه سیاه بر پیکر شهرداری تهران خواهد ماند و تعاملات استارتاپ‌ها با شهرداری تهران تحت تاثیر این شکایت قرار خواهد گرفت. این اتفاق برای استارتاپ‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند و قصد دارند کسب و کار خود را توسعه داده و تبدیل به شرکتی نظیر اسنپ و تپسی شوند، مایه دلسردی خواهد بود.»

در کنار تحریم‌ها، شاهد فشارهای داخلی هم هستیم

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با اشاره به وضعیت کشور تحت تحریم، گفت: «در شرایطی  که اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور اپل حذف شده‌اند و گرفتاری‌های زیادی برای کسب و کارهای آنلاین به وجود آمده است، شاهد فشارها و سنگ اندازی‌ها از داخل نیز هستیم. قطعا این فشارها در سطح روابط و مذاکراتی که با وزارت کشور در جریان است تاثیر خواهد داشت و به مثابه فشار در حین چانه زنی است. مجموعه شهرداری تهران و هر معارض دیگر بدانند که با چنین حرکت‌هایی قطار رشد و توسعه کسب‌وکارها متوقف نمی‌شود. هر میزان این قطار با سرعت به مسیر خود ادامه دهد زودتر خواهیم توانست جایگاه خود را در منطقه پیدا کنیم و در عین حال سنگ‌های بیشتری سوی آن پرتاب می‌شود. اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی هم اکنون عنوان سپر کسب و کارهای مجازی و استارتاپ‌ها هدف این سنگ‌ها و سیلی‌ها قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند به کار خود ادامه دهند.»

مطالب مرتبط:

شهرداری و وزارت کشور می‌خواهند میوه رسیده تاکسی‌های آنلاین را بچینند

یک دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. اتفاقا اینکار شهرداری خوبه بدلیل اینکه باید جایگاه خودشون را بشناسند که حق ندارند در مورد اتحادیه هلی صنفی نظر بدهند ضمنا با توجه به ماده ۸۷ قانون نظام صنفی هر فعالیت در فضای مجازی باید از توسعه تجارت الکترونیک واتحادیه مجازی مجوز دریافت کنند ولی شهرداری ها در سراسر ایران انواع اپلیکیشنها ارایه نموده اندکه هیچکدام مجوز ندارن وامنیت واطلاعات شهروندان را بدون نظارت اماکن وپلیس فتا جمع آوری می کنند واز آنها سو استفاده می گردد باید تکلیف اینکار آنها هم مشخص گردد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *