بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» تابستان روانه بازار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

 مهدی جعفری مسئول مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی، با اشاره به بازی رایانه‌ای «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی»، اظهار داشت: این بازی جدیدترین محصول مؤسسه فرهنگی منادیان به شمار می‌رود که نسخه اول این بازی تابستان، مهمان اوقات فراغت خانه‌های بازیکنان می‌شود.

تهیه کننده بازی فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی افزود: این بازی که به عنوان یک محصول اکشن اول شخص بر روی پلتفرم رایانه منتشر می‌شود، به رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه آمرلی عراق می‌پردازد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای منادیان از بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» به عنوان یک بازی منحصر به فرد در سطح کشور یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری، پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، خاطره‌ای جذاب از حضور مقتدرانه سردار در منطقه آمرلی بیان کردند که این حضور منجر شد تا منطقه آمرلی که توسط داعش محاصره شده بود، آزاد شود.


وی ادامه داد: حدود دو سال گذشته، تولید بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» را آغاز کردیم و سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، کار را به پایان رساندیم.

تهیه‌کننده بازی «فرمانده مقاومت؛ نبرد آمرلی» تصریح کرد: مخاطب در این بازی باید نزدیک به هفت ساعت تلاش کند تا منطقه آمرلی که به دست داعش محاصره شده است، به کمک مدافعان حرم آزاد کنند.

مسئول مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج در پایان اظهار داشت: معتقدم در مناطق سوریه و عراق حماسه‌های بزرگی توسط فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت رقم خورده است که می‌توانیم هر یک از این حماسه‌ها را در قالب بازی و انیمیشن به اطلاع مخاطبان برسانیم و البته مؤسسه منادیان برای تحقق این موضوع تدابیری اندیشیده است که اطلاعات آن به مرور زمان منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر بازی یاد شده، «سفیر عشق» نیز به همت موسسه فرهنگی منادیان تولید و منتشر شده که به عنوان بزرگترین بازی روایی مذهبی ایرانی شناخته می‌شود و ایده پردازی، طراحی و ساخت آن بیش از ۵ سال و با تیم ۲۵ نفری شکل گرفته است. «سفیرعشق» یک بازی اکشن سوم شخص در سبک Hack and slash، است که فاز نخست آن روی روی پلتفرم پی سی به امید زنده‌شدن دوباره بازی‌های پی‌سی و بزرگ در ایران منتشر شد. داستان اصلی «سفیرعشق» درباره جوانمردی ایرانی به اسم «مهران» است که ازیک ترومای سنگین روحی رنج می‌برد. مهران که در رکاب حسن بن علی(ع) جنگیده، پس از صلح ایشان سرخورده از بیداد امویان به زادگاهش «ری» برمی‌گردد. پس از گذر زمان با افزایش فشار بر شیعیان حضرت علی(ع) عازم کوفه می‌شود. «سفیر عشق: روز واقعه» روایتگر روزهایی از زندگی مهران است که با داستان مسلم بن عقیل(ع) همراه می‌شود.

منبع: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *