تشخیص موقعیت دیگر بازیکنان در پابجی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
موقعیت دیگر بازیکنان در پابجی

پابجی یکی از بازی هایی است که تقریبا همه ی بازیکنان و گیمر ها با نام و نشان آن آشنا هستند و اگر حتی کمی هم در مورد بازی های رایانه ای اطلاعات داشته باشید و خبر های آن را در سایت های خبری و گیمینگ دنبال کنید اسم آن به گوشتان خورده است. مخصوصا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی که این بازی توانست انقلابی در دنیای بازی های رایانه ای بر پا کند. در این مقاله به معرفی کلی بازی پابجی می پردازیم و شما را به طور مخصوص با نکاتی که می توانید به آن ها دقت کنید تا موقعیت دیگر بازیکنان در پابجی بر روی نقشه و میدان نبرد را شناسایی کنید خواهیم پرداخت. پس اگر با بازی پابجی آشنا هستید و به دنبال تقویت قوای خود و دریافت امتیازات بیشتر هستید یا اگر می خواهید با بازی پابجی آشنا شوید با ما همراه باشید.

پابجی، بتل رویالی اعتیاد آور

بازی پابجی در سال ۲۰۱۸ و تنها در کمتر از ۱ سال از زمان عرضه توانست به تنهایی در صدر محبوب ترین بازی multiplayer قرار بگیرد. بازی پابجی این محبوبیت را مدیون سبک جذاب بتل رویال است که توانست در سال ۲۰۱۷ برای دنیای بازی های رایانه ای به ارمغان بیاورد. در این سبک بازی تعدادی از شرکت کننده ها در میدان نبردی قرار دارند و از هیچ تلاشی برای زنده ماندن خود و از بین بردن حریف فروگذار نیستند.

در بازی پابجی این سبک زیبا به همراه موسیقی و افکت های صوتی زیبا و استفاده از موتور گرافیکی فوق العاده ی بازی به حد نهایت خود رسیده است. در ابتدای این بازی ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در نقشه ی وسیع بازی که رفته رفته کوچک تر می شود به مقابله با یکدیگر می پردازند. از لحظه ای که شرکت کنندگان از هواپیما به بیرون پریده و توسط چتر نجات بر روی زمین فرود می آیند هر لحظه در تلاش برای از میان برداشتن یکدیگرند. این کشت و کشتار به صورت مداوم ادامه پیدا می کند تا در نهایت یک نفر باقی بماند. این یک نفر لقب پیروز میدان را از آن خود می کند و می تواند امتیازات بسیار زیادی را به دست آورد.


مشکل اینجاست که در ابتدای فرود هیچ یک از شرکت کنندگان اسلحه یا مهمات جنگی در اختیار ندارد و در زمان فرود اولین کار پیدا کردن سلاح و مهمات است. همین مسئله ی پیدا کردن مهمات می تواند بسیار مهم باشد و در صورت پیدا نکردن اسلحه باعث از بین رفتن شما و شکست در میدان نبرد گردد. اگر توانستید که به موقع اسلحه پیدا کنید دیگر وقت آن رسیده که به شکار کردن دشمنان خود اقدام کنید و یکی پس از دیگری آن ها را کنار بزنید.

چگونه در پابجی موقعیت دیگر بازیکنان را بهتر تشخیص دهیم؟ موضوعی است که در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی و بررسی آن بپردازیم. بنابراین با ما همراه باشید.

دشمن کجاست؟ مثل یک شکارچی واقعی از حواس خود کمک بگیر

برای بقا و پیروزی در نبرد، پیدا کردن دشمن می تواند حیاتی ترین مسئله باشد. برای این کار مواردی را در ادامه ذکر می کنیم که به وسیله ی به کار گیری آن ها می توانید موقعیت حریف را پیدا کنید. پیدا کردن موقعیت حریف نه تنها به از بین بردن او کمک می کند، بلکه مانع از غافلگیری توسط دشمنان نیز می شود.

به دنبال نور حاصل از شلیک از اسلحه ها باشید

ساده ترین راه برای تشخیص موقعیت مکانی حریفان همین است. اگر حریف از پنهان کننده های نوری که می تواند بر روی سلاح نصب شود نصب نکرده باشند با هر بار تیراندازی نوری که از لوله تفنگ ساتع می شود می تواند موقعیت دیگر بازیکنان در پابجی را لو بدهد. پس همیشه با حواس کاملا جمع به اطراف نگاه کنید.

از نقاط مرتفع غافل نشوید

پیدا کردن اسنایپر و تفنگ های دارای دوربین دور برد در مسابقه کار سختی است و به این راحتی ها کسی نمی تواند آن ها را پیدا کند اما خیلی مراقب باشید چرا که همیشه هستند کسانی که این شانس را دارند تا تفنگ های دوربرد پیدا کنند و با کمین کردن در یک نقطه ی مشرف به نقشه مانند نقاط مرتفع به خارج کردن دشمنان از روند بازی روی می آورند. پس همیشه حواستان به نقاطی که مرتفع تر از سایر نقاط است جمع باشد. چرا که در صورتیکه دقت کافی را نداشته باشید یک تیر اسنایپر برای کشتن شما کافی است.

گوش خود را تیز کنید

استفاده از صدای محیط یکی از مهمترین کار هایی است که می توانید در رهگیری دشمنان نزدیک خود از آن استفاده کنید. در اینصورت هیچ وقت غافلگیر نخواهید شد. بهتر است از یک هدفون استفاده کنید. صدای اسلحه ها در بازی پابجی همیشه بلند هستند و می توانید با دنبال کردن صدا، موقعیت حدودی حریف را شناسایی کنید.

چشم های خود را به محیط بازی پابجی عادت دهید

اگر تازه کار هستید سعی کنید زودتر از هر چیزی به محیط بازی عادت کنید. در اینصورت و با عادت کردن به محیط بازی می توانید به راحتی از روی حرکت گیمر های دیگر و نور های ساتع شده موقعیت حریف را شناسایی کنید. همیشه دور تا دور خود را کامل بررسی کنید. طرز استفاده از ماوس و یا کنترلر ها را به خوبی یاد گرفته و با آن خو بگیرید تا بتوانید همیشه مراقب اطرافتان باشید و غافلگیر نشوید.

دقت کنید که از کدام جهت تیر میخورید

اگر از هدفون استفاده می کنید در صورتیکه از سمت راست یا چپ بهتان شلیک شود جهت قرارگیری دشمن را کاملا متوجه می شوید زیرا صدای شلیک از همان سمت بیشتر به گوش شما می رسد. اما اگر از سمت جلو یا عقب تیر خوردید این موضوع قابل شناسایی نیست. پیشنهاد می کنیم در صورتیکه از جلو یا عقب تیر خوردید سریعا مسیر خود را نود درجه تغییر دهید تا درصورت شلیک مجدد، جهت و محل قرار گیری دشمن را شناسایی کنید.

سخن پایانی

پابجی بازی بسیار لذت بخش و هیجان انگیزی است. اگر به تازگی به این بازی روی آورده اید بهتر است کاملا حرکات و نحوه عملکرد کنترلر ها را مد نظر قرار دهید تا بتوانید خیلی سریع در بازی پیشرفت کنید. این بازی دارای گیم پلی بسیار ساده و جذابی است که بعد از چند بار بازی کردن می توانید به راحتی خود را با آن وفق دهید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *