چرا توسعه‌دهندگان به سکوی ابری (PaaS) آروان نیاز دارند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

در مسیر توسعه‌ی محصول همواره پیچیدگی‌هایی وجود دارد که باعث طولانی شدن فرآیند عرضه محصول به بازار می‎شود. مهم نیست این محصول یک محصول فیزیکی باشد یا یک محصول دیجیتال؛ در هر حالتی درگیر شدن با پیش‌نیازها و الزامات فنی و غیرفنی سبب می‌شود یک محصول دیرتر از آن‌چه در برنامه‌ دیده شده، آماده ورود به بازار باشد که این دلخواه شرکت‌ها به‌خصوص در بازار پر رقابت امروز نیست. به همین دلیل است که سازمان‌ها و توسعه‌دهندگان محصول به‌دنبال راه‌حل‌هایی هستند تا از مقدار این پیچیدگی‌ها کم کنند و بتوانند با تمرکز روی محصول خود، زمان ورود به بازار را کاهش دهند.

یکی از این راه‌حل‌ها مهاجرت از زیرساخت سنتی به زیرساخت ابری و اجرای معماری ابرزی است. معماری ابرزی یا Cloud Native چگونگی ایجاد و استقرار سرویس‌ها یا برنامه‌های مختلف بر بستر ابری است که به کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان مستقل این امکان را می‌دهد تا محصولاتی مقیاس‌پذیر، امن و در دسترس راه‌اندازی کنند.

سکوی ابری یاPaaS  یکی از زیرشاخه‌های رایانش ابری است که مهم‌ترین مزیت آن راه‌اندازی، پیکربندی و توسعه‌ی‌ ساده‌تر نرم‌افزارهای تحت وب برای شرکت‌ها است. در واقع این سرویس ابری به توسعه‌دهندگان کمک می‎کند تا بتوانند اپلیکیشن وب یا موبایل خود را در مدت زمانی کم و با هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌تر روانه بازار کنند و دردسرهای نگهداری از سرور و شبکه و به طور کلی زیرساخت را نداشته باشند.


از جمله دلایلی که امروزه استفاده از سرویس‌های سکوی ابری مورد استقبال توسعه‌دهندگان قرار گرفته است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارایه سریع‌تر محصول

استفاده از سکوی ابری، امکان ساخت سریع‌تر اپلیکیشن‌ها را در مقایسه با زمانی که توسعه‌دهندگان خود ناچار به فراهم کردن زیرساخت هستند را می‌دهد. هنگام استفاده از PaaS توسعه‌دهندگان به محیط توسعه و ابزارهای از پیش آماده شده دسترسی دارند که کار را برای آن‌ها راحت‌تر می‌کند. با به خدمت گرفتن سکوی ابری هر ابزاری که توسعه‌دهندگان برای توسعه محصول به آن نیاز داشته باشند تنها با چند دستور در اختیار آن‌هاست.

استفاده از سکوی ابری اجازه‌ی پرتوتایپ و توسعه‌ی سریع روی زیرساخت‌های از پیش آماده شده را فراهم می‌کند و توسعه‌دهندگان با دسترسی داشتن به ابزارها، کتاب‌خانه‌ها و… نیاز به نوشتن کدهای کم‌تری دارند.

کاهش هزینه

با استفاده از سکوی ابری می‌توانید در هر مرحه از توسعه محصول خود، تنها به میزان مورد نیازتان منابع سخت‌افزاری را به خدمت بگیرید و به مرور و با افزایش ترافیک در هر مرحله از جذب کاربر، بر مقدار منابع زیرساخت خود بیفزایید. این امر باعث جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌ها در به خدمت گرفتن منابعی می‏شود که بیش از نیاز شماست.

هم‌چنین با داشتن سرویس PaaS دیگر نیازی به داشتن نیروی متخصص برای راه‌اندازی و نگهداری از زیرساخت ندارید. حتی در صورتی‌که این نیرو را درون شرکت در اختیار داشته باشید،‌ نیازی نیست متخصصان شما بخشی از زمان خود را درگیر این موضوع شوند.

توسعه چند سکویی

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های سکوی ابری برای توسعه‌دهندگان امکان توسعه چند سکویی یا Multi-Platform است. سکوی ابری این امکان را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند محصول خود را در یک سرویس واحد برای چند سکو توسعه دهند.

 

امکانات سکوی ابری آروان برای توسعه‌دهندگان

سکوی ابری آروان ویژگی‌های گوناگون و به‌روزی را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند تا بتوانند تنها با اجرای چند دستور و کلیک ساده، زیرساخت مورد نیاز برای توسعه Web Application خود را راه‌اندازی کنند و مدیریت محصول، مانیتورینگ و دسترسی به شبکه را نیز در اختیار داشته باشند.

فرق ندارد اپلیکیشن شما ساده باشد یا پیچیده، با سکوی ابری آروان قادر خواهید بود در چند دقیقه یک داکر ایمیج را به سرعت و به سادگی راه‌اندازی کنید یا کلاستری پیچیده بر بستر کوبرنتیز ایجاد نمایید.

در نسخه‌ی جدید PaaS آروان سعی شده است تا حد ممکن از پیچیدگی‌های محصول کاسته شود تا توسعه‌دهندگان بتوانند تجربه کاری بهتری در استفاده از سکوی ابری داشته باشند.

در ادامه با ویژگی‌های برتر PaaS‌ ابر آروان آشنا می‏شویم:

مقیاس‌پذیری خودکار

این ویژگی مهم باعث می‎شود هنگامی که اپلیکیشن به حد مشخصی از Load برسد، چند نسخه از نرم‌افزار به‌شکل خودکار در سکوی ابری آروان ساخته و Load بین آن‌ها پخش شود تا مانع از Overload شدن اپلیکیشن باشد.

انطباق با مانیفست‌های کوبرنتیز

اگر جزو آن دسته از توسعه‌دهندگان هستید که برای توسعه محصول خود از Kubernetes استفاده کرده‌اید و مانیفست‌های لازم را نوشته‌اید؛ در نسخه جدید سکوی ابری آروان می‌توانید آن‌ها را به‌شکل مستقیم روی PaaS مستقر کنید.

راه‌اندازی ساده داکر ایمیج‌ها

سکوی ابری جدید آروان این امکان را به شما می‌دهد تا در کم‌تر از چند دقیقه، یک وب اپلیکیشن کوچک یا یک کلاستر کوبرنتیز بزرگ را از یک داکر ایمیج استاندارد یا یک وب‌سرور یا یک داکر رجیستری عمومی یا خصوصی راه‌اندازی کرد.

مدیریت انعطاف‌پذیر منابع

با سکوی ابری آروان می‌توانید منابع خود را با دقت ۰.۱ روی هسته‌ی پردازشی (CDU)، حافظه تصادفی (RAM) و دیسک ذخیره‌سازی تنظیم کنید و هر زمان نیاز به افزایش منابع داشتید، آن را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

 

IP اینترنتی برای پادها

سرویس PaaS ابر آروان در لحظه، امکان افزودن هر تعداد IP به کانتینرهایی که کاربران برای اجرای محصول به آن نیاز دارند را فراهم می‌کند. هم‌چنین در سکوی ابری امکان استفاده از IP اختصاصی برای اپلیکیشن‌ها وجود خواهد داشت و علاوه‌بر HTTPS از سایر پورت‌ها و پروتکل‌ها نیز پشتیبانی می‎شود.

اتصال به یک دامنه اختصاصی

به لطف یکپارچگی PaaS آروان با سرویس CDN، کاربران این سرویس می‌توانند از دامنه‌ی اختصاصی خود استفاده کنند.

مانیتورینگ

سکوی ابری آروان تمام منابع و داده‌ها را به‌شکل مستمر مانیتور می‌کند و نتایج را در قالب گزارش‌های آماری به شما نمایش می‌دهد.

مشاهده لاگ

شما می‌توانید تمامی لاگ‌هایی که نرم‌افزارتان تولید می‌کند را با استفاده از CLI ابر آروان، مشاهده ‌کنید.

 

پرداخت به ازای مصرف

در سکوی ابری آروان میزان مصرف شما به‌شکل Pay As You Go محاسبه می‌شود و یعنی تنها به میزان مصرف‌تان، هزینه پرداخت خواهید کرد. ویژگی که درمقایسه زیرساخت‌های سنتی، باعث صرفه‌جوی بسیار در هزینه‌ها می‎شود.

برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره سرویس PaaS و استفاده از آن به صفحه‌ی سکوی ابری آروان، مراجعه کنید تا با امکانات و مزیت‌های این سرویس بیش‌تر آشنا شوید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *