حرکت اول از جاجیگا خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲

با خروج هلدینگ حرکت اول از استارتاپ جاجیگا، مالکیت جاجیگا به بنیانگذاران برگشت.

هلدینگ «حرکت اول» در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از سه سال از ترکیب سهامداری «جاجیگا» خارج شده است.

این بیانیه با معرفی حرکت اول و فعالیت‌های آن می‌نویسد:

حرکت اول به‌عنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر گروه همراه اول در مردادماه سال ۹۸ در دوران کرونا و با وجود ریسک‌های پیش روی استارتاپ‌های حوزه گردشگری با خرید ۲۰ درصد سهام جاجیگا در این استارتاپ مشارکت کرد. در این چند سال جاجیگا همواره جزو موفق‌ترین و حرفه‌ای‌ترین استارتاپ‌های حرکت اول بوده است.


بر اساس این بیانیه با رشد چشمگیر جاجیگا و تبدیل شدن آن به یکی از دو بازیگر اصلی صنعت بازار اجاره آنلاین اقامتگاه، اهداف مالی سرمایه‌گذاری که در افق پنج ساله حرکت اول ترسیم شده بود، در بازه زمانی سه‌ساله محقق شد.

حرکت اول این رشد چشمگیر را که در سخت‌ترین دوران صنعت گردشگری حاصل شد مدیون زحمات بابک سهرابی عزیز و تیم پرتلاش و چابک جاجیگا دانسته و ادامه می‌دهد:

در مسیر خروج پیشنهادهای متعددی از همکاران و بازیگران بزرگ صنعت داشتیم اما با توجه به تمایل و ترجیح بنیانگذاران، اولویت را با صاحبان اصلی کسب و کار دانستیم و در این بیانیه با افتخار اعلام می‌کنیم که سهام حرکت اول در جاجیگا توسط بنیانگذاران خریداری شده و حرکت اول خروجی موفقیت‌آمیز را رقم زده است.

این بیانیه همچین اضافه می‌کند: «در حرکت اول توانمندسازی اکوسیستم از طریق تزریق سرمایه و تسهیلگری در رشد و نه تصاحب کسب‌وکار همواره اولویت داشته و امید است اقداماتی از این دست به افزایش انگیزه کارآفرینان توانمند در ایفای نقش در این اکوسیستم یاری رساند.»

این هلدینگ در آخر می‌گوید: «خروج حرکت اول به معنی پایان همراهی ما با جاجیگا نخواهد بود و امیدواریم هم‌افزایی شکل گرفته بین این استارتاپ موفق با خانواده بزرگ همراه اول ادامه‌دار باشد.»

بابک سهرابی هم در شبکه ایکس (توییر) این خبر را تأیید کرده و از خرید سهام حرکت اول توسط بنیانگذاران خبر داده است.

توییت بابک سهرابی