هشتمین دوره ارزیابی جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

مراسم افتتاحیه هشتمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی برگزار شد.
به گزارش وبنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این دوره از جایزه ملی کیفیت، رگولاتوری برای دریافت سطح اشتهار به کیفیت در بخشهای رهبری و مدیریت، فرایندها،منابع،کارکنان،نتایج مشتریان و مصرف‌کنندگان، نتایج عملکردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
حسین فلاح جوشقانی در این مراسم با تشریح اقدامات رگولاتوری در حوزه رهبری و مدیریت با اشاره به اینکه فراهم کردن بسترهای آزادسازی و خصوصی‌سازی در حوزه ICT یکی از مهمترین وظایف رگولاتوری است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۳ درصد فعالیتها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش خصوصی انجام می‌شود و سهم ۷ درصدی دولت صرفاً در حوزه زیرساخت‌هاست.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تغییر ساختار رگولاتوری را در راستای دستیابی به چشم‌انداز پیشرو بودن در منطقه، ارتباطات با کیفیت و اقتصادی برای همگان عنوان کرد و افزود: در ساختار پیشین حوزه مقررات‌گذاری و حوزه اعمال مقررات و نظارت در قالب دو معاونت فعالیت داشتند که با رویکرد هم راستا بودن حوزه فعالیت مقررات‌گذاری و نظارت، در ساختار جدید این دو وظیفه در قالب معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات با یکدیگر ادغام شدند و با توجه به اهمیت مدیریت فضای فرکانسی بعنوان با ارزش‌ترین منبع ملی، معاونت طیف در این ساختار شکل گرفت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ماهیت تغییرات سریع تکنولوژی‌ها در حوزه ICT تاکید کرد: معاونت راهبردی و توسعه بازار در ساختار جدید این وظیفه را دارد که از بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات و ذینفعان آن بازخوردهای لازم را دریافت کرده و سازمان را به سمت تدوین راهبردها و برنامه‌ریزی راهبردی در داخل و خارج از بخش ICT در راستای توسعه آن هدایت کند.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: در چند سال گذشته توسعه لازم در زیرساخت های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده است و در حال حاضر موضوع کیفیت خدمات و نظارت مطلوبتر و حمایت از حقوق مردم از اولویت‌های حوزه ICT است که بر این اساس دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده در ساختار جدید پیش‌بینی شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *