اختصاص تسهیلات به دانش بنیانها برای خرید و اجاره دفتر کار

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اعطای تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکتها در زمینه خرید و رهن دفتر کار گفت: صندوق برای خرید و رهن حتی تا۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات می دهد.

دکتر علی وحدت در خصوص اختصاص دفاتر کار به شرکتهای دانش بنیان و تسهیلات اعطایی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به این شرکتها گفت: تا قبل از سال ۹۷ ساختمان هایی تحت عنوان برج فناوری توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکتهای دانش بنیان خریداری می شد و به صورت «اجاره به شرط تملیک» تسهیلات مختلفی به آنها تعلق می گرفت.

وی افزود: اجاره به شرط تملیک در واقع شرکتهای دانش بنیان را مجبور به استقرار در یک محلی می کرد و از سوی دیگر لازم بود که صندوق نوآوری همواره به فکر خرید ساختمان به عنوان برج فناوری برای دانش بنیانها باشد.


وی با بیان اینکه از سال ۹۷ به بعد و در دوره جدید صندوق نوآوری و شکوفایی در صدد بر آمدیم که به دنبال خرید ساختمان برای شرکتها نباشیم، گفت: در این راستا تسهیلات دیگری را برای شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفتیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در این نوع تسهیلات، شرکتهای دانش بنیان می توانند در هر ساختمان و منطقه ای که می توانند مستقر شوند و صندوق به آنها تسهیلاتی برای خرید و اجاره اختصاص می دهد.

وی در خصوص این تسهیلات گفت: صندوق برای شرکت هایی که امکان اجاره دفتری را دارند، مبلغ اجاره به صورت تملیک را به شرکتها اعطا می کند و اگر شرکتها خواستار استقرار در پارک های علم و فناوری باشند نیز تخفیف سود برای آنها قائل می شود.

به گفته وحدت، همچنین به شرکت هایی که امکان خرید دفتر ندارند تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها اختصاص می دهیم تا هر ساختمانی که می خواهند رهن کنند.

منبع: مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *