بروز رسانی پرشین بلاگ با windows live writer

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۶

وبنا – نسخه جدید پرشین بلاگ امکان به روز رسانی وبلاگ را توسط برنامه های windows live writer و همچنین از طریق گزینه Publish در برنامه Word 2007 فراهم کرده است.

برنامه live writer یک برنامه برای نوشتن پست بصورت آفلاین و سپس اتصال به اینترنت و ارسال پست نوشته شده است. این برنامه بصورت رایگان از سایت لایو مایکروسافت قابل دریافت است. هم اکنون کلیه سرویس های استاندارد وبلاگ نویسی مانند لایو اسپیس ، بلاگر ، لایوژورنال و وردپرس از این برنامه پشتیبانی میکنند.

ارسال پست به وبلاگ در نسخه جدید پرشین بلاگ با استفاده از windows live writer :
پس از نصب لایو رایتر، کافیست از منوی tools گزینه Accounts را بزنید. از دکمه ADD برای اضافه کردن یک اکانت در یک سرویس وبلاگ به برنامه لایو رایتر میتوانید استفاده کنید. سپس نوع سرویس وبلاگ خود را باید انتخاب کنید. گزینه Another weblog service را کلیک کنید و به مرحله بعد بروید. در این صفحه آدرس وبلاگ خود، نام کاربری خود در سرویس وبلاگتان و پسورد خود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.حالا باید نوع سرویس وبلاگتان را انتخاب کنید.

برای سرویس Persianblog باید نوع سرویس را از منوی بازشوی برنامه روی metaWeblog API بگذارید و جعبه متن خالی پایینی را که آدرس متاوبلاگ را میخواهد مطابق http://mypersianblog.com/services/metablog.ashx قرار دهید. برنامه لایو رایتر با استفاده از این آدرس مطالب را به سرویس وبلاگ شما پست میکند. حال به مرحله بعدی بروید تا برنامه ، با سرویس وبلاگ شما ارتباط برقرار کند. توجه کنید که در طول مراحل نصب این برنامه و همچنین در هنگام اضافه کردن یک سرویس وبلاگ جدید به اکانت هایتان ، باید به اینترنت متصل باشید. در صورتی که مراحل را درست طی کرده باشید ، برنامه به وبلاگ شما وصل میشود و مراحل ساخت یک اکانت جدید را با زدن دکمه Finish به پایان میرسانید.

از این پس شما میتوانید بصورت آفلاین وبلاگ بنویسید و سپس به اینترنت وصل شوید و مطلب نوشته شده را publish نمایید.

نویسنده : حسین شرفی
به نقل از http://www.persianweblog.ir

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *