توضیح اسنپ در مورد دریافت پیامک‌های جریمه منع تردد کرونا از سوی رانندگان

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۹
جریمه منع تردد کرونا
با اعمال تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها برای کنترل شیوع بیماری کرونا از اول آذر ۹۹ کسب و کارهایی معرفی شدند که در این ایام مجاز به فعالیت هستند. تاکسی‌های اینترنتی از جمله این کسب و کارها مجاز به فعالیت به طور ۲۴ ساعته بودند. با این حال فرمانده انتظامی تهران بزرگ در روزهای گذشته در گفتگو با ایسنا تاکسی‌های اینترنتی را مجاز به فعالیت در زمان ممنوعیت تردد شبانه ندانست. همراه شدن این اظهارات با دریافت پیامک‌های جریمه به دلیل تردد غیرمجاز در ساعات منع تردد از سوی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سبب نگرانی رانندگان شده است. موضوعی که به گفته اسنپ برای رانندگانی که قبل از ۳۰ آبان ۹۹ در اسنپ ثبت نام کرده باشند، نگران کننده نیست.

به این وجود مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور امروز ۸ آذر ۹۹ در گفتگو با ایرنا اعلام کرده که با تصمیم قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ویروس، تاکسی‌ها مجاز به تردد بعد از ساعت ۲۱ هستند.

 


اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

مرتضی ضامنی در این رابطه گفت: «با ابلاغ وزیر کشور و فرمانده قرارگاه علمیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، ناوگان تاکسیرانی، تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها مشمول طرح منع تردد نمی‌شوند.

او با تأکید بر اینکه در بحران کرونا، رانندگان تاکسی در صف نخست آسیب دیدگان قرار دارند، ادامه داد: رانندگان تاکسی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا، براساس وظیفه و تعهدی که به مردم دارند به جابه جایی مسافران پرداخته و در این حوزه همچنان فعالیت می‌کنند.

پاسخ اسنپ

اسنپ در رابطه با پیامک‌های جریمه منع تردد کرونا به وبنا اعلام کرد: «بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا، از بین کاربران راننده اسنپ فقط افرادی مجاز به تردد در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ صبح هستند که پیش از تاریخ ۳۰ آبان در اسنپ ثبت‌نام کرده باشند. بنابراین صرف ثبت‌نام‌ در اسنپ به معنی مجوز تردد نخواهد بود و معافیت از جریمه برای تردد پس از ساعت ۲۱ در شهرهایی با وضعیت قرمز، مختص کاربران راننده‌ای است که پیش از آغاز آذر ۹۹ عضو ناوگان اسنپ شده‌اند. اگر کاربر راننده‌ای که قبل از این تاریخ در اسنپ ثبت‌نام کرده جریمه شود، با استناد به اطلاعاتی که اسنپ برای وزارت کشور و پلیس راهور می‌فرستد، جریمه او پاک خواهد شد. فرآیند مراجعه و حذف جریمه طبق روال سابق خواهد بود.»

مطالب مرتبط:

سوپر اپلیکیشن اسنپ در محدودیت های کرونا چگونه فعالیت می‌کند

رانندگان مبتلا به هموفیلی از پرداخت کمیسیون به اسنپ معاف هستند

اسنپ سلامت راننده‌هایش را پایش می‌کند

 

۷ دیدگاه برای این مطلب ارسال شده است

  1. راننده اسنپ هستم با دو فرزند شغل ثابت مسافرکشی و بنابر پیامک اسنپ ساعت محدودیت را بلامانع میدانست فعالیت میکردم. یکماه پیش چندین پیام دویست تومانی جریمه نزدیک به دومیلیون تومان برام ارسال شد. اسنپ هیچکاری برام نکرد. بیچارم کردن دچار اعصاب شدیم این چه وضعیه. خودتونو جای راننده بزارین

  2. مملکت ما هیچ ارگانی به حرف وقولشان چه اسنپ چه شهرداری وپلیس وقتی پای پول وسط باشه پایبند نیست دوربین پلیس جریمه هاش از ۱۰ تا یکیش عادلانه نیست من سرعت ۷۰ تا رفتم امده ۳۰ کیلومتر سرعت همه اینها فقط وفقط پول دوستن براشون فرقی نمیکه

  3. الان ماشین من بعلت خلافی‌زیاد ده‌روز ِ که توقیف ِ ؛ چهارسال ِ که دارم اسنپ کار میکنم و به گفته‌ی اسنپ جریمه منع‌تردد شامل رانندگانی‌چون من نمیشد ؛ از زمانیکه ماشین‌م رفت پارکینگ با اسنپ تماس گرفتم و گفتم شرایط‌رو که راه‌حلی داد ؛ ارسال عدد ۹۹۱ به ۱۰۰۰۵۵۰ لینک ارسال شد و مشخصات ماشین‌م رو خواست‌و… تکمیل کردم وباز هم بگفته‌ی اسنپ جواب این‌کار یک‌هفته‌الی‌ده روز طول میکشه . الانم ی هفته‌الی‌ده‌روز هم تمام شده ، هنوز پاک نشده .
    فئیییلاً ‌خداحاف ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِ ِظ

  4. من توی ایام کرونا بیرون از استان نرفتم.داخل استان جریمه شدم با مسافر اسنپ.یک میلیون.خب واسه راننده یه کاری بکنید…

  5. مسئولین ما در هر صنفی فرقی نمیکند هرصنفی وقتی به پول میرسن انسانیت رو فراموش میکنن این قضیه از ریشه خرابه شاید من هم اگر سمتی در هر خصوصی داشته باشم این کار رو بکنم چرا نباید به هم رحمت نکنیم و پول واسمون بشه همه چیز تنها دلیلش گشنه نگه داشتن ما ایرانی هاست ببینید چه بلایی سرمون داره میاد که فرهنگ و شرفمون داره رو به عصر جهالت میره

  6. سلام
    بنده هم متاسفانه مانند رانندگان دیگر حدود ۴ میلیون جریمه شدم چند سال هست کار میکنم و قبلش با اسنپ چک کرده بودم گفتن مشکلی نداری و حذف میشه و… اما همچنان درگیر حذف جریمه ها هستم خواهش میکنم فکری به حال این …

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *