مدیر مارکتینگ فیدیبو در گفتگو با وبنا مطرح کرد؛

رشد ۷ برابری مراجعه به فیدیبو در پی همایندی نوروز و کرونا

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

کرونا هنوز قصدی برای رخت بر بستن از ایران ندارد و نه تنها روز به روز قربانیان بیشتری از مردم ایران می‌گیرد بلکه نفس کسب‌وکارهای ایران را نیز به شماره انداخته است. شیوع کرونا ار ابتدای اسفند کسب‌وکارهای زیادی با ضرر مواجه کرده است. برخی کسب‌وکارها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند و متأسفانه در برخی نیز برای همیشه به کار خود پایان داده‌اند. البته افزایش فروش و رونق چشمگیر نیز روی دیگر سکه تأثیر شیوع کرونا برای چند حوزه کسب‌وکار بود. کسب‌وکارهایی که امکان سرگرمی کاربران در این شرایط را فراهم می‌کنند نیز از جمله کسب‌وکارهایی هستند که رشد قابل توجهی را در دوران شیوع کرونا تجربه کرده‌اند. برای نمونه فیلیمو از رشد ۶۵ درصدی تماشای ویدئوی آنلاین در از ابتدای اسفند خبر داده است. در همین زمینه فیدیبو نیز که پلتفرم خرید و دانلود کتاب الکترونیکی است از رشد ۷ برابری میزان تقاضای کتاب الکترونیکی خبر می‌دهد.

مدیر مارکتینگ فیدیبو در گفتگو با وبنا در رابطه با تأثیر شیوع کرونا بر میزان استفاده از این استارتاپ می‌گوید: «با توجه به اینکه مردم این روزها در خانه‌ها می‌گذرانند، به دنبال پر کردن زمان خود در خانه هستند. بنابراین این روزها خدمات محتوایی مانند کتاب خواندن و فیلم دیدن، بیش از پیش به کار مردم می آید. به همین دلیل در این روزها کاربران بیشتر از فیدیبو استفاده می‌کنند و این پلتفرم رشد بیشتری داشته است.»

مصطفی میرنوری هم‌زمانی ایام نوروز با شیوع کرونا دلیل مضاعفی برای استقبال بالای کاربران از فیدیبو اعلام می‌کند. به گفته او، ایام نوروز همیشه همراه با پیک مراجعه کاربران به فیدیبو بوده و کاربران در این ایام زمان بیشتری را به مطالعه کتاب اختصاص می‌دهند.


میرنوری در رابطه با اقدامات فیدیبو از زمان شیوع کرونا توضیح می‌دهد: «از ابتدای زمان شیوع کرونا با توجه به اینکه فیدیبو کسب‌وکاری محتوا محور است، شروع به تولید محتوا در حوزه پیشگیری از ابتلا به کرونا کردیم. در ابتدا این ویروس و بیماری برای مردم بسیار ناشناخته بود، به همین دلیل تیم محتوای فیدیبو شروع به تحقیق و ترجمه مطالب در رابطه با کرونا کرد که نتیجه آن در قالب یک کتابچه رایگان منتشر شد. علاوه بر این مطالب تائید شده توسط وزارت بهداشت و همچنین پروتکل‌های جهانی مقابله با کرونا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم.»

مدیر مارکتینگ فیدیبو  ادامه می‌دهد: «با توجه به اقبال بالای کاربران برای مطالعه و یا گوش دادن به کتاب الکترونیکی و در راستای مسئولیت اجتماعی فیدیبو، کمپینی را طراحی کردیم که در آن ۱۰۰ کتاب پرطرفدار با تخفیف ۹۰ درصد ارائه شد. این کمپین که در راستای مسئولیت اجتماعی راه‌اندازی شد و سودی برای فیدیبو نداشت با اسقبال خوب کاربران مواجه شد.»

میرنوری از رشد ۷ برابری مراجعه کاربران به فیدیبو در این ایام خبر می‌دهد و می‌گوید: «همیشه در ایام نوروز با افزایش ۳ برابر مراجعه کاربران به فیدیبو مواجه بودیم ولی امسال با همایندی کرونا و نوروز این رشد ۷ برابر شد.»

او در رابطه با دسته‌هایی که بیشتری رشد مطالعه کتاب در آن‌ها صورت گرفته است، می‌گوید: «معمولا در آغاز هر سال برای کاربران جذاب است در زمینه‌ای مطالعه کنند که به آن‌ها برای برنامه‌ریزی برای سال جدیدشان کمک کند. در همین راستا مطالعه کتاب‌های مربوط به برنامه‌ریزی و خودیاری که به فراگیری مهارت‌های جدید کمک می‌کند، رشد داشته است. در کنار آن دسته رمان‌ها همیشه مورد توجه کاربران است و در کنار دسته کتاب‌های مربوط به برنامه‌ریزی و خودیاری در این ایام از مراجعه بالایی برخوردار بوده است.»

مدیر مارکتینگ فیدیبو در پایان می‌گوید: «قطعا شیوع کرونا چیزی نیست که هیچ‌کدام از ما از آن استقبال کنیم و از آن خوش‌حال شویم. ولی کرونا سبب شد برای خیلی از کارها نظیر کتاب خواندن که در طول سال برای انجام آن‌ها وقت نداشتیم، زمان پیدا کنیم. این موضوع ممکن است سبب ترویج بیشتر کتابخوانی شود. بنابراین در کنار مصیبت‌های بزرگ حاصل از شیوع این ویروس، می‌توان به نکات ریز مثبتی که به آن اشاره کردم هم توجه کرد.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *