رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: کسب و کارهای اینترنتی باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجوز بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر علی سعادت دو روز پیش در نشست خبری با اشاره به موضوع تعیین تکلیف کسب و کارهای اینترنتی در کشور و طرح تشکیل اتحادیه جدید برای این کسب و کارها که از سوی دولت مطرح شد، اظهار داشت: طبق ماده ۸۷ قانون نظام صنفی رایانه‌ای، فعالیت کسب و کارها در فضای مجازی تصریح شده است و این قانون شامل اصنافی است که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت دارند. بر این اساس مطابق با قانون، ایجاد اتحادیه برای این کسب و کارها قابل اجرا نیست و این کسب و کارها باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجوز بگیرند.

وی با تاکید براینکه طرح وزارت ارتباطات و چند وزارتخانه دیگر برای تشکیل اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی از نظر قوانین کشور، امکان اجرا ندارد، افزود: ۲ نوع کسب و کار با فناوری اطلاعات مرتبط هستند که نخست مربوط به کسب و کارهایی می‌شوند که از گذشته وجود داشته و اکنون با ابزار فناوری اطلاعات به روز شده اند و دوم کسب و کارهایی هستند که از اساس در فضای مجازی شکل گرفته اند.

سعادت گفت: در چهارچوب قانون نوع دوم کسب و کارها باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ها مجوز بگیرند و این موضوع نیاز به قانون جدید ندارد و تنها نیازمند بهبود در آیین‌نامه‌های موجود است. درهمین حال طبق قانون، تمامی فعالان صنعت IT پیش از انتخاب رسته کاری، باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مجوز بگیرند.


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور افزود: آنهایی که به دنبال تشکیل اتحادیه جدید در حوزه دیجیتال هستند، باید بدانند که نمی‌توان برای هر نوآوری یک اتحادیه تاسیس کرد، علاوه بر اینکه طبق قوانین اتحادیه، اینجا هم مانند اتحادیه فرش یا بستنی محصول محور است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *