۸ استارتاپ کشاورزی که این صنعت را متحول می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
استارتاپ کشاورزی

کشاورزی در عصر جدید به سرعت در حال تغییر است. جمعیت جهانی با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است و ترجیحات مصرف کنندگان به سمت کالاهای ارگانیک و تولید پایدار سوق پیدا کرده است.برای مطابقت با این خواسته ها، صنعت کشاورزی سنتی باید از فن آوری های جدیدی استفاده کند تا مزارع کارایی بیشتری داشته باشند و تولید را خودکار کنند. افزایش علاقه به تکنولوژی‌های حوزه کشاورزی در سرمایه گذاری‌های خطرپذیر برای شرکت های نوپا حوزه کشاورزی منعکس می شود. طبق گزارش Pitchbook، در ۵ سال گذشته ۶.۷ میلیارد دلار و فقط در سال گذشته(۲۰۱۹) ۱.۹ میلیارد دلار در استارتاپ‌های کشاورزی سرمایه گذاری شده است. در همین راستا ۸ استارتاپ کشاورزی زیر در حال هموار سازی انقلابی در آینده صنعت کشاورزی هستند.

Big Wheelbarrow

استارتاپ Big Wheelbarrow خریداران عمده مواد غذایی را به تولیدکنندگان مواد غذایی متصل می‌کند. این کمپانی همچنین همکاری خریداران مواد غذایی با تولیدکنندگان مواد غذایی در مقیاس کوچک را آسان و سریع‌تر می‌کند. تکنولوژی Big Wheelbarrow به مشتریان این کمپانی کمک می‌کند تا بدون صرف زمان و تلاش معمول برای ارائه محصولات، محصولات تولیدی خود را به خریداران ارائه کنند.

Vestaron

استارتاپ Vestaron با بکارگیری پپتیدهای استخراج شده از عنکبوت‌ها در آمریکا حشره‌کش‌هایی توسعه داده و تولید کرده است. تولیدات این استارتاپ در حوزه‌ای کشاورزی، سلامت حیوانات، مبارزه با حشرات خانگی و برنامه‌های کنترل آفات تجاری استفاده می‌شود.استارتاپ Vestaron انقلابی را با بکارگیری پپتیدها در محافظت از محصولات کشاورزی رهبری می‌کند. این استارتاپ خود را متعهد به فراهم آوردن یک شیمی جدید و اثرگذار برای رسیدن به اهداف اثبات شده تولیدکنندگان محصولات کشاورزی می‌داند. پپتیدهای این استارتاپ در حالی بر مشکلات مقاومت موجود به حشره‌کش‌ها غلبه می کند که مشخصات ایمنی مطلوبی را برای کارگران، ذی‌نفعان و محیط زیست ارائه می دهد.


cainthus

استارتاپ cainthus یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های حوزه تولید محصولات لنبی را توسعه داده که برای حیوانات، دامداران و صنعت تولید مواد غذای تحول آفرین است. این استارتاپ با استفاده از بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی برای شناسایی و پایش سلامت، تولید مثل و تغییرات محیطی اطلاعات دیداری به به داده‌های اجرایی بدل می‌کند.

دامدارانی که در مقیاس بزرگ اقدام به تولید دام می‌کنند در حالی که باید مراقب سلامت و بهزیستی دام‌ها در سطح بالا باشند با چالش‌های نظیر کمبود نیروی انسانی، سودآوری مزرعه و مدیریت خوراک‌دهی به دام‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. استارتاپ cainthus با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتری برای حل این چالش‌های به دامداران کمک می‌کند.

rex animal health

استارتاپ rex animal health مأموریت خود را کمک به تولیدکنندگان محصولات دامی که برای مردم جهان غذا تولید می‌کنند در راستای افزایش تولید، پیش‌بینی، پیشگیری و مدیریت بیماری‌ها درون گله‌ها می‌داند. این استارتاپ بزرگترین بانک اطلاعاتی بالینی، بهداشتی، عملکردی و ژنتیکی را برای دام‌ها ایجاد کرده اند. همچنین، مشاغل کشاورزی می توانند از این داده ها برای درک زنجیره تأمین خود در راستای شناسایی منبع بیماری احتمالی ناشی از غذا، یافتن کارآمدترین تولیدکنندگان، تعیین قیمت در معاملات کالا و درک و ارزیابی میزان ریسک برای افزایش شفافیت در زنجیره تأمین مواد غذایی استفاده کنند.پلتفرم رایانش ابری REX بینش و تجزیه و تحلیل عملیاتی را برای ایجاد داده های دامپزشکی و دامپروری فراهم می کند.

Smallhold

استارتاپ Smallhold در سال ۲۰۱۷ پرورش قارچ را در حالی آغاز کرد که بنیانگذاران آن شیفته طبیعت رازآلود این گونه گیاهی بودند و فکر می‌کردند قارچ‌ها کلید حل مشکل تغذیه جامعه جهانی خواهند بود. Smallhold پس از آن تکنولوژی اختصاصی خود را برای پرورش قارچ اختراع کرد و با ساخت مزارع بومی کوچکی که خروجی بالایی دارند یک زنجیره تأمین قوی را شکل داد. این استارتاپ معتقد است که انسان هر چه در زمان پیش می‌رود به غذای خود نزدیک‌تر می‌شود و با عشق بیشتری محصولات غذایی را پرورش می‌دهد.تکنولوژی استارتاپ Smallhold به رستوران‌ها، خواربارفروشی‌ها و فروشگاه‌هایی که شریک تجاری‌اش هستند امکان داده تا قارچ و سبزیجات را به صورت یکپارچه در محل خود تولید کنند. این استارتاپ می‌تواند قارچ‌ها را در همه مکان‌ها پرورش دهد.

Babylon

استارتاپ Babylon براساس تقاضای افراد یک خدمت کشاورزی در محیط‌های داخل و سرپوشیده را فراهم می‌کند که بیش از هر زمان دیگری کشاورزی پایدار در محی‌های داخلی و سرپوشیده را در دسترس قرار دهد. در حالی که در این مزارع از سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود و میزان مصرف آب در آن‌ها نسبت به مزارع مرسوم ۹۰ درصد کمتر است، محصولات ۲ برابر سریع‌تر در آن‌ها رشد می‌کند. این استارتاپ به واسطه بهره‌گیری از یک پلتفرم اینترنت اشیا ثبت اختراع شده که از راه دور اکوسیستم مزارع را مدیریت و پایش می‌کند، هزینه‌های اولیه و تخصص مرتبط با کشاورزی در محیط داخلی را به شدت کاهش می دهد.

استارتاپ کشاورزی

Kiverdi

تکنولوژی استارتاپ Kiverdi از کلیه میکروب‌های طبیعی برای تبدیل CO2 و سایر گازها به مواد مغذی ارزشمند، روغن‌ها و محصولات زیستی استفاده می کند. پلتفرم اختصاصی استارتاپ Kiverdi که تحقیقات اولیه ناسا را گسترش می‌دهد، با استفاده از میکروب‌های اختصاصی تخمیر کننده گاز، دی اکسید کربن را از منابع مختلف صنعتی و کشاورزی به مواد جدید تبدیل می کند.

کشاورزی مدرن تحت فشاری غیرقابل پیش بینی است و کشاورزان در تلاش برای یافتن راه حل‌هایی برای تولید محصول قابل اطمینان همراه با جلوگیری از تخریب بیشتر خاک هستند. REVIVE SOIL کلاس جدیدی از مواد مغذی آلی برای محصول است که با استفاده از میکروارگانیسم هایی که کربن آلی را به خاک تخلیه شده باز می گرداند، عملکرد محصول را بهبود می بخشد.

استارتاپ کشاورزی

Mori

استارتاپ Mori پوشش های طبیعی و خوراکی ایجاد می کند تا ماندگاری طیف گسترده ای از غذاهای فاسدشدنی را افزایش دهد. این پوشش‌های طبیعی مبادله گازها را تنظیم و رشد باکتری ها را کند می کند. ویژگی‌های منحصر به فرد محصول این استارتاپ امکان بهبود چشمگیر در ماندگاری همه اقلام از آووکادو و اسفناج گرفته تا گوشت و غذاهای دریایی را فراهم می‌کند. استارتاپ Mori در رابطه با نحوه ساخت این لایه حفاظتی توضیح داده است: فقط با آب و نمک، پروتئین را از ابریشم طبیعی استخراج می کنیم تا یک لایه محافظتی ایجاد کنیم که روند فساد غذا را کند می کند. از مزرعه تا قفسه، لایه محافظ آب پایه ما به راحتی در هر مرحله شستشو یا ایستگاه ادغام می شود.

استارتاپ کشاورزی

مطالب مرتبط:

۱۰ روش هوش مصنوعی که توانایی بهبود کشاورزی در سال ۲۰۲۱ را دارد

منبع: plugandplay

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *