۱۰ استارتاپ کشاورزی شاخص اروپا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
استارتاپ کشاورزی

تا سال ۲۰۵۰، ۱۰ میلیارد نفر جمعیت زمین نیاز به ۷۰ درصد افزایش در تولید جهانی غذا خواهند داشت. به منظور تأمین تقاضای جهانی غذا، نیاز شدیدی به راه حل های پایدار کشاورزی وجود دارد. به همین دلیل، فناوری کشاورزی یکی از جالب ترین بخش ها در حال حاضر و آخرین منطقه مورد علاقه سرمایه گذاری در بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر بین المللی است. AgTech از کشاورزی دقیق گرفته تا هواپیماهای بدون سرنشین، کشاورزی را در سرتاسر جهان ساده می کند. در اینجا ۱۰ استارتاپ کشاورزی شاخص اروپا که در آینده این صنعت نقش پررنگی خواهند داشت را معرفی خواهیم کرد؛

استارتاپ Agronom

برای رابین سالوکس بنیانگذار استارتاپ Agronom، کشاورزی به مثابه بخشی از DNA اوست. زمانی که اوکودکی را پشت سر گذاشت متوجه شد که پدرش با کاغذها، پرونده ها و گزارشات مربوط به مزرعه خانودگیشان سر و کار دارد و هر ساله زحمت زیادی را برای ثبت و ارائه گزارش‌ها متحمل می‌شود. بنابراین تصمیم گرفت زندگی خود و سایر کشاورزان را ساده کند. راه حل او eAgronom بود ، یک نرم افزار مدیریت مزرعه که از داده‌های مزارع نگهداری می کند، ذخیره محصولات کشاورزی را مدیریت می‌کند، لجستیک و تدارکات مزارع را سازماندهی می‌کند و اجرای محاسبات پیچیده و غیره را برای کشاورزان انجام می‌دهد.

استارتاپ Augmenta

استارتاپ Augmenta از طریق یک دستگاه با قابلیت Plug and Play که روی تراکتور نصب می‌شود و در حین حرکت تراکتور در مزرعه با ضبط داده‌های ویدئویی ۴k در هر اینچ محصولات را اسکن و آنالیز می‌کند، به کشاورزان برای فهم سطح سلامت و کیفیت محصولات کشاورزی کمک می‌کند. این دستگاه همچنین از طریق نرم افزار کالیبره شده محصولات، کارهایی مانند کودپاشی را به صورت خودکار انجام می دهد.


آنطور که این استارتاپ اعلام کرده استفاده از این دستگاه تحلیل مزرعه، سبب افزایش ۱۲ درصدی محصول، کاهش ۱۳ درصدی مصرف مواد و سموم شیمیایی و بهبود ۱۵ درصدی سطح پروتئین می‌شود. سخت افزار این استارتاپ با کمترین میزان نیاز به نصب تجهیزات روی سقف تراکتور نصب می‌شود. در حالی که تراکتور در مزرعه حرکت می‌کند این دستگاه به صورت لحظه‌ای محصولات را اسکن کرده و در صورت نیاز به صورت گزینشی عملیات سمپاشی را انجام می‌دهد.

استارتاپ Eden Advanced Technologies

استارتاپ هلندی Eden Advanced Technologiesدیگر استارتاپ کشاورزی شاخص اروپا محسوب می‌شود که در حال طراحی و ساخت مزارع شهری کاملاً خودکار است. برای شروع ، آنها یک ماژول پرورش هوازی یا *آیروپونیک (aeroponics) ساخته اند که می تواند تا ۳۵ نوع محصول مختلف بوسیله آن پرورش داد. از محصولاتی که توسط این ماژول می‌توان تولید کرد می‌توان به سبزیجات برگدار و گیاهان معطر، گوجه فرنگی، فلفل قرمز ، توت فرنگی و لوبیا اشاره کرد. از همه مهمتر، محصولات بدون استفاده از سموم دفع آفات، علف کش ها یا قارچ کش ها در محیط های کاملاً کنترل شده و مستقل از فصل و وضعیت آب و هوا رشد می کنند.

استارتاپ Sencrop

استارتاپ کشاورزی

استارتاپ Sencrop با ارائه حسگرها، بستر داده و بازار خدمات به عنوان یک استارتاپ پیشگام در حوزه کشاورزی متصل شناخته می‌شود.با استفاده از سرویس اشتراکی این استارتاپ ، دستگاه های Sencrop دمای هوا، میزان رطوبت، بارندگی، رطوبت برگ و سرعت باد را ردیابی می کنند و کاربران می‌توانند به طور زنده داده‌های این سنسورها را قرائت کرده و از پیش بینی مراحل بعدی مطلع شوند.

ایستگاه‌های هواشناسی این استارتاپ که برای پاسخگویی به نیاز برای کشاورزی دقیق طراحی شده‌اند به طور روزانه داده‌ها را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل می‌کند. با بهره‌گیری از این ایستگاه‌های هواشناسی که به یکدیگر از طریق اینترنت متصل هستند اطلاعات دقیق هواشناسی کشاورزی برای برنامه‌ریزی دقیق به کشاورزان ارائه می‌شود. این استارتاپ با بیش از ۱۳ هزار ایستگاه هواشناسی کشاورزی گسترده‌ترین زنجیره ایستگاه‌های کشاورزی در اروپا را دارد. از این رو با داده‌های فرامحلی این ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزان می‌توانند برای انجام عملیات‌های مختلف در مزرعه خود برنامه ریزی دقیق انجام دهند. در نتیجه استفاده از این استارتاپ همواره هزینه‌های کشاورزان را کاهش می‌دهد.

استارتاپ Faromatics

استارتاپ کشاورزی

کشاورزان تحت فشار زیادی قرار دارند، از یک سو باید تولید خود را تا جای ممکن افزایش دهند و از سوی دیگر باید پاسخگوی تقاضای روزافزون برای رفاه حیوانات باشند. استارتاپ Faromatics ابزاری را برای کمک به صنعت دام در حل این معمای توسعهداده است. این محصولات سلامت و رفاه حیوانات را بهبود می بخشد و به کشاورزان کمک می‌کند تا در زمان مورد نیاز تصمیمات درست بگیرند. این محصولات پارامترهایی دقیقی را مانند راحتی حرارتی، کیفیت هوا و بستر که هم برای حیوان و هم برای تولید کننده مهم هستند، اندازه گیری می کند. این استارتاپ همچنین به دنبال اولین علائم بیماری‌های روده برای جلوگیری از بیماری گله پرندگان است. این محصولات بر مرگ و میر، تبدیل خوراک، نیروی کار، هزینه‌های انرژی و کیفیت محصولات پرندگان تأثیر می‌گذارد.

استارتاپ Gamaya

استارتاپ کشاورزی

استارتاپ سوئیسی Gamaya با بهره‌گیری از پهبادها و هوش‌مصنوعی برای کشاورزان بینش‌هایی را از تغییرات استفاده از آب و کود، عملکرد محصولات و ظهور آفات در مزرعه فراهم می‌کند و در کنار آن پیش‌بینی‌هایی را در این زمینه ارائه می‌کند. در نتیجه، می توان محصولات را با کارآیی بیشتر و به صورت مقرون به صرفه تری پرورش داد. گامایا به مشتریان B2B و مشاغل بزرگ کشاورزی راه حل‌های دیجیتال جذاب زراعت را که از سنجش از دور، تصویربرداری فراطیفی و هوش مصنوعی بهره‌ می‌گیرد ارائه می‌کند و از این طریق کارایی و پایداری تولید محصولات را بهبود می بخشد.

از مزایای این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده هدفمند از ورودی محصول برای بهینه سازی هزینه ها و به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی

تشخیص زود هنگام بیماری‌ها و علف‌های هرز برای کاهش تلفات احتمالی محصول

پیش بینی بهتر و کاهش زود هنگام خطرات در طول فصل رشد

استارتاپ AgroSustain

استارتاپ کشاورزی

اگر زباله های غذایی یک کشور باشند، این کشور سومین تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان خواهد بود. با تمرکز شدیدتر جهان بر تولید مواد غذایی پایدار و ارگانیک، زمان‌بندی و پتانسیل تولیدکنندگان برای ارائه محصولات غذایی به شدت بهتر می‌شود. استارتاپ AgroSustain به طور فعال در کاهش ضایعات مواد غذایی و انتشار گازهای گلخانه ای کمک می‌کند.استارتاپ AgroSustain که یکی از خروجی‌های دانشگاه لوزان است، یک تکنولوژی را توسعه داده که از رشد عوامل بیماری‌زای قارچی در میوه ها و سبزیجات تا ۸۰ درصد جلوگیری می کند. محصول آنها ، AgroShelf + ، یک محلول کارآمد، غیر سمی و گیاهی است که به محصول پاشیده می شود و می تواند حداقل یک هفته عمر میوه و سبزیجات را افزایش دهد.

استارتاپ karnott

استارتاپ کشاورزی

استارتاپ karnott ،یک استارتاپ کشاورزی شاخص اروپا، در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده است یک اپلیکیشن رهگیری(tracking) را همراه با یک دستگاه متصل که تجهیزات کشاورزی را ردیابی می کند، ارائه داده است. استارتاپ karnott یک دستگاه اتوماتیک، خودمختار، متحرک و سریع را در تراکتورها، تریلرها یا بذرپاش‌ها برای جمع آوری داده ها قرار می دهد تا اپلیکیشن این استارتاپ این داده‌ها را به طور خودکار محاسبه، تحلیل و بایگانی کند. استارتاپ karnott با ارائه راهکاری که سبب صرفه جویی قابل توجه در زمان کشاورزان می‌شود و هزینه‌های مربوط به مکانیزاسیون را کاهش می‌دهد و همچنین به دلیل تأمین نیازهای اجرایی جهان کشاورزی، جایزه نوآوری سیما را در سال ۲۰۱۸ دریافت کرد.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

استارتاپ LettUs Grow

استارتاپ کشاورزی

استارتاپ LettUs Grow که در شهر بریستول انگلیس مسقر است یک تکنولوژی نوآورانه را برای رشد موثر گیاهان به صورت هوازی در محیط‌های کاملاً کنترل شده توسعه داده است. با استفاده از تکنولوژی توسعه یافته توسط این استارتاپ، ریشه های گیاه به جای استفاده از خاک، در غبار غنی از مواد مغذی معلق خواهد بود و در نتیجه نسبت به محلول های موجود برای سبزیجات، گیاهان مورد استفاده در سالادها و گیاهان معطر، نرخ رشد محصولات با این نوع کشت بیش از ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت. افزون براین این نوع کشت عملکردی ثابت و قابل پیش بینی را به ارمغان آورده و مصرف آب را تا ۹۵ درصد کاهش می‌دهد.

مدیران این استارتاپ کشاورزی معتقدند که با افزایش تقاضای جهانی غذا، راه حل های پایدار مانند LettUs Grow از موقعیت خوبی برخوردار هستند و می توانند به مزارع آینده تبدیل شوند. آن‌ها باور دارند که با توانمندسازی افراد برای تولید محصولات به اندازه نقطه مصرف خود، می‌شود ضایعات مواد غذایی و تولید کربن را کاهش داد.

استارتاپ Sabi Agri

استارتاپ کشاورزی

استارتاپ Sabi Agri که یک استارتاپ کشاورزی فرانسوی است دیگر استارتاپ کشاورزی شاخص اروپا است که تراکتورهای برقی را طراحی و تولید می کند. محصول برجسته آنها با نام ALPO ، یک تراکتور برقی قابل کنترل است که همان عملیات تراکتورهایی که سوخت مصرف می‌کنند را با قدرت مشابه انجام می دهد. شارژ باطری ALPO تا هشت ساعت طول می‌کشد و هزینه‌های عملیاتی آن ۶ برابر ارزان تر از تراکتورهایی است که سوخت مصرف می‌کنند. Sabi Agri که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است، در حال حاضر سه نسخه ALPO Basic، ALPO 4×4 و ALPO Enjambeur را برای ساده سازی کارهای روزمره به باغداران ارائه کرده است.

منبع: eu-startups

مطالب مرتبط:

۸ استارتاپ کشاورزی که این صنعت را متحول می‌کند

۱۰ روش هوش مصنوعی که توانایی بهبود کشاورزی در سال ۲۰۲۱ را دارد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *