گرماتاب در گلخانه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲

گرماتاب در گلخانه

تامین گرمایش در گلخانه ها با روشهای مختلفی انجام میگیرد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. یکی از بهینه ترین روشهایی که به جهت مزایای گسترده آن رو به افزایش میباشد استفاده از سامانه های گرمایش تابشی میباشد. افزایش قیمت حاملهای مصرف انرژی در کشور، صاحبان گلخانه ها را برآن داشته است تا سیستم گرمایشی را انتخاب نمایند که حداقل میزان مصرف را داشته باشد و از طرف دیگر تامین گرمایش را به نحو موثری انجام پذیرد. این امر میتواند فعالیتهای اقتصادی را به صورت چشمگیری مقرون به صرفه نماید. استفاده از روش های سنتی و قدیمی به منظور تامین گرمایش گلخانه ها، مانند بخاری ها و یونیت هیترها، هزینه های بالایی در مصرف انرژی را ایجاد مینماید. اختلاف دمایی بین نقاط نزدیک به سقف و کف سالن و عدم یکنواختی میزان گرما در اینگونه سامانه ها از مهمترین مشکلات میباشد. ایجاد میعان و ریزش آب از سقف بر روی سطح گیاهان از دیگر معایب روشهای جابجایی هوای گرم میباشد. در سامانه های گرمایش تابشی گرمایش با الهام از طبیعت امواج تابشی مادون قرمز را بر روی برگ، ریشه و خاک گیاه گسیل نموده و دمای مورد نیاز گیاه را تامین مینماید. در گرمایش تابشی اختلاف دما بین سقف و نقاط نزدیک به کف کم بوده و و از اتلاف حرارتی زیر سقف جلوگیری مینماید. جهت انتخاب بهترین سیستم گرمایشی گلخانه میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یکی از مزایای گرمایش تابشی گرماتاب صرفه جویی حداقل ۵۰ درصدی گاز و ۹۰ درصدی برق میباشد که خود مزیتی مهم بشمار میرود. همچنین به جهت عدم ایجاد جریان هوا در سالن، کیفیت هوای گلخانه بسیار مطلوب میباشد. نصب گرماتاب در ارتفاع بوده و فضای فیزیکی اشغال نمیکند. با نصب ترموستات بر روی گرماتاب، میتوان نسبت به ایجاد گرمایش به صورت یکنواختی در سطح گلخانه اطمینان حاصل نمود. جهت تامین رطوبت و سرمایش در گلخانه ها میتوان از کولر صنعتی گلخانه استفاده نمود.


جهت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میتوانید از طریق تلفن ۰۹۱۲۴۸۸۴۹۰۵ و یا مراجعه به سایت www.garmataaban.com با ما در ارتباط باشید.

مصرف انرژی گرماتاب

مصرف سوخت گرماتاب، گاز شهری با فشار گاز خانگی ( ۲۰ میلی بار) میباشد. طول گرماتاب های قابل نصب در گلخانه ۸ متر با ظرفیت حرارتی بیست هزار کیلو کالری بر ساعت تا ۲۰ متر با ظرفیت حرارتی شصت هزار کیلو کالری بر ساعت میباشد. مصرف برق دستگاه در حدود ۶۰ الی ۸۰ وات میباشد. راندمان احتراق گرماتاب بالا بوده و میتوان از طریق نصب دودکش، محصولات احتراق را به بیرون هدایت نمود. دستگاههای گرماتاب دارای نشان استاندارد ملی ایران بوده و دارای ۱۰ سال گارانتی فن و مشعل و کلیه لوله ها میباشد.

پنکه مه پاش

اگر در ایام گرم سال به رستورانهایی که دارای فضای باز میباشند مراجعه کرده باشید پنکه های مه پاش را که جهت تامین سرمایش استفاده مینمایند را دیده اید. این دستگاهها میتواند هوای را کاهش و شرایط دمایی محیط را دلچسب و مطبوع نماید. پنکه مه پاش با ایجاد جریان هوا همراه با انتشار رطوبت، هوا را خنک مینماید. وجود نازلهایی با سوراخ بسیار ریز میتواند آب را به صورت ذرات بسیار ریز تبدیل نموده و آنرا در هوا منتشر نماید. ذرات ریز آب که در هوا پراکنده میشوند جهت تبخیر شدن نیاز به گرما دارند این آنرا از دمای محیط میگیرند. نام دیگر پنکه مه پاش، پنکه رطوبت ساز میباشد. این دستگاه را میتوان در بازار با عنوان پنکه مه پاش دیواری تامین نمود.

باید توجه نمود پنکه مه پاش برای فضاهای باز مناسب میباشد و آنها را نمیتوان در فضاهای کوچک بسته استفاده نمود. پنکه ها دارای ولوم تنظیم میزان سرعت و رطوبت بوده و بر حسب نیاز میتوان دورالکتروموتور پروانه را تنظیم نمود. همچنین قطر پروانه بر حسب مدل و ظرفیت آن متنوع میباشد.   

بخاری برقی تابشی

عملکرد بخاری برقی تابشی بر اساس انتقال امواج مادون قرمز میباشد. مصرف انرژی گرماتاب برقی ۲۲۰ ولت و به صورت تکفاز میباشد. انصب بخاری برقی تابشی بر روی پایه ویا دیوار و سقف میباشد. از نصب و قرار دادن دستگاه به صورت عمودی و روشن نمودن آن در این حالت میبایست خودداری نمود. این دستگاهها جهت تامین گرمایش فضاهای مختلفی همچون فضای باز، ویلا، تراس و آلاچیق مناسب میباشد. یکی از مزایای این این دستگاهها، تامین گرمایش در مدت زمان کوتاه میباشد. در تولید هیتر تابشی برقی میبایست از قطعات با کیفیت و با دوام استفاده نمود. مهمترین تفاوت کیفیت بخاری تابشی برقی، جنس المنت، بدنه و ترموستات به کار رفته در آن میباشد. از اینرو میزان کیفیت قطعات مصرفی در تولید اینگونه بخاری ها، به صورت مستقیم در قیمت دستگاه و همچنین طول عمر آن تاثیر گذار خواهد بود. از این نوع دستگاهها معمولا در مکانهایی که امکان تامین گاز وجود ندارد استفاده میشود. مکانهایی مثل فضاهای باز ویلا و رستوران، سالنهای پذیرایی و باشگاه، کانکس و اتاقهای انبارها، کلاسهای آموزشی، تعمیرگاههای خودرو، اتاق نقاشی و رنگ میتوان نام برد.