در جزیره کیش برگزار می شود؛

رقابت ۲۰ تیم داخلی و خارجی در ماراتن برنامه نویسی سلامت

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

در ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور ۲۰ تیم داخلی و خارجی به رقابت می پردازند.

به گزارش وبنا به نقل از دفتر ارتباط با صنعت پردیس دانشگاه شریف، سجاد سنگسری دبیر کل ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور در پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، با اشاره به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و شروع سال رونق تولید گفت: سال جاری با نگاه عمیق تدبیر مقام معظم رهبری همانند سال‌های گذشته با موضوع اقتصاد، تولید و اشتغال، عجین شده که این امر حاکی از اهمیت و توجه دقیق ایشان به موضوعات اساسی و کلیدی کشور از قبیل اقتصاد دانش‌بنیان، ارزش آفرینی از علم و دانش و رونق تولید است.

دبیر کل مارتن برنامه نویسی سلامت افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت توسعه پایدار سلامت، برگزاری رویدادهایی با محوریت حل چالش‌ها و نیازمندی‌های کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه دومین ماراتن برنامه نویسی سلامت کشور با هدف شناسایی، جذب و بکارگیری برنامه نویسان و افراد خوش فکر، خلاق و صاحب ایده در جهت حل و فصل نیازمندی‌های کشور در حوزه سلامت به کمک جوانان توانمند گام‌های مثمر ثمری را بردارد.


وی با اشاره به وضعیت اشتغال جوانان در کشور خاطر نشان کرد: درصد قابل توجهی از افراد تحصیل کرده دانشگاهی بیکار هستند که یکی از راهکارهای رفع این مشکل شکل گیری کسب و کارهای استارت اپی و دانش بنیان ابتدا در کشور و سپس در مسیر صادرات فناوری‌های نوین راهبردی است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد معرفی ظرفیت‌های بالای حوزه سلامت کشور در راستای توسعه فرهنگ اشتغال زایی دانش بنیان و همچنین ایجاد و ارتقا زیست بوم کارآفرینی و ترویج ضرورت حرکت دانشگاهیان و جوانان خلاق و کار آفرین و نخبه به سمت کسب و کارهای نوپا با تکیه بر حل و فصل مقتضیات و چالش‌های بومی، به کمک دانشجویان، کارآفرینان و سرمایه گذاران علاقه مند به این زمینه است.

سنگسری افزود: بومی سازی سامانه‌های داخلی حوزه سلامت، ارتقا و صادرات فناوری با کمک بخش خصوصی و کارآفرینان برتر می‌تواند در تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری سهم عمده‌ای داشته باشد.

پردیس دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش در راستای تربیت دانشجویان کارآفرین در دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال برداشتن گام‌های اساسی و جدی جهت تقویت زیست بوم کار آفرینی و نوآوری می‌باشد

رقابت ۲۰ تیم داخلی و خارجی

دکتر علی سلک غفاری رئیس پردیس بین الملل دانشگاه شریف گفت: پردیس دانشگاه شریف برای تحقق این شعار در راستای تربیت دانشجویان کارآفرین در دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال برداشتن گام‌های اساسی و جدی جهت تقویت زیست بوم کار آفرینی و نوآوری است.

رئیس رویداد ماراتن برنامه نویسی سلامت در ادامه افزود: ماراتن بین المللی برنامه نویسی سلامت یک رویداد مهم استارت آپی حوزه سلامت کشور است که با حمایت ویژه و مشارکت وزارت بهداشت-درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه ام آی تی با محوریت پردیس دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش در حال برگزاری است.

غفاری به تشریح شیوه برگزاری ماراتن پرداخت و گفت: در نهایت ۲۰ تیم داخلی و خارجی از هفتم اردیبهشت به مدت ۷۲ ساعت در قالب یک مسابقه جذاب و نفس گیر تا نهم اردیبهشت ماه دور هم جمع شده اند. در این رقابت فشرده مربیان و منتورهای با تجربه و صاحب نام در حوزه سلامت و برنامه نویسی وب و موبایل ایران در کنار شرکت کنندگان حضور داشته تا با ارائه تجربیات خود آنها را در طول ماراتن راهنمایی کنند که در نهایت در روز اختتامیه هیأت داوران به تیم‌های شرکت کننده امتیاز خواهند داد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری ماراتن‌هایی از این قبیل بیان کرد: با حمایت اساتید دانشگاه صنعتی شریف و مربیان داخلی و خارجی دوره‌هایی جهت توانمندسازی تیم‌ها برای تبدیل شدن به یک کسب و کار نوپا و دانش بنیان و ورود به بازارهای داخلی و منطقه‌ای در نظر گرفته ایم؛ در واقع پردیس دانشگاه شریف در نظر دارد با برگزاری رویدادهایی از این قبیل به معرفی ظرفیت بالای نخبگان و خبرگان داخلی در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم کارآفرین محور و همچنین توسعه فرهنگ اشتغالزایی دانش بنیان و ارتقا زیست بوم کارآفرینی و فناوری کشور گام مثمر ثمری را بردارد.

وی مدت زمان این ماراتن جذاب و نفس گیر و فشرده را ۷۲ ساعت وتعداد شرکت کنندگان را بالغ بر ۱۲۰ نفر اعلام کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *