افتتاح تلکام ۹۹ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

حمل و نقل پستی در دوران کرونا رشد چهار برابری داشته است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام از تولید کنندگان داخلی که تهدید تحریم ها را به فرصت تبدیل کردند تشکر و قدردانی کرد.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه تلکام با تبریک روز مهندس اظهار کرد: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و بخش مهمی از بار سنگین مسئولیت های کرونا روی دوش فعالان عرصه ارتباطات بود. شاید این فعالیت ها دیده نشد ولی به خوبی حس می‌شد. زمانی که شبکه طبق عوارض طبیعی از دسترس خارج می شد تازه استفاده کنندگان عمق این تلاش ها را درک می کردند.

وی با اشاره به ارائه آموزش مجازی ادامه داد: ۱۴ میلیون دانش آموز، بیش از یک میلیون معلم، ۱۴۰ هزار استاد دانشگاه، ۴میلیون طلبه و دانشجو از فضای مجازی برای آموزش بهره بردند، علاوه بر آن حمل و نقل، بانکداری و فروشگاه‌های مختلف هم بار زیادی بر دوش سیستم ارتباطی داشتند.
وزیر ارتباطات با اشاره به رشد ظرفیت شبکه پستی کشور تصریح کرد: در یکسال گذشته، ظرفیت حمل و نقل پستی ۴برابر افزایش داشت و اینک شبکه پستی به اشباع رسیده است.


وی با اشاره به افتتاح اولین مرکز هوشمند تجزیه مبادلات پستی کشور خاطرنشان کرد: فردا نخستین مرکز تجزیه مبادلات افتتاح می شود و تا اردیبهشت همه مراکز اصلی تجزیه هوشمند می‌شوند.

وی با بیان اینکه فعالان عرصه ارتباطات و تولیدکنندگان سال سختی را پشت سر گذاشتند گفت: در عرصه تولید مودم، فیبر نوری، تجهیزات انتقال و توسعه نرم افزار سال سختی داشتیم بنابراین مدیریت آن هم آسان نبود.

آذری جهرمی گفت: امروز پس از یکسال سخت، عرضه کنندگان و تولیدکنندگان خدمات فناوری اطلاعات دورهم جمع شده اند تا تجارب خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند. این تجربه ها علاوه بر کرونا، تحریم ها را هم شامل می شد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در یکی دو سال گذشته تحریم ها فشار زیادی را بر ما تحمیل کردند تصریح کرد: برای برخی سفارش ها مجبور بودیم بارها به بانک مرکزی، وزارت صمت و جاهای مختلف مراجعه کنبم. در شرایط تحریم تجهیزات به ما ندادند، اما تولیدکنندگان داخلی این تهدیدها را در عرصه هایی که تکنولوژی آن را داشتیم  به فرصت تبدیل کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این مراسم از غرفه های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد و با حاضران آنان به گفتگو نشست.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مطالب مرتبط:

زیان مداوم و چندجانبه استارتاپ‌های کشاورزی از عملکرد نامناسب پست

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *