راه اندازی ۲۶۰ استارتاپ توسط متخصصان ایرانی خارج کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی ۲۶۰ استارتاپ و ایجاد ۶ هزار شغل توسط کارآفرینان و متخصصان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش وبنا، آنطور که روابط عمومی معاونت علمی و فناوری اعلام کرده، بیش از ۲۶۰ استارت آپ توسط متخصصان و محققان ایرانی بازگشته به کشور ایجاد و زمینه اشتغال برای ۶ هزار نفر در کشور فراهم شد.

برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور(connect.isti.ir) که از سال ۱۳۹۴ با هدف ایجاد ساز و کاری جهت بهره‌مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور آغاز شده به شکل گیری استارت آپ هایی توسط این افراد منجر شد. سقفی برای توسعه اشتغالزایی در کشور.


تجربه موفق این برنامه در شکل‏ گیری زیرساختی مناسب و سریع برای استفاده از ظرفیت و توان علمی و فناوری متخصصان ایرانی در حوزه‌های مختلف تخصصی مشارکت بیش از ۱۰ هزار نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور را در پی داشته است.

بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه‌های برتر دنیا که بیشتر آنها از کشورهای آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی هستند، هم‌اکنون به کشور بازگشته‌اند. ۱۹ درصد آنها از ۲۰ دانشگاه برتر دنیا همچون ام‌آی تی، استنفورد، کمبریج، هاروارد، برکلی، ایلینوی، امپریال کالج، پرینستون، میشیگان، ملی سنگاپور و ای پی اف ال سوئیس فارغ‌التحصیل شده‌اند و حدود ۷۹ درصد این افراد تجربه زندگی بیش از ۵ سال را در خارج از ایران داشته‌اند.

همچنین تاکنون ۲۶۵ شرکت استارت آپ در حوزه‌های مختلف تخصصی توسط این افراد ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از ۶ هزار نفر از بهترین متخصصان و فارغ‌التحصیان داخلی را فراهم کرده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *