سرمایه‌گذاری اسمارت آپ در استارتاپ کارتو

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
کارتو

اسمارت آپ از سرمایه‌گذاری در استارتاپ کارتو خبر داد.

به گفته مدیرعامل کارتو، مأموریت این استارتاپ کمک به کسب و کارهای کوچک برای درآمدزایی است. کارتو که با هدف توانمندسازی کسب و کارهای خانگی در شهر اهواز، توسط یه زوج کارآفرین بنیانگذاری شده است. بنیانگذاران کارتو؛ احمد حسن زاده و الهام سبحانی‌فر؛ پیش از خلق کارتو، خالق یک برند پوشاک بودند و توانسته بودند تنها بر پایه تجربه و شم کارآفرینی خود برندی موفق  بسازند. این مسیر باعث شد که این زوج خلاق و دغدغه‌مند با کسب و کارهایی آشنا شوند که به دلیل نداشتن دانش کافی  کسب و کار در پیشبرد اهداف خود ناموفق بوده‌اند که همین موضوع جرقه‌ای برای آغاز کارتو شد.

این زوج برای دستیابی به دانش بیشتر تحصیل در رشته MBA را برگزیدند و این‌بار قبل از شروع کسب و کاری تازه، شروع به نیازسنجی از بازار کردند و گروه های مختلف کسب و کار را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت گروه مشاغل خانگی را به عنوان گروه هدف انتخاب کردند.


احمد حسن زاده، مدیر عامل کارتو در گفتگو با وبنا درباره فعالیت کارتو توضیح می‌دهد: «کارتو برای کمک به کسب و کارهای کوچک خدمات خود در زمینه درآمدزایی را در ۳ بخش ارائه می‌کند. بخش اول آموزش کسب و کار، بخش دوم در اختیار قرار دادن ابزارهای کسب و کار نظیر وبسایت و بخش سوم ایجاد بستری برای انتقال تجربه و منتورشیپ است.»

آنطور که حسن زاده به وبنا اعلام می‌کند، این استارتاپ با راند اول سرمایه خود که از اسمارت آپ جذب کرده قصد دارد بخش اول خدمات خود یعنی آموزش کسب و کار را گسترش دهد. حسن زاده همچنین از برنامه کارتو برای جذب راند دوم سرمایه برای توسعه بخش ابزارهای کسب و کار خبر می‌دهد.

بنیانگذاران کارتو معتقدند که این استارتاپ محصول نمی فروشد بلکه «راهی به سوی توانمندی در کسب و کار» و هرآنچه افراد در این مسیر به آن نیاز داشته باشند به کاربرانش عرضه می‌کند.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

حسن زاده در این ارتباط می‌گوید: « در بررسی انواع مشاغل، ما متوجه شدیم که امروزه در سراسر دنیا بخش بزرگی از سهم بازار در دست مشاغل خانگی است و عده بسیار زیادی از هنرمندان و بانوان این سرزمین به این مشاغل مشغول هستند. بعد از تحقیقات بازار معلوم شد که بخش عمده‌ای از این هنرمندان در ساخت محصول با کیفیت توانمندند اما در فروش و بازاریابی موفق عمل نکرده و نیاز به آموزش دارند؛ ما در راستای رفع این نیاز تصمیم گرفتیم که دانش  و تجربه خود را در قالب آموزش‌های تخصصی به آنها عرضه کنیم.»

حسن زاده همچنین در مورد انتخاب اسمارت‌آپ به عنوان سرمایه‌گذار افزود: « علت اصلی اینکه به سمت اسمارت‌آپ جذب شدیم، این بود که ما بیشتر از جذب سرمایه صرف، به دنبال منتوری بودیم که نه تنها به دانش کسب و کار مسلط باشد بلکه تجربه عملی ایجاد و اداره کسب و کار را نیز داشته باشد.”

استارتاپ کارتو در بهمن۱۳۹۷ کار خود را با یک پیج اینستاگرامی آغاز کرد و در مدت زمان کمی با استقبال خوبی از مخاطبان مواجه شد چرا که نیاز مخاطبان را می‌شناخت و در راستای رفع آن محتواهای ارزشمندی تولید می‌کرد. اپلیکیشن این استارتاپ نیز ابتدای سال ۹۹ به بازار عرضه شد و طی یکسال با ایجاد رشد ۱۰ برابری در تعداد کاربران توانست به رشد ۱۰ برابر درآمد دست یابد.

ازآنجایی که این استارتاپ در ابتدای فعالیت خود به تولید کنندگان کیک و شیرینی خانگی ارائه خدمات می‌کرد نام «دکترکیک» را برای خود برگزیده بود اما در ابتدای سال ۱۴۰۰ با گسترش حوزه فعالیت خود به تمام حوزه های مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک به «کارتو» تغییر نام داد.

احمد فراهانی مدیر سرمایه‌گذاری اسمارت‌آپ درباره دلایل اسمارت‌آپ برای این سرمایه‌گذاری به اشتیاق فراوان این تیم و رشد سریع این استارتاپ اشاره کرد. فراهانی ابراز امیدواری کرد که با همراهی اسمارت‌آپ، کارتو بتواند رشدی بیش از پیش را تجربه کند و با گسترش جامعه هدف خود بتواند به کسب‌وکارهای متنوع تری خدمات خود را ارائه دهد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *