با امضای تفاهم‌نامه در افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس

نخستین فن‌ بازار شهر هوشمند راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
فن‌ بازار شهر هوشمند

سازمان فاوای شهرداری تهران و فن بازار ملی ایران، روز گذشته (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) در جریان مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ تفاهم‌نامه امضا کردند. براساس این تفاهم‌نامه نخستین فن‌ بازار شهر هوشمند راه‌اندازی می‌شود.

آنطور که روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از امضای این تفاهم‌‎نامه گزارش کرده، در مراسم امضای تفاهم نامه فن‌ بازار شهر هوشمند، علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس حضور داشتند.

در ابتدای این رویداد، تفاهم‌نامه‌ای با عنوان اعطای مجوز راه‌اندازی و بهره‌برداری از «فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند» به امضای دو طرف رسید و محمد فرجود در سخنرانی کوتاهی درباره اهمیت نوآوری در برنامه تهران هوشمند و راه‌اندازی فن بازار تخصصی شهر هوشمند گفت: ما در برنامه «تهران هوشمند» توجه ویژه‌ای به نوآوری داشته‌ایم. مدیریت شهری در اثربخشی، قانونگذاری و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری بسیار تاثیرگذار است. فکر می‌کنم حالا و پس از گذشت سال‌های اخیر و با فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده، بدنه شهرداری تهران کاملا به اهمیت نوآوری، کسب و کارهای فناور و میزان اثربخشی آن‌ها در رفع چالش‌های شهری واقف هستد.


 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

او سپس با اشاره به خدمات شهرداری در حمایت از این کسب و کارها گفت: ما در طول این مدت بیش از ۷۰ API را در اختیار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم. همچنین بیشتر از ۱۵۰۰ دسته داده شهری در زمینه‌های مختلف را باز کرده و با راه‌اندازی مراکز نوآوری در چند منطقه به نیازهای نوآورانه در نقاط مختلف و پراکندگی فناوری در پایتخت توجه کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در پایان، مدیریت شهری را در گسترش نواحی نوآوری بسیار موثر توصیف کرد و افزود: خدمات حوزه فناوری و نوآوری، بازار گسترده‌ای دارد، اما در این مسیر چالش‌های زیادی هم وجود دارد. شهرداری تهران تلاش کرده نیازهای فناورانه خود را با زیست بوم نوآوری به اشتراک بگذارد که تا کنون در سامانه «باهم» بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه ثبت شده و این تفاهمنامه، بیش از این‌که تفاهم باشد، جنبه عملیاتی و اجرایی دارد.
اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز در این رویداد از تفاهم‌نامه اصلی با سازمان فاوای شهرداری تهران که حدود ۱۸ ماه پیش منعقد شده بود، یاد کرد و گفت: از آن زمان تا کنون با هم‌افزایی و هم‌رسانی به نقاط مشترک بیشتری رسیدیم. حالا و با همکاری سازمان فاوا، بازار بزرگ فناوری شهرداری تهران در اختیار فن بازار، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هاست و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.

گفتنی است این تفاهم در سه فاز «ایجاد و ترویج»، «استقرار و تثبیت»، «بلوغ و توسعه» در آینده عملیاتی خواهد شد.

مطالب مرتبط:

فراخوان جذب کارگزار فن بازار تخصصی شهر هوشمند منتشر شد

افتتاح سومین مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در پایتخت

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *