پل ارتباطی میان مشاوران املاک و آگهی‌دهندگان شخصی

زونکن؛ خدمت جدید و ویژه دیوار در بخش املاک

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰

قدیم‌تر‌ها، نه فکر کنید ۲۰-۳۰ سال پیش، نه! همین ده سال پیش هم وقتی می‌خواستیم ملکی بخریم، بفروشیم یا اجاره کنیم به املاکی‌های محله مورد نظر می‌رفتیم تا فایل‌های املاکشان را بررسی کنیم یا اطلاعات ملک‌مان را برای آگهی کردن در اختیارشان قرار دهیم. گسترش اینترنت و دسترسی افراد بیشتری به آن اما امکانات گسترده‌تری در اختیار مردم قرار داد. سایت‌هایی مانند دیوار پایشان را به بازار معاملات املاک باز کردند و آگهی خرید و فروش و اجاره ملک را به بستر فضای مجازی آوردند که با اقبال مردم مواجه شد، تا جایی که مشاوران املاک هم از این پلتفرم‌ها به عنوان بنگاه‌های آنلاین خود استفاده کردند. حالا دیگر املاکی‌ها هم برای ارائه املاک مد نظرشان، به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند. در تمام این مدت اما جای یک چیز در این سایت‌ها خالی بود؛ افرادی که آگهی املاک‌شان را شخصا در دیوار یا سایت‌های نظیر آن منتشر می‌کردند، باید خودشان با مشتری‌های احتمالی ارتباط برقرار می‌کردند. از سوی دیگر مشاوران املاک هم برای راضی کردن آگهی دهندگان برای همکاری با آنها، باید میان هزاران آگهی می‌گشتند تا بتوانند افرادی که حاضر به همکاری با آنها هستند را پیدا کنند. حالا اما سایت دیوار با امکانی جدید پا به میدان گذاشته که این مشکل را برای آگهی‌دهندگان شخصی و مشاوران املاک حل کرده است؛ «زونکن» نام سرویس جدیدی است که دیوار از طریق آن مشاوران املاک و آگهی‌دهندگان شخصی را که مایل به همکاری با آنها هستند، به هم وصل می‌کند. اگرچه در حال حاضر محصولاتی وجود دارند که همین کار را انجام می‌دهند و  فایل‌های املاک موجود روی سایت‌های آگهی ملک مانند دیوار را رصد می‌کنند و آگهی‌های شخصی را به عنوان فایل‌های شخصی به مشاوران املاک می‌فروشند، اما این روش مشکلاتی برای هر دو طرف ماجرا دارد که زونکن به سادگی آن را حل می‌کند. زونکن همان کاری را انجام می‌دهد که به «فایل‌یابی» می‌شناسیم. همین حالا هم مشاوران املاک با استفاده از آگهی‌های سایت‌ دیوار فایل‌ها را پیدا می‌کنند و با تماس با فردی که آن ملک را آگهی کرده، سعی می‌کنند کارهای مربوط به آن فایل را خود به عهده بگیرند اما با زونکن این کار بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

تمام مشاور املاک‌هایی که در پنل املاک دیوار هستند یا در پنل مشاوران مستقل مشغول به فعالیت‌اند، می‌توانند از زونکن که به عنوان سرویس جدیدی به این بخش‌ها اضافه شده، استفاده کنند؛ امکانی که در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است.

زونکن چطور کار می‌کند؟


در زونکن بخشی با عنوان «همه فایل‌ها» وجود دارد که در آن آگهی‌های املاک افرادی که مایل‌اند با مشاوران املاک همکاری کنند، نمایش داده شده و در اختیار مشاوران قرار گرفته است.  در این قسمت فیلترهایی هم وجود دارد که مشاوران می‌توانند بر حسب نوع کار خود دسته و محله مد نظر خود را تعیین کرده و  فایل مورد علاقه‌شان را راحت‌تر پیدا کنند. در حقیقت اتفاقی که می‌افتد به این صورت است؛ هنگامی که افراد می‌خواهند فایل شخصی خود را در بخش املاک سایت دیوار آگهی کنند، در مراحل ثبت آگهی سایت دیوار از آنها سوال می‌کند که آیا می‌خواهند این فایل را با مشاوران املاک حرفه‌ای دیوار هم به اشتراک بگذارند تا در پروسه خرید و فروش به آن‌ها کمک کنند؟ اگر فرد آگهی دهنده «تیک» این بخش را بزند، این فایل در بخش زونکن برای مشاوران املاک به نمایش درمی‌آید. براساس آمار سایت دیوار تاکنون حدود ۸۰ درصد از افرادی که فایل‌های شخصی‌شان را در دیوار آگهی کرده‌اند، خواسته‌اند تا این فایل‌ها در زونکن‌ هم به نمایش دربیاید.

مرحله بعدی برای مشاوران املاک، انتخاب فایل‌های مد نظرشان است؛ آنها بعد از انتخاب این فایل‌ها می‌توانند با تماس با شخص آگهی‌دهنده اطلاعات بیشتری درباره آگهی پیدا کرده و موارد مطرح شده در آگهی را تکمیل‌تر کنند یا بدون ایجاد تغییری آن فایل را در بخش مشاوران املاک ثبت کنند.

در واقع یکی از ویژگی زونکن استفاده راحت و سریع آن است؛ مشاوران املاک وقتی از طریق محصولات دیگری که عرضه‌کنندگان این خدمات هستند، فایل شخصی را پیدا کرده و می‌خواهند آن را آگهی کنند، نیاز دارند که دوباره تمامی اطلاعات را شخصا وارد سایت کرده و مراحل را پیش ببرند، در حالی‌که زونکن این امکان را به مشاوران املاک می‌دهد که ضمن دسترسی به آگهی‌های املاک تمام اشخاصی که مایل به همکاری با آنها هستند، به سادگی و با سرعت آگهی مد نظرشان را ویرایش کرده و آن را ثبت کنند. نکته دیگر این است که در این روش دیگر مشاوران املاک نیاز به چانه‌زنی با آگهی‌دهندگان شخصی و راضی کردن آنها ندارند؛ چرا که خود شخص آگهی‌گذار تمایل خود برای همکاری با مشاوران املاک را نشان داده است. این مزیت سبب می‌شود از ایجاد مزاحمت برای افرادی که به هر دلیل تمایلی برای همکاری با مشاوران املاک ندارند، جلوگیری شود و در وقت و هزینه هر دو طرف ماجرا صرفه‌جویی صورت گیرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *