در نشست خبری آنلاین روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، پادرو در دومین سال فعالیت خود از جذب دومین راند سرمایه خود از فناپ به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد. همچنین در نشست خبری آنلاین سرمایه گذاری فناپ روی پادرو مدیران پادرو از اتفاقات تازه و همکاری با استارتاپهای دیگری در قالب تملک سهام یا همکاری استراتژیک در آینده نزدیک خبر دادند.
پشوتن پورپزشک، همبنیانگذار پادرو با بیان اینکه پادرو بهعنوان بخشی از طرح سرزمین هوشمند پاد فعالیت خود را از سال ۹۹ رسما آغاز کرد، گفت: «هدف اصلی پادرو ارائه خدمات به کسبوکارهای کوچک و متوسط است. با توجه به نیازهای این کسبوکارها و البته اولویتهای سایر مخاطبان پادرو در یک سال گذشته، این استارتاپ بیشتر بر توسعه بازار خدمات پستی، راهکارهای ابتدایی حوزه پرداخت و ارائه خدمات خود از طریق API متمرکز بوده است.»
مدیرعامل در ادامه به ارائه خدماتی نظیر راهکار مدیریت ناوگان حملونقل برای ارتقای سطح خدمات شرکتهای پستی اشاره کرد و گفت:« ما در پادرو علاوه بر اینکه سعی داریم به دریافت کنندگان خدمات آنلاین کمک کنیم تا بتوانند زیرساختهای باکیفیتتری را در اختیار داشته باشند، به ارائهکنندگان خدمات در بخش سنتی هم امکان استفاده از زیرساختهای مبتنی بر تکنولوژی را دادهایم تا بتوانند راحتتر به دنیای تجارت دیجیتال ورود کنند و به ذینفعان آن خدمات بدهند.»
پورپزشک در ادامه به برنامه پادرو در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد:« پادرو قصد دارد به اولین زیرساخت جامع B2B2C برای ارائه خدمات به همه کسبوکارها به ویژه فعالان حوزه تجارت اجتماعی (social commerce) تبدیل شود و زیرساختهای مورد نیاز تجارت اجتماعی مثل پرداخت، مدیریت مشتریان، پردازش فروش و ارسال سفارشها را برای فعالان این حوزه فراهم کند.»
در ادامه این رویداد کیوان جامهبزرگ، معاون توسعه راهبردی و امور شرکتهای فناپ با اشاره به اینکه این بزرگترین سرمایهگذاری فناپ در اکوسیستم استارتاپی ایران است گفت: این مبلغ در قالب افزایش سرمایه در پادرو سرمایهگذاری شده. وی اشاره کرد: سیاستهای کلان فناپ در سال جاری مبتنی بر سرمایهگذاری در چهار حوزه اصلی سبک زندگی، صنعت، فینتک و تلکام است. نگاه توسعهای پادرو بهعنوان یکی از ایدههای قابل توجه در حوزه سبک زندگی است و فناپ با توجه به اینکه پادرو میتواند یک زیرساخت یکپارچه برای تجارت اجتماعی برای همه شبکههای اجتماعی و زیرساختهای فروش مشابه فعلی و آتی فراهم کند، علاقمند به سرمایهگذاری روی این ایده و البته تیم منسجم پادرو شد. کیوان جامهبزرگ همچنین با اشاره به اینکه فناپ حضور فعالانه خود را در حوزه سرمایهگذاری و توسعه ادامه خواهد داد، اعلام کرد که این هلدینگ طی سه سال آینده بالغ بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان در حوزههای مختلف سرمایهگذاری خواهد کرد.
پورپزشک در پاسخ به این سوال که چرا تجارت اجتماعی بهعنوان پایه و اساس خدمات پادرو انتخاب شده است توضیح داد:« اطلاعات و برآوردهای منتشر شده نشان میدهد روزانه در حدود ۷۰۰.۰۰۰ تراکنش خرید و فروش با ارزش بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان در شبکههای اجتماعی ایران در جریان است. این بازار بسیار بزرگتر از بازار تجارت الکترونیک در ایران است. این حجم از مبادله بسیار قابل توجه است. در کنار این مساله، هیچ خدمات ویژه و مناسبی برای کسبوکارهای حوزه تجارت اجتماعی طراحی و فراهم نشده است. این فرصت خوبی برای پادرو است تا بتواند علاوه بر ورود به یک بازار بکر و جدید، با ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش موجود در حوزههای اشاره شده، به توسعه و رشد این بازار نوظهور اینترنتی کمک کند.»
اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید
محمود کریمی، رئیس هیات مدیره پادرو نیز در رویداد سرمایه گذاری فناپ روی پادرو به چشمانداز آتی پادرو اشاره کرد و توضیح داد:« یکی از ویژگیهای مثبت پادرو با توجه به چالشهای موجود برای کسبوکارهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی این است که پادرو این قابلیت را دارد که به راحتی با هر شبکهاجتماعی تازهای سازگار شود. در واقع پادرو مستقل از شبکه های اجتماعی یا یک پلتفرم خاص ابزارها و خدمات خود را طراحی میکند و در تمامی شبکه های اجتماعی یا زیرساختهای مشابه برای تجارت اجتماعی که فروشندگان فعالیت کنند، پادرو نیز خدمات خود را با تجربه کاربری مناسب در اختیار ایشان میگذارد. این پتانسیل کمک میکند تا کسبوکارها در هر شبکهای بتوانند از خدمات پادرو استفاده کنند و کسبوکار خود را با کمترین دغدغه پیش ببرند.»
کریمی در ادامه به سرعت رشد پادرو اشاره کرد: « با توجه به رشدی که تجارت اجتماعی در این روزها تجربه میکند، امیدواریم پادرو طی سه تا پنج سال به بازگشت سرمایه برسد. اگرچه در این میان میتوانیم فعالیتهای توسعهای دیگری نیز متصور باشیم که در مسیر حرکت پادرو در مورد آنها تصمیمگیری خواهد شد. وی اشاره کرد که تیم پادرو امروز یک تیم ۴۰ نفره است، اما طبق برنامه پیش رو، در سال جاری توسعه پیدا خواهد کرد که بخش قابل توجهی از این توسعه صرف بزرگتر شدن تیم تکنولوژی پادرو برای افزایش سرعت توسعه سبد محصول خواهد شد»
در پایان این رویداد مدیران پادرو از اتفاقات تازه و همکاری با استارتاپهای دیگری در قالب تملک سهام یا همکاری استراتژیک در آینده نزدیک خبر دادند که تحولات مثبتی در تجربه خرید و فروش آنلاین را رقم خواهد زد و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.
مطالب مرتبط:
سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی هلدینگ ارنیکا در فلایتیو
سرمایهگذاری اسمارت آپ در استارتاپ کارتو