زودل رفع فیلتر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹

پلتفرم زودل که به درخواست سازمان غذا و دارو از یکشنبه ۲۱ دی ۹۹ فیلتر شده بود، رفع فیلتر شد.

رضا الفت‌نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در این رابطه در توییتر نوشت: «زودل دیروز عصر با پادرمیانی دادستانی رفع فیلتر شد. اما پیگیر اقدام غیرقانونی وزارت بهداشت در عدم توجه به مصوبه هیات دولت در خصوص طرح دعوی از کسب و کارهای مجازی در کارگروه معاونت حقوقی قبل از فیلتر هستیم.»

در صفحه توییتر پلتفرم زودل نیز علاوه بر تائید خبر رفع فیلتر این پلتفرم از زحمات اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور، کارگروه فیلترینگ تشکر شد.


پیش از این نیما طهرانی، بنیانگذار پلتفرم عمده فروشی آنلاین زودل به وبنا گفت: «تعدادی شرکت دارویی با هدف صادرات در زودل فعالیت می‌کنند و کالای خود را در حجم بالا می‌فروشند. سازمان غذا و داری تصور کرده که در زودل خرده فروشی این محصولات اتفاق می‌افتد در صورتی که این شرکت‌ها در حجم عمده اقدام به صادرات می‌کنند. از سوی دیگر ما یک مارکت پلیس هستیم و فروشنده و خریدار به طور مستقیم در زودل با یکدیگر در تماس هستند. سازمان غذا و دارو باید قانون را در زمینه ارائه محصولات دارویی شفاف کند و اگر نیاز به مجوز برای ارائه این محصولات در پلتفرم‌های آنلاین وجود دارد شرایط دریافت مجوز را اعلام کند. مشکل پلتفرم‌ها آنلاین با سازمان غذا و دارو مختص ما نیست و تجربه دیگر فعالان این حوزه نشان داده که سازمان غذا و دارو اصرار به اخذ مجوز برای ارائه آنلاین این محصولات دارد ولی مجوز اعطا نمی‌کند.»

مطالب مرتبط:

زودل به‌درخواست سازمان غذا و دارو فیلتر شد

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *